Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 1835 ggr
Mervi
0

Mervi

Jag är 58 år och bantat hela mitt liv, vikten har åkt berg- och dalbana hela tiden. Med Viktväktarnas hjälp några gånger och med kost som liknar GI metoden nu senast.

Jag började sommaren 2004 från 102,8 kilo till mina 164 cm. Jag hade gått upp i vikt sakta efter rökstoppet och efter att haft struma. Jag läste faktiskt Sjustegsmetoden av dr Phil (han i TV) och följde hans råd till punkt och pricka. Jag är väldigt ambitiös när jag gör något så jag tränade varannan dag och åt efter hans råd. Nästan inget bröd och väldigt lite pasta, ris och potatis och massor med grönsaker och frukt. Kilona rasade i bra takt och till sommaren 2005 hade jag nått mitt mål att komma ner till 70 kilo. Där stannade det. Det hjälpte inte med något och jag åt 6 gånger om dagen och var ofta jättehungrig.

Då kom jag i kontakt med LC-kosten och gick ner 2 kg sedan blev det stopp. Jag har BMI någonstans mellan 25 och 26 och det är väl inget jämfört med vad jag hade när jag började, om jag inte kommer ihåg fel så låg det någonstans vid 39.

Den enda metoden som gör det lätt att hålla vikten är LC. Jag äter ganska strikt och mår kanon bra och behöver inte äta så mycket och ofta. Motionerar ganska mycket för att hålla kroppen igång. Har ett sittande jobb och behöver röra på mig.

Margareta
0

Hej och välkommen Mervi…

Det är så oerhört imponerande att läsa Din historia!
TACK för att Du delar med Dig till oss som tvivlar ibland.

/Margareta

Numer pensionär i Nynäshamn

Margareta
0

Nu är det så länge sen vi läste din historia Mervi att jag puttar upp den så att fler får läsa….

Flört

Diana61
0

Tack för det Margaretha för nu säger jag Välkommen Mervi och lyvka till med vikten. Vi skall alla kämpa tillsammans.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Margareta
0

Gammal Mervi-tråd jag hittade…