Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 608 ggr
ullebull
0

Glad idag

Hej idag är jag jättegladSkrattande

Jag kunde inte motstå vågen, den skrämmande plåtnicklasen som står i badrummet. Jag ville se om kilot jag tog på i helgen släppt och jaaaa, det var borta. Jiiipppiii. Nu kör jag på i rätt spår igen.

Glad igen. I maj fick jag diagnosen diabetes 2 och skulle börja medicinera. NEJ sa jag, jag vill prova LCHF. Inte poppis alls, jag skulle INTE äta fett. Punkt slut. Jag hade 6,1 i långtidssocker men är gammal nog att bestämma över min kropp.

Idag ringde min läkare hem och meddelade att ALLA prover var mycket bra och att mitt långtidssocker var 5,1. Ha. jag klarade det utan medicin tack vare kosten. Läkaren berömde mig för att jag klarat av det så långt och hon ville veta mer om min kost. Hon är mer intresserad än dietisten som snackar om lätta o Becel.

Jag är nöjd o glad idag.Glad

jag71
0

Låter ju hur underbart som helst! Dels att du inte behöver medecin och att läkaren är intresserad!

ullebull
0

Ja hon undrade var jag fått alla kostråden och vem som invigt mig i det.

Annika Dahlqvist svarade jag och jag tror intresset väcktes extra när jag berättade att hon också är läkare. Min läkare skulle nu in på sajten och lära mer. bra va??

jag71
0

Sånt som man nästan har lust och att skicka ett stort blommogram till läkaren för! Har hört så många som bara struntar i vad patienter säger. Alltså hon ska ha blommorna för att hon lyssnar inte för att hon blev intresserad av lchf även om det är ett extra plus.

ullebull
0

Jag håller med dig, men… jag skall kolla upp så hon har läst på lite när vi träffas nästa gång, haha.

zeretki
0

Jättekul för dig! :)

Mervi
0

Vad härligt att du har en så trevlig läkare. Grattis till framgången.

felixifokus
0

håll hårt i den läkarn Flört o grattis till kilot!

Amiechan
0

Härligt! Ta väl hand om din läkare! Hon kan vara bra att ha ;-)

ullebull
0

ja, skall hålla fast vid henne och tack för allt stöd jag fått av er genom min minskning i vikt. Det är ju fortfarande "bara" 12 kilo ner men räknar med många, många kilo till neråt.Räcka ut tungan

Margareta
0

Grattis!

Numer pensionär i Nynäshamn

Sara40
0

Ullebulle - inget bara med 12 kg och slopat medicinbehov! Grattis och lycka till med fortsättningen!

Glad