Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2146 ggr
Skaldeman
0

Om blogg

Gunilla påpekade att jag borde ha en blogg. Ja, kanske det. Jag ska fundera på saken. Poängen är att man kan nå fler på en gång, nackdelen är att man får problem med en massa dumskallar och legoknektar. Den som sett vad Annika får genomlida på sin blogg vet vad jag talar om. Hur undviker man Livsmedelsverkets lakejer? Läser man allt och godkänner det vettiga, rensar man ut skräp efterhand eller har man ett ansökningsförfarande?

Sten Sture

Mervi
0

Det hade varit kul att läsa din blogg. Dunskallarna får man väl strunta i även om det är tråkigt att behöva läsa deras kommentarer.

Jag vet inte hur man kan undvika lakejerna och andra som man inte vill ha där.

oldwolfie
0

kanske  kan man ha  en blogg  utan möjligheter  till kommentarer,,bara för att man ska  kunna  skriva  av sej  själv..o  möjligen en mejladress  ifall nån vill  nåt

bara en ide  här kan man blogga

http://www.infoom.se/blogbyn/

WiktZac
0

Man måste inte nödvändigt ha kommentarsfunktionen påslagen. Fast en rekommendation är att använda sig av wordpress eller blogger - absolut inte passagen eller aftonbladets stympade bloggar. På de så har man ex möjlighet att tvinga kommentatorerna att vara reggade… :o)

//Zac

Skaldeman
0

Det är klart att man ska ha kommentarer. Skriva av sig själv gör man ju ändå hela dagarna. Men idén att kommentatorer ska regga sig är utmärkt. Är det någon typ av adresser som man inte ska godkänna för att de inte är spårbara? gmail?

Sten Sture

Skogiz
0

\vad #3 sa. Du kan skaffa en blogg template och ha på din egen sida. (skaldeman.se  vill saga.) En enkel reggning for att skriva kommentarer och en funktion for att banna trollens ip-nummer ska gå att fixa.  Be någon som kan det har med PHP, java o HTML kolla upp det.

*don't feed the trolls* Räcka ut tungan

Edit: i ditt ställe skulle jag skriva något i stil med detta på bloggen: "Denna blogg är till för kommentarer, frågor och svar om LCHF. Negativa inlägg och smutskastning får användaren bannad" i stil med detta forum alltså. Borde kunna hålla trollen borta. Hoppas verkligen att du börjar blogga… Du är ju liksom vår hjälte! Kyss

zeretki
0

Sten Sture, du måste nog själv bestämma hur du vill göra. Själv skulle jag vilja läsa alla inlägg först, radera skiten, och släppa igenom inlägg som är normala. :)

För det är alltid risk för att folk blir irriterade och svarar på korkade saker, då blir det debatt och bråk osv.

Men det är jag det. ;)

Vill tipsa om en blogg sajt som är rätt bra också: LiveJournal. Den är amerikansk i grunden men går att ställa in på svenska. Kostar inget att registrera sig. Man kan bestämma själv vilka som får läsa inlägg osv., om man vill tillåta anonyma inlägg eller att bara medlemmar ska få kunna läsa och kommentera. Man kan banna folk också, tror jag. :)

Jag har varit där i flera år och är mycket nöjd. :) Framför allt med hur man själv har kontroll över vilka som ska få läsa och kommentera.

zeretki
0
Skaldeman
0

Tack för alla tips. Jag är klart klokare nu. Om jag ska lägga tid på en blogg så måste den vara konstruktiv. Jag ska fundera ett tag på vilken modell som känns rätt.

Sten Sture

Amiechan
0

Stryk inte gmail bara sådär 0_o Då får ju inte jag kommentera… :)

Om det blir för mycket tid som går åt att hålla styr på troll finns det kanske någon/några du litar på som kan vara moderatorer? Det kan ju hjälpa att vara flera som städar även om det bara är du som skriver!

NancyAlke
0

Det där med Livsmedelsverkets lakejer…  alltså, så länge kritiken är konstruktiv så är den ju bra, eftersom det finns så bra motargument. Två åsikter är bra om man ska diskutera, men om det ska vara typ en frågelåda, då kan dom ju förståss vara bra att slippa.

Gäller alltså att tänka igenom inriktningen på bloggen i förväg tror jag.

En sak till, hoppas du inte tar illa upp Sten Sture, men om man kallar vissa människor dumskallar för att dom har en annan åsikt, så ger man dom rätt om dom gör det samma mot en själv. Men jag förmodar att du menade trollen, och dom ÄR ju dumskallar utan åsikter oftast.

Oj, höll på att glömma det viktigaste! Klart att du ska ha en blogg Sten Sture!

Skaldeman
0

Det är bara kul när folk har en annan åsikt. Det är i brytningen av olika åsikter som ny kunskap vinns. Jag talade om dem som bara är ute för att förstöra. På den här listan är vi av någon anledning befriade från sådana personer.

Sten Sture

Margareta
0

Skrattande än så länge…

Numer pensionär i Nynäshamn

magma
0

En eloge till Margareta för det…