Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 9612 ggr
anki1
2

anki1 år 2013

Nu startar jag upp en ny tråd. året som gått har varit sisådär ang vikten. Men jag håller mig till min kost, fast jag ska strikta till mig nu. Hälsan har varit jobbig, med andningssvårigheter o hjärtklappning (flimmer?). men med lite justering av mediciner o doser är det nu ganska skapligt.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

anki1
3

Jag har gått ner ung 1 kg. Det går så låångsamt. Fast det går ju neråt, nu är det 1,5 kg kvar  till nästa delmål (85 kg). Jag har sällskap av maken på promenadern, då knatas det i högre fart och det blir längre sträcka på 1 timme.

ullebull
0

Så bra anki1, 

både med viktminskning och sällskap på promenaden.

Lycka till nu, ses.

[WickedAlly]
0

Härligt med sällskap på promenaderna, det önskar jag att jag också hade :)

anki1
0

Ja, det går lättare att komma ut.

anki1
0

Min dotter har utmanat mig på stegräkning. Vi började i förrgår. jag utmande henne förra påsken, men då hade vi så dåliga stegräknare. Nu har vi skaffat nya, från silva. Iförrgår komjag upp i 15053 steg och igår blev det 17827 steg, sen orkade jag inte mer utan tog av den och nollställde den.

Lilltilda
0

Stegräknare är ett kul mätredskap så länge man inte blir fanatisk och fixerad vid sifforna. Jag hade en period då jag inte kunde tillåta mig att sova innan jag nått 20000 steg. INTE sunt!
Stegräknare är i alla fall ett kul mätredskap för att få se lite svart på vitt hur mycket eller lite man rör på sig under en dag.
Utan extra motion så vet jag t.ex att en dag på jobbet och några korta promenader med hunden ger 8000-10000 steg och går jag någon längre promenad så blir det ca 5000 steg till.

Hur som helst, promenader är en skön motionsform. Med sällskap eller utan. Jag har hund så jag har alltid sällskap, men annars brukar jag ladda mp3spelaren med bra musik eller en spännande ljudbok som jag bara får lyssna på då jag är ute och går och för att få lyssna mer och veta hur det går så måste jag ju också ut ofta och gå länge😃

~God loves you, and I´m trying! ~

anki1
0

igår blev det 19000 steg, dotran tog 21000. Jag känner att dwt blev mycket. idag är jag nöjd om det blir 10000. Just nu liger jag på7400steg, men dan är inte slut än. ska nog ta en sväng när kaffet är urdrucket.

anki1
0

Idag har jag hittils  9316 stegmen dan är ju inte slut ännu. vi ska gå till vår dotter på middag, så då blir det noc ca 7000 steg till får man hoppas. gårdgens resultat blev 14639 steg. jag vann över dotran.

anki1
0

16116 steg blev det igår. jag vann över dotran. än så länge har jag gått 6119 steg.

anki1
0

14600 steg blev det igår. siktade på 15000 men jag orkade inte riktigt.

anki1
0

gårdagens resultat blev 11010 steg. idag är det än så länge 11098. men snart ska jag ut för sista rundan. få se då hur det slutar.

anki1
1

14079 steg blev det idag. jag gör kväll nu. Är trött. 3 rundor blev det. Ångrar nästan att jag antog dotrans utmaning. Men skam den som ger sig. Jag filar på hämnd. Vi ska gå 4 veckor, men när de börjar närma sig slut så utmanar jag henne på ytterligare 4 veckor.😈

anki1
0

Idag tar jag det lugnt. Det visade sig att jag hade lite feber igår kväll. och så har jag det jobbigt med. Jaghar svårt att andas trots medicinering. Jag får nog börja med allergi tabletter ett tag. Eller kanske flytta norrut ett tag.😃

anki1
0

Dagens resultat: 10009steg. Precis över godkänt. Jag gör kväll nu.

anki1
0

N tangerar jag återigen första delmål 85 kg. Nu är det väl 17 om jag inte ska komma under. Alltid när jag kommer hit strular det till sig och vikten vänder upp igen något kg.

anki1
0

Det blev inte så mycket promenad igår. Lite över 7000 steg bara. Det kändes så jobbigt att andas, när vi var utomhus. Trots symbicort, bricanyl o allergitablett.

anki1
0

Idag har jag varit väldigt stillsam. Det har inte blivit mer än 2288 steg. vilket är dåligt. Men och andra sidan är det skönt att ta det lugen ibland.  Jag har ju problem med astman, så det är väldigt tungt nu. Förmodligen är det nåt med pollen ellrnåt annat utomhus. Den lite råa luften bidrar ju oxå.

anki1
0

Gårdagens resultat: 7652 Inte  så mycket. Nådde inte till uppsatt mål,menvad gör dt.

anki1
0

Dagens resultat13165 steg.

anki1
0

Redan uppe i 11800 steg. Men dan är inte slut ännu.

anki1
2

15136 steg slutade det med.

anki1
2

9538 steg idag. Inom parantes: jag fick idag reda på att barnbarn nr  anmält sin ankomst till sent i höst. och jag är förstås glad. lika glad som när det första anmälde sig. De har försökt i fyra år. så nu lyckades de.

anki1
0

11832 steg idag.

anki1
0

7148 steg idag.

anki1
0

9965 steg  blev gårdagens resultat.

anki1
0

Nu har vågnålen segat sig under 85 kg den står o darrar på 84.5 Hoppas att det håller i sig, och hoppas på mer nedgång.När jag går på mina promenader får man se upp eller rättare sagt ned. få att inte trampa i div otrevligheter, då när det ligger mycket så känner jag mig lite spyfärdig. Kanske är det psykiskt eftersom dotran är gravid och är just i den första perioden då man mår illa. Vecka 8 tror jag.

anki1
2

vågen visar 83,6 kg. Jag är på god väg mot nästa delmål. som är 80 kg. Får hoppas att jag den här gången kommer under 82kg, som är ATL (all time low) för min del. Vaarje gång jag kommer dit går det åt fanders och vikten vänder upp igen. Håller alla tummar jag kan.

SpurtAnne
0

Men det går ju superbra!!!

:-)

Mozzarellan
0

Låter ju som att det går åt rätt håll för dig. Härligt!!!

anki1
1

Nu var det ett tag sedan jag skrev nåt här.  Imorgon hänger jag på mig stegräknaren, för att se att det jag kom fram till i våras håller streck. Om nån vill hänga på är det välkommet. Mitt mål är minst 10000steg per dag.

anki1
0

Gårdagens resultat blev: 14355 steg.

anki1
1

15055 steg igår. jag höjer upp ribban till 12000 steg om dagen får bli mitt mål.

anki1
0

15001steg igår

anki1
0

10,000 steg+ 1 cyckeltur

anki1
3

9419 steg blev det igår. jag har bestämt mig för att göra ett uppehåll med stegräknaren till vi flyttar hem ifrån landet.  jag har nämligen fått ett resultat för mina promenader här. Att jag har förbättrat min kondis och går fortare än i våras.längre steg  blir färre. PÅ samma sträcka. Så imorgon blir sista. fortsättning blir hemma.

anki1
0

Igår mådde jag inget bra. hade problem med magen. så jag var  tvungenhålla mig hemma (nära toan). det blev inte me än ca 500 steg.

anki1
0

82,9 kg visar vågen på imorse. 12 kg kvar till målvikt. Man blir lite sporrad nu när jag närmar mig nästa delmål.

ullebull
0

anki , hur har det gått nu för dig, nått ditt mål??

Bra med de långa promenaderna önskar jag hade gjort detsamma.

vi hörs

anki1
0

Det står o väger. men jag är nära nästa delmål nu. jag försöker gå så mycket jag kan, men jag har fått sådan värk i knäna. jag var o röntgade för ett par veckor sedan. Och svaret ska jag få i veckan. jag får ta citodon vaarje kväll.

anki1
0

Idag fick jag röntgensvaret, artros i båda knäna. det högra var ganska dåligt. så nu blir det sjukgymnastik. men jag ska fortsätta att gå så mycket det går. på sokt kommer det bli aktuellt med operation.

ullebull
0

Roligt att du är nära ditt delmål, grattis till det.

Knä, ja du samma här, ont som sjutton men fick ny knäled höger, för ca 3 månader sedan. Panodil eller Citodon men det går framåt lite varje dag. Blir väl att ta vänster senare, hm..

Ha det gott.

anki1
1

OT igår kväll fick jag mitt andra barnbarn en tjej som vägde 4725 g. Mor o barn mår bra förutom att lil ltjejen har navelsträngsbrock som ska opereras. Under tiden har vi hand om storasyster.

anki1
0

ojoj Var det verkligen 1 år sen jag skrev här. fast det har inte varit nåt nytt att rapportera om. Men nu har jag kommit under 83 kg och vågnålen börjar dra sig ner mot 82. Det är alltid här som det ski**er sig o vänder uppåt ett par kg. Hoppas att det går vägen nu. och jag når mitt första delmål. Det har hänt en del annat under året som gått. Lilla barnbarnet fyller 1 år på torsdag.

anki1
0

jag har startat en ny tråd och ber admin stänga den här.

Inlägget är låst för nya kommentarer