Torkade fläsksvålar
Var hittar man torkade fläsksvålar? Har aldrig sett något sånt i min matvaruaffär…

Willys har det i närheten av chipsen och flingorna
.
Tack Då ska jag kolla nästa gång jag åker till Luleå 
I "min" butik förvaras svålarna i vanlig rumstemperatur, alltså ute i butiken och inte i svalen där mjölk etc står. Dock såg jag när jag kom hem att det står på påsen att den ska förvaras "torrt och svalt". Undrar om innehållet måhända kan härskna redan i butiken? För jag kan tänka mig att det inte är så våldsamt strykande åtgång på fläsksvålar…
Jag tror som Du magma, och jag är livrädd för dem som dessutom innehåller det farliga E320/E321 som vi tog upp i en annan tråd häromdagen.
Numer pensionär i Nynäshamn
Testade "svålbrödet" som Kia tipsade om i en annan tråd igår kväll, men jag blev tyvärr inte så förtjust i det… Åt upp "pizzafyllningen" och slängde "brödet", men jag kan inte avgöra om det berodde på att jag kände avsmak inför just SVÅL eller om det var konsistensen? Kanske en kombination. De jag använde var dock Lykas och innehöll bara svålar, fett och salt och inga E-nr. Stod inte vilken typ av fett, men jag gissar på raps eller solrosolja för det smakade mycket vegetabiliskt fett av den lilla, lilla bit jag provsmakade.

magma. Lykkas fläsksvålar de som är naturella friteras i sitt eget fett säger tillverkaren men nog borde dom förvaras svalt och inte bland E-stinna chips!
Aha! Det stod "svålar, fett, salt" i innehållsförteckningen så jag antog att fettet var tillsatt. Då kände mina smaklökar fel:)
De där Lyka finns inte på Willys här! Det finns bara äckliga tvålsmakande svålar.
Är det någon annan kedja som säljer Lyka?

Coop Forum!
Nähä? Där brukar jag ju handla ett par gånger i månaden men jag har aldrig kollat in deras chipshylla. Tackar! 
Hemköp där jag bor.

Till och med Rusta…