Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 5562 ggr
stellina
0

Leva på ägg?

Jag har nu bestämt mig att gå ut hårt för att bli av med mina överflödskilon. För att slippa fundera så mycket på mat och kunna koppla av tänker jag äta mycket enkelt.

Jag vill i princip bara äta kokt ägg och ovanjordgrönsaker under en period . Men nu är frågan, kan jag leva på detta under flera månader? Innehåller ägg och ovanjordgrönsaker allt som man behöver? Bör jag ta vitamintillskott?

Annars äter jag ju ganska mycket mejeriprodukter.

Jag äter varken kött eller fisk sedan många år tillbaka, annars skulle jag även ätit av dessa födoämnen, men mycket enkelt tillagade.

Anterrabae
0

När jag går ut hårt äter jag kött, fisk, fågel, ägg och smör, majonäs i olika konstellationer.

Inga grönsaker.. Det är dessa som bromsar mig. Enda mjölkprodukten är smör..

Genom att variera kött och fett i olika former så får du i dig det du ska.. bara ägg kan funka, men risken finns att du inte klarar det i längden..

Rekommenderar alltså att byta ovanjordgrönsakerna mot andra typer av rena protein och fettkällor..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Mervi
0

Ägg innehåller allt utom C-vitamin, så lite C-vitamin får du kanske ta också. Och det finns en risk att du blir trött på äggen, och det hade varit synd för det är bra livsmedel.

Jag äter kött,fisk, kyckling. ägg och smör som huvudföda.

stellina
0

Broccoli ska ju vara c-vitaminrikt, och röd paprika. Några portioner av dessa livsmedel per dag kanske täcker det dagliga behovet?

Vad är egentligen ägg? Konstig fråga kan tyckas. Är det det blivande fågelfostret?

starhawk
0

Du lär klara det vad vitaminer beträffar, äggen innehåller som sagt allt utom C vitaminerna, och dom får du nog i dig från ovanjordsgrönsakerna. Men frågan är snarare om du kommer att gå ner, ovanjordsgrönsakerna innehåller en hel del kolhydrater, och den största faran är att du tröttnar på äggen, man gör det efter ett tag. Kött, fisk och fågel tillför lite variation så varför avstå från det?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Anterrabae
0

nä ägg behöver inte vara det blivande fågelfostret. Höns lägger väl ägg även obefruktade?? *blev just osäker*

Om det är så, så är det ägg i samma status som kvinnor gör sig av med vid mens…

//Ida

venuseva
0

Testa Hälsovakten.se några dagar och lägg in vad du planerar att äta eller äter, så ser du enligt deras mått mätt vad som gäller. Sen har vi minmat.net som Iggy's son TbbW precis har lanserat här. Gratis är den.

susanne.s
0

Det är inte äggulan i alla fall som blir kyckling utan den är mat till kyklingen. Säkert därför dom är gula : )

Höns lägger ägg utan att vara befruktade så vitan kan heller inte vara kycklingen men ibland så finns det lite vitt slams typ trådknut. Det är nog början till kyckling tror jag.Fundersam

dufva
0

Du gör det då inte lätt för dig Stellina!

Kokt ägg och grönsaker måste isf kompletteras med mycket fett

Jag är tveksam till att jag själv skulle klara den dieten dockFörvånad ..

starhawk
0

#5 o7: Ja hönorna lägger även obefruktade ägg, men dom behöver visst se en tupp för att bli stimulerade.
Eftersom det fungerar helt annorlunda för äggläggare finns det ingen koppling till en kvinna med mens.
Nej den trådknut du ser är inte början på en kyckling, det är en polymeriserad del av vitan som kallas äggtråd och vars uppgift är att se till att gulan är mitt i ägget, det outvecklade embyot är endast en liten skiva som är knappt en millimeter i diameter och därför ser man den ytterst sällan

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

anki1
0

7, Det där vita tramset som en trådknut är nån sorts fästtrådar i ägget så att innehållet håller sig på rätt köl.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

stellina
0

Nja….jag kan ju äta äggröra och omelett också…annars bli det nog lite väl trist!

Ska göra ett allvarligt försök att leva på ägg (i olika former) och grönsaker…får se vad det gör med vikten.

Tack för svaren! Startar imorgon, har redan satt i mig en näve nötter idag!

Anterrabae
0

Lycka till =)

//Ida

kitabu
0

Jag vispar två ägg och startar morgonen med. Enkelt och bra.

parsley
0

LCHF mat kan vara väldigt okomplicerad att laga om man inte har lust att stå vid spisen. Förutom ägg i olika former så tar det inte lång tid att t ex steka en fläskkotlett, äta tonfisk direkt ur burken eller ta lite färdiggrillad kyckling och majonäs. Även en del korvar är helt OK. Så man behöver inte begränsa sig till ägg, om man inte vill.

Mervi
0

Nyttig snabbmat!

LottaO
0

Hej och välkommen Stellina

Är det så att du inte ätit kött alls innan? I så fall förstår jag varför du väljer att bara äta ägg. Annars tror jag att det nog är bättre att variera sig lite. Äta kött och fisk, i alla fall som komplement.

Det finns risk att du kommer att ses som fanatisk - och många av oss ses så trots att vi äter massa olika saker.Flört

/LO

Dansa kan man alltid göra!

Margareta
0

Jag har lärt mig att den röda pricken man ibland kan se i äggulan är det obefruktade ägget i ägget….

Äggulan är maten och äggvitan är "fostervattnet"….

Alltså ungefär som vi redan kommit fram tillGlad

Numer pensionär i Nynäshamn