Du får äta vad du vill. Men jag tror majs, ärtor och bönor innehåller en hel del kolhydrater och är alltså inte LowCarb-mat. :)
Man får göra hur man vill. Det beror på vad du menar med "denna kost". Forumet behandlar kolhydratreducerad kost i många olika former.
Det här är inte ett forum för någon särskild diet där det finns regler för vad man får äta eller inte äta. Vår grundidé som forumet vilar på är att vi undviker kolhydrater i stor utsträckning men på olika villkor, som var och en sätter upp själv.
Vi delar med oss av våra erfarenheter och försöker lära för vår egen räkning, vad som passar oss bäst.
De livsmedel Du räknar upp är väldigt kolhydratrika och tillhör därför dem som de flesta av oss troligen undviker.
Varför frågar Du om just dem?
Numer pensionär i Nynäshamn
Just majs är det enda jag äter som väl egentligen innehåller alldeles för mycket kolhydrater för mig- men jag begränsar det till kanske två matskedar (sådana man använder att mäta ingredienser med alltså;) typ i sallader. Det har en tydlig, markant smak eftersom det smakar ganska sött, så den mängden känns fullt tillräcklig.

# 2 Jag försöker få kläm på vad jag själv ska äta och vad jag ska undvika om jag ska prova denna metod.
Mizzi:
Om Du vill göra ett seriöst försök att följa någon form av radikalt kolhydratreducerad kost vill jag verkligen avråda dig från att äta dem. De är kolhydratbomber allihopa.
Lycka till och återkom gärna med fler frågor.
Livsmedelsverkets databas innehåller svar på hur mycket kolhydrater olika mat innehåller.
Gratisprogrammet CalCounter kan man använda och registrera och kolla.
Numer pensionär i Nynäshamn