Varning för Smiley Central!
Ni som använder Smiley Central ( inkl. mig) ombedes att ej ha dem i detta forum då det strider mot sajtens reklampolicy. Smileyn som kommer med ser ut för dig som lagt dit den att vara helt normal men i själva verket ser alla andra även en reklam för smiley central. Vi har nu testat och jag var inne på mitt inlägg fem gånger och såg inget annat än smileyn medan amiechan som administratör påpekade att hon även såg reklamen. Jag själv har sett likadant i andras inlägg.
Det här är mycket fult gjort av det företaget. Så snälla gör inte som jag…

Fattar inte riktigt? Vad är Smiley Central?

#1: En tjänst med smileys som skuttar omkring & lever om…
Jag har aldrig sett någon reklam när andra använt den smileyn…
Skumt…kan det bero på om man använder Explorer eller Mozilla Firefox?
// Shintaida
jag tror att om du själv har så ser du inte reklamen för jag såg innan men nu ser jag inget

ja dom vill ju att alla ska ha den jag tycker den tar för stor plats
Nehej, jag tycker inte det är fult gjort alls. Transfer kostar. Varför skulle de tillhandahålla det gratis för hela världen om de inte vill? Man kan stoppa s.k. hotlinking från en server och det är det de har gjort. Passar på ett göra reklam samtidigt, men det är inte ovanligt.
Ladda ner de smilies ni vill använda och ladda upp dem någon annanstans för att använda på forum. Det brukar för det mesta följa lite serverutrymme med internetabonnemanget. Sedan finns det ställen som http://tinypic.com .
ja så kan man ju göra oxå hemul-smart
Jag tror inte ni inser att när kanske 1 miljon människor lägger ut en smilie som ses av hundratals andra så kommer man upp i hundra miljoner nedladdningar. Det blir en del det, även om bilden är liten.
Holinking är ett stort problem även för privatpersoner som har snygga eller roliga bilder på sin sajt. Det är tragiskt när folk får sina sajter avstängda därför att andra förbrukat deras transfer utan lov. Expressen och Aftonbladet kan kanske ta det och gillar de det inte bör de veta hur de ska förhindra det, men det kanske inte Pelle med sin första sajt vet. Så hotlinka aldrig från små eller privata sajter!
Dessutom, om Pelle vet hur han ska skydda sig så lär han inte skicka reklam istället. Själv skickar jag nåt pinsamt, som en äcklig bild eller en bild som säger "Bandwidth Thief!"
Vem är Pelle?
En fiktiv person som har en hemsida men inte är så erfaren att han förstår att han kan skydda sig mot hotlinking.