Naglar.
Hade en riktigt tjejig kväll häromkvällen då jag putsade, filade och manikyrerade mina naglar både på händer och fötter. Har alltid haft nagellack på tårna eftersom jag haft trassel med vår gamla polare Candida och lider av tjocka fula tånaglar.
Hursomhelst, vart glatt överraskad när jag tog bort nagellacket och såg tydligt att nya rena naglar har växt in. Har inte märkt det förut men nästan halva stortånageln är fin nu. Det växer ut svampfri nagel. Har ätit LCHF med några snedsteg ibland sen mars.

Kul! Fina naglar vill man ju ha! =)
Roligt med positiva upptäckter!
härligt! =)
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Oj, det har jag inte tänkt på…måste kolla mina…
Numer pensionär i Nynäshamn
va kul!
Härligt! Mina naglar, visserligen fria från svamp, växer så det knakar bara efter 2 veckor. Ser fram emot vackra tånaglar jag med.

Svamp under naglarna som folk har, skulle det kunna vara CANDIDA svamp det, helt enkelt?

Nagelsvamp är en trådsvamp och räknas liksom candida till jästsvamparna
Anses som svårbehandlat så det är ju kul om kosten biter på den..

Tack för besked! Antar att (pedikyrers och andras) behandling av vilken trådsvampsort det än är frågan om, bara ger TILLFÄLLIGA resultat, såvida svampjäkeln inte behandlas INIFRÅN!?
Jag kan inte kolla mina naglar just nu för de är falska!
Har varit på salong och gjort förlängning. Det har botat mitt nagelbitande.
De är riktigt snygga och det var värt priset även om jag jobbar lite långsammare vid datorn. (Naglarna fastnar mellan tangenterna - har inte vant mej ännu
)
Men tånaglarna är fortfarande mina egna(De biter jag inte på
) och jag tycker faktiskt att de är mycket slätare och finare än förr. KUL!