Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 946 ggr
Mizzi
0

Frågor igen !!!

Kan man äta för mycket fett ???

Om man bara orkar två mål om dagen räcker det då eller måste man tvinga i sig ett tredje ??

När ni pratar om kokosfett, går det bra med sådan man köper i paket i affären, och hur mycket ska man ta ??

Angående kosttillskott igen, vilket preparat ska man använda för att vara säker på att inte få brist på något ???

dufva
0

Det är inte meningen att du ska smälla i dig hur mycket fett som helst.

Om du försöker så är det enda som händer att kroppen kommer att säga ifrån. Du blir äckligt mätt och du kommer att spendera lite tid på hemlighuset.

Nej du behöver inte tvinga i dig mat..

Lyssna och lita till din kropp. Äter du LCHF får du tillbaka dina naturliga hunger/mättnadskänslor

Den som äter trots att hon inte är hungrig kommer aldrig att få en harmonisk kropp. 

Kallpressad kokosolja är bäst men silverpaketen funkar. Dom är ju dock helt smaklösa

Du får inte brist på något om du äter enligt våra kostråd..

Du äter den kost vi är gjorda för att äta 

Det är spagettiätarna som ligger i farozonen för brister..

Anterrabae
0

liten grej bara om cocos (kokosfettet i silverpaktet) de behandlas på samma sätt som margariner med läskiga kemikalier i tvättprocessen. Finns inget som säger att inte dessa rester finns kvar.. Företaget gick stolt ut med att kokosfettet behandlas på precis samma sätt som becel…

Det fick mig att dra mig undan iaf..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

miss-piggy
0

vare köper ni era kokosfettspaket då?

Jag ska bli smal, rik och vacker!

Margareta
0

www.crearome.se inte i paket utan i hink

Vissa hälsokoster har det också.

Numer pensionär i Nynäshamn

sarag
0

Finns billigt och bra kokosfett hos Örtapoteket också;

http://www.ortapoteket.se/search.asp?keyword=kokosfett&=S%F6k

Mizzi
0

Aj då jag som köpte kokosfett i affären i går =(

Vad ska jag göra med den nu då ??

zeretki
0

#1 Jag håller med fast ändå inte helt med. Flört

Ibland tror jag, speciellt i början av denna kost, att man måste äta med mindre mellanrum även om man inte är hungrig. FÖr att kroppen ska känna sig trygg och för att man itne ska må illa.

Men man ska naturligtvis inte äta om man är MÄTT. Problemet är bara att i början så ger kroppen otydliga signaler, åtminstone gjorde den det till mig och då är det bättre att äta med jämna mellanrum och hellre för ofta än för lite. Sen efter någon vecka eller så, kan man börja trappa ner på måltiderna.

Mizzi
0

Ska jag låta bli att äta av mitt kokosfettpaket???

jag71
0

dufva skriver att det går med silverpaketen så jag skulle använda upp det och sen nästa gång köpa sånt där bättre.

Mizzi
0

Tänkte på om det innhåller en massa gifter =(

Amiechan
0

Det lät inte innehålla mer gifter än annan mat du har ätit tidigare ;-)

zeretki
0

#10 Tja, jag har ätit sånt tidigare innan jag upptäckte rent kokosfett och inte har jag dött.

Mizzi
0

# 11  Nej precis va dum jag är "skäms" vet inte vad det är med mig i dag kan inte tänka klart.

Känner mig väldigt trött o  seg ,tvättar i dag så det blir en del spring upp o ner i trappor men, benen känns som bly i dag vet inte vad det beror på.

Har ni sådana dagar också ?? kan det vara någoslags abstinens tro ……

Babz
0

Hur länge har du ätit LCHF Mizzi? För mig tog det ungefär en vecka, kanske lite mer, innan hjärnan var helt med efter kostomläggningen. Så om du inte hållit på så länge, så håll ut - det blir bättre! Har du hållit på längre är det nog en tillfällig svacka.

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Mizzi
0

Vet inte exakt men är nog ca 4 veckor snart på strikt LCHF, och med strikt menar jag kött,fisk,ägg,smör,grädde i te och gräddfil.

Någon grönsak på helgen typ

Mervi
0

Det kan vara övergången fortfarande, det är väldigt olika hur länge det pågår.

Mizzi
0

Ok bara att hålla ut =)

korseett
0

ge fettet till fåglarna om du inte vill äta det

Moonbeam
0

Mata fåglarna med kokosfettet i silverpapper!

dufva
0

Kokosfettet i silverpaketen framställs på samma sätt som margarinerna, dvs med hjälp av höga temperaturer nickelspån och extraktionsbensin..

Visst kan det finnas rester kvar men bara i mycket små koncentrationer.

Metoden är mycket mindre farlig på kokosfettet eftersom det är väldigt stabilt och tål mycket höga temperaturer..

För margarinerna är det en annan femma, eftersom dom innehåller enkelomättade och framför allt fleromättade fetter som säkerligen påverkas negativt av behandlingen..

Är man nybörjare och funderar över vad man kan använda kokosfett till tycker jag att det är helt ok att prova på den här billiga varianten först…

Den kallpressade varianten får man ju tyvärr lägga på en nolla på kilopriset för.. 

Snabbköpsvarianten innehåller trots den rätt omilda behandlingen alla viktiga mättade fettsyror inte minst laurinsyra som är starkt bakterie och svampdödande..

Efter hand blir man säkert sugen på att prova en kallpressad olja med den härliga kokossmaken intakt..

Mizzi
0

Hehe jag var lika seg och trög i dag när jag vaknade, tills jag kom ut i köket och fick se vattenkokaren.

Då ramla poletten ner, jag har ju bytit ut mitt Lipton te mot Rooibos som är koffeinfritt …………..efter en stor mugg Lipton kunde jag ta uti med städningen som jag planerat,annars hade jag nog sovit halva dagen i stället =))))

Herregud alltså att det kan vara sån skillnad, när det gäller kaffe kan jag förstå det, men te ………..

Margareta
0

Roibos är inte te i vanlig mening, det är en annan del av växten (roten tror jag)och innehåller inget tein alls så det är inte så konstigt.

Numer pensionär i Nynäshamn

Sara40
0

Mizzi - gjorde precis som du! Glad Samtidigt som min kostomläggning så slutade jag tvärt med kaffe (efter tappra försök att dricka det utan varken socker, sojamjölk eller annan mjölkersättning), jag drack ibland grönt the i stället men oftast roibos. Jag tog mao kofeinavgiftning och sockeravgiftning samtidigt och mådde därefter kan jag gladeligen påpeka så här i efterhand. Flört

Lycka till! Och jag kan påpeka att det idag är helt ok att ta en kaffe då och då men att inte känna mig beroende av det för att tex vakna på morgonen som tidigare.

Babz
0

Härligt att du hittade orsaken Mizzi! Koffeinbrist kan ju sänka en totalt!

Rooibos är en afrikansk växt man gör "te" av - mer som örtte alltså och utan koffein. Vanligt te är tebuskens blad; grönt te är i princip bara torkat, svart te är jäst och torkat. Både svart och grönt te innehåller koffein. Tebusken växer i Kina, Japan, Indien och Ryssland.

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk