Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 1359 ggr
mammam
0

Hej igen!

Nu var det länge sen som jag var här inne och hälsade på. Har haft mycket att göra i "det verkliga livet" på sistone så jag har hållit mig undan härifrån.

Men jag har inte lämnat LCHF! Mitt nya liv går jättebra. Jag mår toppen och har tappat 9 kg sedan i mars (fast det blev en hel del glass och öl i somras) och tycker väl att jag är nöjd med vikten eller så kan jag gå ned några kilo till.

Jag har kommit in i någon slags vardagslunk när det gäller ätandet. Jag vet vad jag ska undvika och jag vet vad jag ska äta. Jag dör inte om jag tar en öl eller en glass eller en bulle men det tar längre tid att gå ned och dessutom blir jag uppsvälld, så jag får avgöra om det är värt det från fall till fall.

Det är inte heller så svårt som det var i början att äta bland folk: -Dels på grund av att jag har slutat att försöka "omvända" alla och dels för att jag har kommit på att det är inte världens undergång om jag tar samma mat som alla andra men lämnar kvar potatisen (och tar på extra smör på köttbiten). Folk är så upptagna med sitt så de tänker inte på vad jag lämnar på tallriken.  Det blir mindre stress på det sättet när man slipper krångla…

Kul att ni håller igång forumet, må så gott allihopa!Kyss

Ulf-S
0

Kul att höra att det går bra för dig!

Och visst är det sant att folk knappt lägger märke till vad man äter, så länge man inte pratar om det…

Mervi
0

Kul att det går bra för dig. Och tack för titten. Här brukar vara full rulle för det mesta.Skrattande