Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-vitaminer-mineraler-tillsatser-mm
Läst 3320 ggr
supermoccine
0

Probiotika

Jag var på hälsokosten igår för jag tänkte köpa någon sorts probiotika, men båda preparaten de hade innehöll socker och/eller sötningsmedel. Är det någon här som har tips på bra probiotika utan sådant jox och var man kan köpa det? Utan djur såklart :)

korseett
0

den probiotika jag har innehåller mjölksocker. Inga djur säger du men probiotika är just djur- bakterier som ska finnas i mag- och tarmsystemet. Annars får du väl äta vitkål för det är kanon

Anterrabae
0

Vi har ProBion daily och det är tarmbakterier i tabletter med xanthan, inulin och magnesiumstearat..

Ingen mjölk eller socker, men såklart levande bakterier…

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

supermoccine
0

#2 Ah, ok. Låter bra! Men knepigt, läser ingenstans om den är vegetabilisk eller ej..

#1 De två som fanns på hälsokosten var vegetabiliska (sa de). Bakterier är varken växter eller djur (båda eukaryoter) utan hör till gruppen prokaryoter. Dock blev jag meget besviken när jag läste en text om Probioplex och det först står att den är vegetabilisk och sedan längre ner att den odlats från mjölk :( Vitkål säger du? Är det bra mat för de nyttiga tarmbakterierna? Som en sådan där prebiotika :)

Tax för svar! Visste väl att ni skulle sitta inne på lite schysst info här :)

Anterrabae
0

#3: här är deras hemsida…

www.wasamedicals.com 

och info om ProBion daily 

vad jag förstod ska de vara helt vegetabiliska… där står hela innehållet med alla bakterier osv.. 

man kan alltid maila och fråga om man undrar nåt.. mailen finns på hemsidan och på deras pillerburkar.. =)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

supermoccine
0

#4 Mm, vart där och kikat, samt hos återförsäljare. Står inget om vegetabilisk och man blir ju misstänksam om det är som med det andra preparatet. Bäst att maila och fråga, ja.

soni
0

På apoteket finns Semper BioGaia drops för bebisar, probiotika i droppar. Tror det baseras på olja. Hur lätt som helst att ta, antingen i ett glas vatten eller droppa direkt på tungan.

dufva
0

Surkål innehåller massor, men det gäller att hitta en sort som inte är värmebehandlad..

Bäst blir det om man tar sig omaket att tillverka egen..