Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2530 ggr
Mizzi
0

Hur är detta möjligt ??

I går vägde jag 97,8 kg

I dag väger jag 100,7 kg

Baglady
0

Är du säker på att din våg står plant. Det kan skilja på flera kg om golvet sluttar. Så är det hos mig.

Mizzi
0

Det är en digitalvåg, men det måste vara något fel på den ser jag för nu har jag testat flera gånger och den visar olika varje gång. =(

Mervi
0

Det har hänt mig också att vågen visat helt åt skogen. Ställ den på ett plant underlag och flytta den inte sedan. De är ganska känsliga.

hedakicki
0

Det är inte så att batterierna börjar ta slut? Hände mig en gång, fast åt andra hållet.. Helt plötsligt vägde jag runt 10 kilo mindre. Rätt skoj att se, men insåg efter några sekunder, att något inte stämde Flört

www.machmo.se

Gunnilla
0

Min mamma gick en gång upp 8 kg på 2 dagar. Fick problem med vätska som samlade sig. Kanske PMS eller någon annan medicin som stökat till det för dig. För du kan ju inte lägga på dig nästan 3 kg fett på en dag. Själv går jag upp vätska när jag tar min migränmedicin Zomig.

sockerfri
0

Min våg visade +2kg idag jämfört med igår.
Fast det bror nog på att jag har en grym träningsvärk, jag har hört att muskler binder en del vatten..

hypos
0

Jag har också gått upp ett kilo, men tror att man binder mer vätska när det är varmt

Shawy
0

Många har ju sina vågar i badrummet. Är det en elektronisk så går dem sönder, tål inte fukten. Då brukar dem börja visa fel.

Kia
0

jag var manisk i mitt vägande ett tag och stod där i princip varje dag… Sen en dag när jag gjort mig redo för att ställa mig på den i vanlig ordning, så var där inga batterier i. Maken hade behövt batterier till något och vi hade inget hemma så då fick han syn på vågen och tog dessa…

jag har aldrig satt i nya. Slutade väga mig hemma helt enkelt. Går hem till mamma lite då och då och väger mig kanske en gång eller två i månaden. Hon har en bra våg och den måste stå rak som Någon säger annars kan det variera ibland….

Skaldeman
0

Jag gick upp tre kg häromdagen på lövbiff med ost och en flaska vin. Samt 2 cm i midja. Ingenting av detta var fett. Idag provade jag igen och nu var dessa tre kg och 2 cm borta.

I praktiken kan vi långsiktigt gå upp eller ned 1 hg fett om dagen. I runda slängar. Resten är vattenförändringar och muskelförlust. Kortsiktigt kan vi släppa flera gånger så mycket. Det är bara att lägga sig i en säng och hålla nere energiintaget.

Det är mycket lättare att gå ner i vikt om man inte har någon våg. Släng vågen!

Sten Sture

Gunnilla
0

Tack för att du förklarar så bra, Skaldeman! Än en gång: vad gjorde vi utan dig?

Jag håller inte med dig om att slänga vågen. Då har man ingen som helst koll och plötsligt står man där med 6 vinterkilon som gick så snabbt att lägga på sig men är så svåra/näst intill omöjliga att bli av med. Jag tycker att man ska ha lite koll på varthän det barkar. Jag följde en gång ditt råd att inte väga mig och fick en chock när jag lagt på mig 5-6 kg, vilket jag alltid tycks göra under vintern. Kan detta ha med mörkret att göra? Finns det inte hormoner som påverkas av mörker eller ngt i den stilen? Melatonin, kortisol? Undras om man lagt dem på sig om man bott i t ex Afrika?

Skaldeman
0

Jag rekommenderar mitt magiska snöre. Det ger ett långt bättre utslag än vågen. För mig själv spelar vikten ingen roll, så länge som jag är rörlig och kommer i mina kläder. Många av oss har en årstidsanpassad viktreglering. Det är lättare att gå upp i vikt på hösten än på våren. Naturen har menat något med det.

Sten Sture

Gunnilla
0

För mig har det blivit en sport. Går jag upp ett hekto blir jag alldeles förkrossad och skärper till mig! Vi är ju alla olika, som Margareta brukar påpeka.

hedakicki
0

Lånar tråden lite.. Häromveckan vägde jag mig, innan jag började "mitt nya liv i måndags" och idag när jag vägde mig hade jag tappat 3,5 kilo! Allt det borde ju vara vatten, eller?

www.machmo.se

Margareta
0

Behöver inte vara BARA vatten, det kan gott vara en kombination tror jag. Skulle gissa 1kg kan vara fett.

Numer pensionär i Nynäshamn

hedakicki
0

Ja hoppas kan man ju alltid göra :) Det är det som är så kul att äta utan kolhydrater, man märker ganska fort skillnad!

www.machmo.se

Citronmeliss
0

Jag märker min viktnedgång främst på kläderna, tycker inte om att väga mig i tid och otid. Min man väger sig däremot ofta … Men, till hans stora förtret händer det med jämna mellanrum att han väger betydligt mer än vad han gjorde dagen innan, det kan slå på ett par kilo! Förmodar att det kan bero på födointaget, salthalten kanske??

När jag väger mig går jag stadigt nedåt och har nu till min lycka blivit av med ytterligare 5 kilo av min fettreservSkrattande

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Gunnilla
0

hedakicki, Skaldeman skrev innan i dag i en annan tråd att man bara kan tappa/lägga på sig 1 hg/dag. (Hoppas jag fattade det rätt.) I så fall bör det ju vara 2 kg vätska, som det väl oftast är när man lägger om kosten, och resten fett.

Skaldeman
0

1 hg per dag i fett långsiktigt. Kanske två hg fett per dag kortsiktigt, men då hamnar man ganska snart på en platå. Däremot kan man tappa mängder i vikt på kort tid, men det är en helt annan sak. Jag hade en kille som gick ner 14 kg på en månad. Låt oss säga att fyra kg av detta var fett.

Sten Sture