Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1091 ggr
ebbalisan
0

Idag då

Idag har jag mått bättre, dock inte 100 % bra, men det går nog åt rätt håll.
Jag trodde att jag fortfarande låg högt på kolhydrater, men när jag kollade procentuellt så har jag idag ätit 12 % kolhydrater, 64 % fett och 24 % protein. Inte helt illa va'?
MEN, hur tänker ni - i % eller antal g per dag?
Jag äter för mycket, helt klart, men jag vänjer in mig…

Hälsningar
Ebbalisan

ebbalisan
0

Jo, jag vill förklara min fundering.

Jag känner mig rätt nöjd nu med ätande för idag. Men om % är det viktigaste så kan jag ju lätt ändra det genom att äta fett just nu, men mina gram kolisar skulle fortfarande stå kvar på samma. Så hur ska jag tänka?

felixifokus
0

jag tänker att under 40 g kolhydrater är en okej dag

under 20 g är målet för mej. procenten ska helst vara under 5 %

men jag är inte helt överkänslig mot kolhydrater heller. det gäller att testa sig fram och känna efter vad som passar en själv. Livet måste ju fungerar också! 

(jag tränar en del också, möjligen ger det extra flexibilitet) 

Och 12% tycker jag är alldeles förträffligt i börjanGlad

zeretki
0

Jag kör på gram, inget annat. Räknar gör jag inte direkt…

Margareta
0

Målet är att man skall fungera och må bra och nå de mål man har. Detta är så olika eftersom vi har olika syften med att äta kolhydratreducerat.

Numer pensionär i Nynäshamn

Anterrabae
0

Tycker dina siffor ser ok ut.. Som sagts redan, det viktiga är att du  mår bra.

Om du upptäcker att sockret är svårt att hålla får du kanske överväga att dra ner kolhydraterna ytterligare. Vi är alla så olika där..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

ebbalisan
0

Tack!
Ja, från början vill man bara ha tydliga regler, men jag förstår att allt är individuellt…
Nu har jag i alla fall bestämt mig för att sikta på ca 40 g kolhydrater per dag för att se vad som händer och hur blodsockret beter sig.
Jag valde det för att om jag behöver så kan jag gå efter en atkins-matlista för ca 45 g kolhydrater.
Jag får gå ner i kolhydrater senare om det behövs.

Börjar nytt jobb på onsdag och skulle gärna vara osnurrig då…! Skrattande

Ebbalisan

Anterrabae
0

Osnurrig är bra på nytt jobb.. då är det bra att trappa ner succesivt.. Du gör det bra. =)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Mervi
0

Lycka till med nya jobbet, förstår att du vill vara på alerten.