Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2225 ggr
Yamuna
6

Fritt fram för smör!

Denna kommentar har tagits bort.
rapu
4

Men nu skall du väl sluta Svenne. Vad har du trott att vi då skulle äta? Grönsaker? Men kära nån, tänk om du råkar dödstrampa en mask i trädgårdslandet! Vilda djur? Men ooooh dom söta djuren i skogen kan vi väl inte slakta! Syntetiskt kött? OK, men hur mycket skit drar den industriella processen in i köket! Fisk? Aj men hur var det nu med utfiskandet…

osv

har du kanske tänkt att vi inte skall få leva här?

korseett
7

#1 oj så verklighetsfrånvänd man kan vara. 1. kor våldtas inte och 2. kalvar dödas inte vid en dag. Ta en dag ute i verkligheten så du lär dig mer om vad svenskt lantbruk innebär.

opssk
2

Och tofu är en kemikalisk produkt som odlas i stora vattentankar med mögelsvampar….att jag är less på dig kan du inte börja terrorisera nån annanstans vet att du PM från vår sitevärd men du verkar bara vara ute för att kränka folk

Kalle-B
2

För mig har det alltid varit fritt fram med smör..  😃

Men skönt för andra att veta…

starhawk
2

Han pratar lite i nattmössan den här Peter M Nilsson, först säger han:

"– Det är vetenskapligt värdefullt att det här har redovisats. Det finns en reflex att säga att mättat fett är farligt för det har man sagt i 40 år, säger Peter M Nilsson, professor i klinisk kardiovaskulär forskning vid Lunds universitet."

Sen säger han:

"– Man kan definitivt äta feta saker och jag skulle aldrig neka en patient att äta smör. Det viktigaste är att man äter grönsaker och fibrer också. Man kan säga att det största problemet är inte vad vi äter, utan vad vi inte äter."

Men det är ju samma sak med fibrerna, där har man sagt samma sak i 40 år utan att ha några vetenskapliga bevis för att dom skulle vara nyttiga, jag trodde själv på dom en gång i tiden och fick betala med spräckt ändtarmsöppning två gånger så nu går jag med rejält med ärrvävnad därnere som ett minne

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus