SuperFAT Me!
Jag tänkte att jag skulle öppna en ny tråd om superfeta recept!
Så jag ställer samma fråga som i tråden om mina trivselkilon (tanken med den tråden var ju ursprungligen att jag skulle finna en "jämnlik" LCHF:are som jag kan utbyta tips å sånt med, så jag kände att den tråden kom till off-track!)
Alltså, i denna tråd vill jag ha era absolut fetaste recept, tack!
Superfeta frukostar/luncher/mellanmål/middagar!
(Helst med ganska lite protein också….) Jobbig tjej!
Jag skulle verkligen bli glad om ni delade med er eftersom jag har en tendens att få i mig alldeles för mycket protein och alldeles för lite fett…
Alltså, feta tips tack!
Gitsans Schweizerfärs kanske?
Gillar du inte att äta smör med sked? 
Fläskfärslådan kanske
Ägg med majjonäs
Kokosolja i teet.

2# Haha, njaa.. Till äggen på morgonen äter jag nog snarare smör med ägg än ägg med smör, men under resten av dagen finner jag liksom inte några bra tillfällen…
Kan man verkligen äta hur mycket fett som helst?
Går man verkligen ner i vikt även om man kommer upp i flera flera hundra "överskotts-kalorier" pga fettet?
Jag vet att vi inte jagar kalorier, utan kolhydrater, men eftersom jag inte är överviktig kanske jag även borde hålla lite koll på kalorierna också om jag vill kunna bli av med mina trivselkilon?!?
Vad tycker ni?

#6 jag har inte vågat testa äta för mycket fett, för mej är det bra att man kan äta så man är mätt och nöjd och ändå bara komma upp i 1000-2000 kalorier.
Jag kommer upp i ganska många kalorier om jag använder grädde, men den har jag skippat då det stoppar min viktnedgång. Kokosolja använder jag att steka i och 2-4 tsk i kaffet om dagen. Smör till äggen på morgonen ca. 20 gram.Och så lite fet ost, gräddost med 38% fett eller brie. Till detta kommer fettet från kött och fisk.
Jag tror att man kan äta mycket fett, eller så mycket att man mår bra att man inte mår illa, för det kan också hända om man äter för mycket. Jag tror att kroppen säger ifrån.

Man kan äta hur mycket fett som helst utan att gå upp i vikt eftersom kroppen inte kan lagra fett utan bara kolhydrater.
tänk dig en björn som ska gå i idé. Den frossar inte på fällda älgar eller renar utan äter sig fet på bär.