app för matdagbok
Vilket är ert bästa tips för ett gratis kostverktyg som man kan göra kost och tränings och vikt dagbok i och som finns som app också. Och som använder slv:s databas.
Kolla in fatsecret, den tycker jag är bäst. Men det finns andra med.
Jag har använt just den ett tag nu men har märkt att den inte stämmer alls med slv:s uppgifter om energimängd och kolhydrater.
Har du andra tips?
Nej, det är den jag fastnade för och har använt. Men dumbell tror jag många använder tex. Vet inte hur det är med appar dock,
Kollar dumbbell nu och den verkar bra. Men vill gärna ha den i mobilen också. De skriver att det finns en app men jag kan inte hitta den.Vet ni hur man hittar app för dumbbell?
https://play.google.com/store/search?q=dumbbell.se
Men det är väl bra om de INTE använder SLVs värden?
Speciellt om man tycker att SLV är malevolenter, som Spirit en gång uttryckte det (fast han stavade malevolent fel)…
Det med, även om det inte var det jag syftade på. 😃
robin,
Jooo… grejen är att när jag väl hade specat upp hela appen som jag ville ha den blev det så j"#$%a dyrt! Men jag har inte glömt det än! Måste bara vässa pennan lite.. :)
hemul: Varför skulle det vara bra om det inte var slv? Jag vill bara använda deras databas för näringsinnehåll och de verkar ju ha samlat in och testat mest av alla, eller har jag fel?
Iallafall: Jag hittade dumbbell och den är ganska ok tycker jag. Dessutom har de en matdagboksapp som är synkad.