Gott Nytt År 2014
Önskar jag er alla Kif-läsare. Till midsommar fyller forumet 8 år och jag undrar hur många medlemmar som registrerat sig då.
Numer pensionär i Nynäshamn

Gott nytår till ett bra forum Margareta.
Tack Forumet är bra tack vare alla flitiga medlemmar :-)
Gott Nytt År önskar jag också.
Och åtta år! Riktigt lika länge har inte jag hängt här, men ett bra tag. Tiden går fort när man har roligt..
Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Gott nytt år till alla på forumet önskar jag också! 🥳🎈
"still lost in space and time"
Gott nytt LCHF år till er alla! Själv har man hamnat på villovägar ett tag… men nu är man på banan igen… Hoppas vi syns i April
Gott Nytt LCHF ÅR!
//Fat makes Me fit//

Gott Nytt År! 🥳
Det är nu alla bantningslöften ska infrias. Såg just ett nytt betalforum om 5:2-fasta
Nu har jag sett ett bantningstips till.
Jag har Allers hemma för att jag gillar deras korsord och jag har alltid varit sur över att de skriver ingenting eller felaktigt om LCHF.
I det här nyårsnumret låter de Stephan Rössner utvärdera alla metoder de kan komma på och jag bara undrar…
Intet ont om Rössner (vi gillar inte skitsnack på det här forumet oavsett om vem vi pratar) men han är inte särskilt påläst när det gäller LCHF så jag har precis läst att jag blir förstoppad av att äta LCHF eftersom jag inte får i mig några fibrer.
Pust - jag blev SJUK av att alla läkare tvingade i mig fibrer och nu blir jag BOTAD av LCHF för att jag slipper äta fibrer. Blir jag förstoppad är inte lösningen fibrer utan mer fett.
Ibland blir jag så arg så jag nästan spricker. För tog jag mig tid och skrev till diverse redaktioner och klagade, jag har skrivit många såna brev under dessa år, men jag orkar inte spilla pärlor för svinen längre.
Det mest uppmärksammade jag skrivit var till Studio Ett.
Mer lyckat har det i så fall varit att skriva till olika Livsmedelsföretag och försöka förklara vad vi vill ha. Jag fick ett mycket positivt svar när jag bett Kronfågel ta bort E621 ur kryddningen på grillad kyckling.
Ni som orkar och har kunskap - ta det som ett Nyårslöfte för 2014 att skriva till redaktioner och Livsmedelsföretag. Blir det tillräckligt många som trycker på så kan det hända mer än man tror.

Mer fibrer för magen??? Min mage är som bäst med LCHF inte ont och att göra nr2 på toa är som en dröm 😎
Precis, det var ju det som blev så fel. Flera läkare tvingade på mig fibrer och jag blev bara sämre.