Beach 2014 - gulp! :P
Nu ska vinterns värmande extrahull bort. Fort! Snabbare än vad man tror blir det strandliv med allt vad det innebär.
Jag skulle vilja ha tips på allt som ger snabb viktminskning. Jag bryr mig inte dugg om att det är helt galet på lång sikt - det får bli en senare fråga. ⏰
Främst undrar jag om det finns livsmedel med lågt gi som höjer förbränningen. Har läst sådana listor men glömt bort vad som räknades upp.
Funkar Skaldemans bantarbiffar? Någon som testat?
5:2?
Und so weiter.
Jag tycker att fettförbränningen får en extra kick av fettkaffe till frukost! Och så blir man pigg :)
Tack! Hur gör du ditt fettkaffe?
Jag tar 30 gr osaltat smör i en mugg hett kaffe och mixar.
Det finns många varianter, mer eller mindre smör, med eller utan cocosfett. Jag skippar cocosfettat för det ger mig diarré. Andra tar med det just av den anledningen + att det skall vara så nyttigt fett.
Bara att testa!
För övrigt rekkomenderar jag tråden till vänster: 13 saker jag som nybörjare har stor nytta av!
Du vet väl hur man får en bikinikropp?
Man sätter på sig en bikini. Klart!
😃
Ska testa fettkaffet. Kokosfett ger mig också diarré tråkigt nog. Jag är galet förtjust i kokos.
Kör på med LCHF (som jag antar att du äter eftersom du är här inne), men håll koll på kalorierna också. 5:2 ska vara effektivt, ha dina "faste"dagar när du vilar från träning.
Jag tar en msk kokosolja och ungefär lika mycket smör som jag mixar med kaffe, håller mig mätt till lunch på det :) Smaken är väl så där, men man vänjer sig. I börja fick jag också diaree men nu har jag vant mig vid kokosolja i kosten så nu funkar det bra. Man får smyga in det bitvis :) Börja med lite och sen öka
Det som funkade för mig är fasta. Jag kör var tredje dag ungefär.
Har ätit lchf sen innan förkortningen ens uppfanns, men jag älskar mat och överäter gärna. Så själva kostomläggningen gjorde inte en jota vad vikten anbelangar.
Fasta är det enda som har fått ner mitt blodsocker och vikt.
Tipsar om en bok om fettförbränning som Fredrik Paulun har skrivit. Har för mig att den heter nåt i stil med "50 vägar till fettförbränning".
Den avhandlar vilka livsmedel, kryddor och annat som höjer förbränningen.
Detta är dock inte vägen att gå, för det går inte så snabbt :-)
Man kan kanske höja med 100 kcal/dygn och det är ju lättare att ta bort från sin kost än att käka tex chili.
#8: Jag är förmodligen dum i bollen - men vad menar du med att höja kalori-intaget? Blir jag smalare av det på kort tid? Please, förklara för jag förstår som sagt nada.
Haha, lite otydlig var jag nog, men att höja kaloriintaget med 100 kcal skrev jag aldrig nåt om. Jag menade höga fettförbränningen :-)
Du efterfrågade födoämnen som höjer fettförbränningen och jag säger att det är så lite de höjer fettförbränningen att det knappt är värt det.
Höja förbränningen med 100 kcal/dag genom att äta fettförbrännande livsmedel odyl., menade jag är svårare än alternativet att ta bort 100 kcal/dag från intaget, viket är lättare. Totalt sett så spelar det ju ingen roll om du tar bort 100 eller förbränner 100, resultatet blir det samma och jag menar att det första är lättare
Hoppas du förstår och sorry om jag var otydlig :-)
Fakir har funkat super för mig! (Använder det mest för att bryta jobbiga platåer). En dags meny kan se ut så här: frukost - fettkaffe Lunch - fet köttbit med bea eller majonnäs till. Middag - ägghalvor med smör och peppar på. Skulle jag bli hungrig under dagen kan jag göra en tonfiskröra på tonfisk majo och färsk dill, persilja, citron. Eller steka ägg med bacon, eller göra ketoboklar och ta en. Poängen är att boosta ketosen ordentligt! Skulle inte rekommendera att skippa grönsakerna för all tid, men iaf under fakirtiden. Lycka till!
Tack för alla råd!
Varför inte testa allihop samtidigt; 5:2, fettkaffe, fakir och Paulùns bok om fettförbrännande livsmedel.
Nu kör jag igång! 🙂
Lycka till!
jag är också taggad på att testa att fakira en period. berätta gärna hur det går #12!
Och berätta för mig! :)