Dyrt smör
Finns det nånstans på nätet man kan beställa billigt smör? Smör är så himla dyrt och det går åt massor då jag älskar smörsmak. kokosfett går inte. Det smakar inte alls smör. Och säg inte att smör är billigt för det är det inte när man är fattig. 500 g kostar 30 spänn eller strax under.
Jag har inga problem med vikten, jag äter lchf för att det är så himla god mat men smöret bara blir dyrare och dyrare medan dom rear ut milda och sådant för en tia kilot. Kan man beställa någonstans?
Om du kan handla på Willys den här veckan så har dom 500gr
för 19:90, i alla fall i Söderköping, om man är +kund.
Max 2 köp/kund.
Ja då ska jag köpa ett par smörpaket på wilys. Räcker en vecka. Men resten av livet då😃
Du kanske inte ska vara fattig hela livet? 😉 Gift dig rikt så kan du köpa det där svindyra isländska (eller franska eller vilket det är som är dyrast) smöret! 😃
Eftersom det krävs kylfrakt för att skicka smör, tror jag du kan slå ur hågen att du komme rundan billigt någonstans.
Spring tio gånger till Willys och bunkra! Det hålle rhur länge som helst i kylen.
#4 funkar tyvärr inte då det bara gäller willys+-kunder. Är registrerat på kortet vilka erbjudanden som gäller för varje vecka så har man köpt 2 gånger så är det stopp sen.
Jaja tänkte bara höra om nån hade nån idé på billigt smör eller annat som kan ersätta smör men som ju bör smaka smör också och vara naturligt och nyttigt förstås. Men tack iallafall :)
Lidl har rätt billigt smör.

Du kan ersätta 50 kg gurka à 30 kr/kg (1 500 SEK) med 1 kg smör à 60 SEK ur energisynpunkt.
Så för 150 SEK kan du välja att köpa 5 kg gurka eller 2,5 kg smör.
Jag köper hellre smör än gurka.
Netto kan ha billigt franskt smör ibland. Håll ögonen öppna för man vet aldrig!
# 5 Att du skulle hitta någon ersättning som smakar smör, är billigt och dessutom nyttigt är nog en utopi! 😛
Det enda alternativet är att kärna eget smör. Passa på att köp grädde när det är billigt så kanske du kan tjäna några kr.
1 liter grädde blir strax under ca 400-450 gram smör (beroende på hur mycket vätska man pressar ur det) :)
Men det är nog mycket jobb för liten peng… Det enda annat jag kan tänka mig är om du köper grädde från bonden direkt.
Hakuna matata!
ja om man känt en bonde ändå..