Fetmaopererade får alkoholproblem
Det har visat sig att fetmaopererade (bypass) lätt får alkoholproblem, genom att det mesta av magen är bortkopplad går alkoholen närmast rakt ut i blodet, nästan som om den injecerats!
Ytterligare en biverkan att lägga till listan för denna ytterst tveksamma operation
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Läste någonstans att alkohol är den renaste formen av socker så - det är helt logiskt!

Min grannes kompis gjorde en op för några år sen. Nu har hon gått upp det mesta igen, med öl.
Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

Det är så fruktansvärt att man "löser" problem med att amputera folk. Varför löser vi inte benfrakturer på samma sätt? Det är så många som far så illa. Jag har oxå hört att många får bristsjukdommar och pga det lättare blir alkoholister.
Så man behöver en tiondel av mängden för att uppnå samma effekt. Och det blir en tiondel av priset. Jag ser inte helt problemet ;)

Jag tror inte det är en biverkan.. tror problemet i stort fanns där före, antingen som beroendeproblematik eller som ersättning för annat beroende.
Finns de som lyckas gå upp allt igen på godis o läsk oxå!
Oså har vi flera medlemmar som gjort GBP och fattat vad det handlar om, dvs de måste äta små portioner närings och energität mat.. dvs de äter lågkolhydratkost!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Jag förstår inte riktigt - exakt hur går det lättare in i blodet? mindre magsäck och mindre tarm som tar emot borde göra att det tar längre tid för alkoholen att gå in, inte tvärtom väl?
Någon som sett en studie eller liknande på detta?

Studien som är gammal har jag för mig talade om att fler GBP får alkoholproblem av okänd orsak!
Tror tillomed att självmord ökade??
Grejen är att GBP inte löser grundproblemet.. vilket det nu var från första början!
Har även hört att vissa hamnat i Depression, dvs de blev inte lyckligare fasten kilona rasade av dem.. när skall man lära sig att saker och ting sällan är enkla.. utan oftast.. tillomed nästan alltid mångfaceterade!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.