Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 13316 ggr
[tjenarehej]
2

Arcoxia

Hej!

Går på strikt kost och borde gå ner i vikt, men ökar istället. 

Har ätit Arcoxia i några dagar, kan man samla på sig flera kilos vätska av Arcoxia?Känner att det spänner i fingrarna, men flera kilon?

Jag vet att jag brukar reagera starkt på alla mediciner men känner inte till antiinflammatoriska så bra, som tur är ;)

MimLan
0

FASS anger både svullnader och viktuppgång som vanliga biverkningar. (Bland andra.)

Är det de senaste dagaran du gått upp, i samband med medicineringen, så har det nog inte så mycket med kosten att göra.

Henriette55
1

Jag har ätit Arcoxia i ett par år nu och inte upplevt den effekten. För mig är det en bra medicin som tar bort topparna av värken. Än så länge har jag inte märkt av några biverkningar alls.

[tjenarehej]
0

Tack för svar!

Mimlan,Japp, sen jag startade medicinen, tre kilo plus på knappt en vecka..och har ätit några ägg o lite bacon druckit te o kaffe..kanske 1000 kcal per dag.

Henriette55, usch va jobbigt att få lov att äta medicin för värk under flera år, känner med dig🌺 

Trevlig sommar!☀️

MimLan
0

#3 Varför så lite energi? Din kropp arbetar ju uppenbarligen i motvind?

[tjenarehej]
0

Mimlan,För tillfället är jag mycket stillasittande pga liten operation så jag gör nog inte av med så mycket energi.

MimLan
9

Nog?

Kroppen har en basalmetabolism oavsett. Och du behöver näring! Drar du ner energiintaget förlorar du näringen.

Kroppar behöver dessutom mer när den är utsatt för trauma som operation.

Om inte annat bör du kunna dra slutsatsen att energibristen inte har hjälpt mot din medicnrelaterade viktökning, så var snäll mot din kropp och hjälp den att arbeta i medvind.

OlgaMaria
0

Jag tror det beror helt på medicinen och ev. också pga operationen. Lätt hänt att man samlar på sig extra vätska efter operation.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[tjenarehej]
0

ok, ca…30 timmar sedan sista arcoxian… minus 1,5 kilo!, dessa mediciner…

OlgaMaria
0

Skönt att du kunnat sluta med dem nu! :)

[tjenarehej]
0

Ja Theresia ,tack det är jätteskönt!!!, får ofta konstiga biverkningar av mediciner oxå denna gång med hjärtklappning och yrsel…men nu börjar den gå ur kroppen! Tänkte bara uppdatera eftersom kanske nån annan oxå äter arcoxia o svullnar upp! Nu minus 2,1 kilo ner sedan jag slutade med arcoxian!

OlgaMaria
0

Skönt! :-)

Sindri
0

Jag har nyligen genomgått en operation i en fot. Fick utskrivet en massa smärtstillande att ta efter det bl a Arcoxia. Läste om biverkningarna och det var verkligen inte kul. Jag hämtade inte ut alla sorter jag fick recept på. Tar kanske ngn tablett mot värk ett par ggr om året, och jag verkar överlag vara känslig mot mediciner.

Jag har knappt haft ont efter operationen, tog ingen Citodon på 12 timmar och kände ändå inte mycket. På sjukhuset påpekade de att jag absolut skulle ta Citodon var 6 timme för att inte få "smärtgenombrott".

Arcoxian är ju även inflammationsdämpande, men samtidigt står det att man kan svälla upp i fotleder! Helt koko tycker jag.

Ju mer jag googlar på Arcoxian desto räddare blir jag. Är inte helt ung heller.

Jag fick en Arcoxia (90 mg) före operationen och har tagit en igår och en idag, men jag blir mer och mer tveksam till den. Vad kan hända om jag inte tar fler? Vill verkligen inte.