Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 3076 ggr
summercat
0

Frukost för äggallergiker

Hej!

Jag hade tänkt att börja äta enligt LCHF men jag har ett stort problem och det är att jag inte kan äta ägg. Sen så har jag svårt att äta de första timmarna. Jag tar med stor tacksamhet emot  tips på frukostar som jag kan ta med mig och äta på språng, gärna ganska strikt då jag har ett sockerberoende.

Tack på förhand

MimLan
1

Fettkaffe. Äggkaffe. Rester som färsbiff. Makrill i tomatsås. Ost. Skinka. (Med senap etc.)

Gör gärna en sökning i forat efter frukost, det finns många trådar som enbart handlar om fruoksttips.

Simonson
1

Om du har svårt att äta de första timmarna - låt bli. Ta med dig en "macka" /eller två/bestående av en skiva ost, en skiva smör, en skiva skinka och en skiva ost ovanpå till jobbet :-) Det är bara ett exempel. Man håller sig mätt ganska länge på en sådan…

OlgaMaria
0

Det går ganska fort att göra en smoothie som du kanske kan ta med dig och dricka på vägen. Jag upplever att sötsuget blir lite tillfälligt botat av mina drinkar även om de inte är extremt strikta. Jag gör olika varje gång men här kommer lite inspiration till ingredienser - Vatten eller kokosmjölk/grädde/yoghurt, kokosolja, bär som t ex frysta hallon eller blåbär, ingefära, vitlök, citron, bladspenat, groddar, kanel, kardemumma, lakritspulver, nyponmjöl, kakao, gurkmeja… Osv. Pröva dig fram.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Zureel
1

Jag har också svårt att äta  något när jag går upp men hinner bli hungrig innan lunch om jag inte äter något alls så jag brukat ta kokosolja i te på morgonen lätt att få i sig och jag står mig på det tills lunch.

Lilltilda
1

Jag äter inte frukost. Dricker bara kaffe (ibland med grädde) vid 9-tiden på jobbet och sedan första målet riktig mat vid lunch och då fungerar ju vilken vanlig lchf-mat som helst

~God loves you, and I´m trying! ~