OT Damernas detektivbyrå/fetma
Har ni läst Damernas detektivbyrå av Alexander McCall Smith?
Damen som driver denna byrå i Botswana, Mma Ramotswe är vad vi kallar fet men själv säger hon att hon är traditionellt byggd. Det tycker jag låter trevligare. Kan vi inte säga att vi också är det? Jag tänker på Zorns kullor. Inte var dom smala men traditionella. : )
De var smala i midjan. Det är INTE jag. 

Midja vad är det för något ……..??? =/
midja är det där stället som byter plats med andra ställen på kroppen ibland:-)
Min midja har liksom börjat att infinna sig, inte getingmidja men jag har ett smalare område där midjan brukar vara.

Midjan är bara bra till att hänga upp byxorna på. Det är inte lätt att få jeansen att sitta snyggt på en strut 

Men jag ser ju ut som ett päron med ben om man tittar på underkroppen sen så överdelen ska vi inte prata om!
mest bara en massa fett som inte borde vara där. Hmm… inte ens bysten är snygg - helst klart för hängig (fast om jag går ner så får jag en bukplastik av landstinget så dem rättar till allt ful dem gjort på mig. Sambon sa att jag får om jag vill en bröstplastik också
- fast det återstå att se om några år eller så)

Jag någon sådan har inte jag =)
Midja alltså.
Själv ser jag ut som ett upp och nervänt päron =)))

Apropå Damernas Detektivbyrå så är serien väldigt bra! Har läst alla böckerna och längtar efter att få höra mer om den traditionellt byggda detektiven.
Prova gärna oxå hans serie böcker om Filosofiska Söndagsklubben, som utspelar sig i Edinburgh. Huvudpersonen är kanske inte lika traditionellt byggd, men hon är en personlighet!
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk
#8 Ska läsa båda, tack för tipsen! :)
jag har för mig att de har resor "i fotspåren" av de där böckerna. Det skulle vara kul det

Lycka och ett par blå skor heter senaste boken om Mma Ramotswe. Jag har läst den nu efter att jag skrev det förstqa inlägget och i den här nya boken så försöker hon banta : )