Behöver hjälp!
Trots att jag äter magnesium har jag nu återfått sendragen i benen på nätterna.
Det rekommenderas att man ska ta två tabletter morgon och kväll men jag äter levaxin och det kan man inte ta samtidigt, därför tar jag fyra på kvällen. Det är Dolomit jag tar.
Det är väldigt jobbigt med sendragen eftersom det stör nattsömnen och gör mig så trött på dagarna.
Någon som har tips om vad jag ska göra?
har du provat att massera benen med arnicakräm eller nåt likande?
Jag vet att et låter galet men lägg en kniv under bäddmadrassen, en vanlig rostfri matkniv. Gammalt knep som faktiskt sägs fungera i alla fall minska besvären.
Jag får ingen effekt av Dolomit över huvudtaget, kanske är det samma för dig. Jag måste ta magnesium som "egen" tablett och då 400mg per dygn. Det fungerar.
Vet inte om det är kalkbalansen i Dolomit som gör skillnad, men skillnad är det.
Numer pensionär i Nynäshamn
Jag har samma erfarenhet.. Kalken i dolomit tar jag upp hyfsat, men inte magnesiumet… Måste ta det separat.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Det har faktiskt funkat hitintills men nu ett par nätter har det varit kört.
Får prova enbart magnesiumtabletter. Vad rekommenderar ni för sort?
Handlar jag det på hälsokosten eller apotektet?
Jag köper mina i hälsokost.. Jag använder helhetshälsas eller BioCare, men de är lite svåra att få tag i. Annars är Great Earth ett bra märke. Dessa finns hos Life bla.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Billigare på nätet. http://www.bodystore.se
Jag åt TwinLabs förut, innan LCHF. Nu behöver jag inga.
Twinlabs, det äter jag med, men just nu är de slut och jag väntar med att äta fler tills jag behöver dem igen. Jag tar 1-2 tabletter per dag när jag behöver dem.

Mina kramper i vaderna har forsvunnit efter att jag gnidit in rosmarinsprit varje kvall innan jag somnade. Man koper det pa apoteket i alla fall i Spanien och jag larde mig knepet av en gammal fiskare, som efter manga ar med hart jobb i kallt vatten och medfoljande vark hade botat sig sjalv genom att anvanda just rosmarinsprit. Igar anvande jag det till nacksparr, efter bilfard med for mycket oppna fonster. I morse var jag helt aterstalld. Finns det i Sverige eller ar det nagot man kunde importera? Manga av de aldre har i byn badar i rosmarin en gang i veckan, helst pa morgonen, eftersom det satter igang cirkulationen. Tror att jag last nagonstans att det ar forebyggande mot diabetes.

Så här gör jag: när det börjar på kvällen(varför är det alltid när man ska sova??) så går jag upp och gör "tålyft" ca 1 min och sen lägger jag mig igen , kanske stretshar vaden lite oxå, Hjälper mig, äter även magnesium så det är inte så ofta.
Tålyft= stå på hela foten, rulla över på tårna och lyft kroppen med dom. Lycka till! 
#9 plus TS
Den eteriska oljan rosmarin kan man tillsätta några droppar i en matsked olivolja och massera in. Rosmarin är cirkulationsökande precis som du säger- om den är diabetesförbyggande tror jag mer har med maten i sig att göra. Den är smärtstillande. Vid invärtes bruk, som té gjort av kryddan, stimulerar den aptiten och befrämjar matsmältningen. Fungerar bra vid mag-tarmkolik och vid gallbesvär
Tack alla för råd och tips!
Har varit inne här och beställt både magnesium och rosenrot. Rosenroten behövs nog eftersom jag känner mig så lat och får ingenting gjort.
Sån tur att ni finns här med all er kunskap, vad gjorde jag utan detta forum?

Ulltråd runt vristerna ska det vara. Riktigt ullgarn som luktar får. Funkar gör det men hur vet jag inte???

Praktiskt med att anvanda den eteriska oljan rosmarin i olivolja. Det hade jag inte tankt pa, bestallde 1 liter rosmarinsptit pa apoteket for att ta med hem till mor, som ar 92 ar och har vark i handerna. Men da finns det ju ett enkelt satt att anvanda rosmarin, nar spriten tar slut.