Magic Bullet
Hej allihopa
I dag såg jag på tv:n att dom säljer Magic Bullet igen. Min gick sönder och jag skulle beställa en ny då fick jag veta att den inte tillverkades längre …döm om min förvåning den säljs igen
Tina

Min börjar bli gammal och jag är rädd att den lägger av snart. Vilken kanal har du sett reklamen på?
Agneta
Så kul! Är det nya modellen? Den är lite annorlunda mot ursprunget (fler tillbehör tex)
Numer pensionär i Nynäshamn
Är det denna, http://www.magicbullet.nu ?
#3 den ser ut som min maskin
Jag hittade och beställde den på www.sjoppi.se
Tina
Den för 799 verkar vara den med extra delar.
Kanske en dum fråga, men tål den hett vatten eller värmer man drycken efteråt? (Använder inte micro.) Min blender sprack nämligen första gången jag försökte mig på fettkaffet.
Jag har alltid använt min till hett kaffe, men garantera kan jag ju inte. Jag har använt den billiga från ellos också utan problem.
DET är en viktig fråga faktiskt. Plastebyttorna är inte märkta (inte min ivf, är några år) och apparaten är gjord i Kina… Jag undviker att ha varma grejer i min, ivf heta. 🤫
Jag önskar någon gjorde en lika liten, effektiv och lättdiskad mixer med glasbägare…
Följdfråga - är det öht lagligt att sälja plastgrejer avsedda för matlagning utan gängse triangelmärkning?
Hemul jag har en liten billig mixer i glas från Rusta. Det är den jag använder numer. Den är lättare att hantera eftersom man slipper vända den upp-och-ned. Den är inte 100%-igt tät men jag håller fast locket de få sekunder jag kör och då läcker den inte. http://www.rusta.com/blender-450ml-svart-p90951444.aspx

Bra tips Margareta! Men är den inte svår att diska?
Agneta
Tack Margareta. Men är den lika kraftig så man kan mixa vad som helst till damm? Det är främsta anledningen till att jag använder Bulleten.
Jag diskar i maskin. Det enda behov av damm jag har är i så fall mandel och då använder jag en klassisk manuell mandelkvarn. Hemul ge mig ett uppdrag så testar jag
Bulleten mixar t.ex. mandel till mjöl på nolltid, finare än man mal med en kvarn.
Hade inte du en Bullet förut? Så du vet, menar jag.
Jo jag har en bullet också men mixar aldrig mandel. Mandel river jag i en riktig mandelkvarn och tycker det blir bäst de få gånger jag använder den
På tal om bullet mm. Har någon erfarenheter av dess storebror den sk. Nutribullet med 3ggr så stark motor. Tycker nämligen att vanliga magic bulletten är lite svag ibland.
Det var ju ett fantastiskt pris på glasmixern från Rusta, Margareta! Den ska jag köpa.
Hemul, du har alltså den där riktiga bulleten med alla tusen tillbehören? Är den värd pengarna, tycker du?
Jag har två.
Orsaken till det är att "drivgrejen" på ett av locken gick sönder, så jag var tvungen att köpa en ny för att få mixerlocket. Jag har originalet, med inte fullt så många tillbehör. Jag slänger drickbägarna som följer med. Likaså den stora mixerbägaren, den är jättefånig med flera delar som ska sättas ihop. Sparar alltså bara motordelen, mixerlocken och de två bägarna utan handtag.
Jag tycker inte den är värd det höga pris man ser ibland, över 700 tror jag jag sett, eftersom tillbehören bara är smäck. Men den dyker upp då och då till ett helt annat pris. Min andra köpte jag på Ellos för ungeför 225:-. DET är den värd och lite till.
Det retsamma är att det är den enda mixer jag vet som rår på att verkligen finfördela det mesta och den är ju också praktisk till det dagliga iom att den är så liten att det blir av att ta fram den för att mixa en matsked av någonting. Brukar mixa rå lök t.ex. för att löksaften som blir är så god i köttfärsrätter. Stavmixern finfördelar inte löken tillräckligt, i Bulleten blir det som om man kört i en råsaftcentrifug, fast med "fruktköttet" kvar då.😉
Postade en länk till amazon.co.uk i en annan bullettråd nyligen. Kolla där. Det finns massor med billiga bulletkopior som fått bra omdömen också. Surt att de slutat med fri frakt till Sverige bara. Och tänk på att ni antingen behöver en adapter för kontakten eller helt enkelt får byta kontakt till en svensk.
Jag har samma mixer från Rusta som du har, men jag diskar den för hand. Har läst att man inte ska diska den i maskin. Tror inte att gummiringen i locket tål starkt maskindiskmedel.
Tack för all info, Hemul!
De är hållbara ivf. Köpte min flera år innan jag började lowcarba, så över 10 år är den. Still going strong. Den nya motordelen har jag aldrig använt. Att drivmojen gick sönder var nog mitt eget fel. Metallen hade korroderat, antagligen för att jag låtit den ligga på ett sånt sätt i diskstället att vatten stod kvar där och mer vatten droppade ner från annan disk. Nu tänker jag på att skaka av locken rejält eller torka av dem.