Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 1700 ggr
[Caroline92]
3

Trött och dum av kolhydrater..

Har varit två riktiga dåliga veckor matmässigt. Först var det en vecka av intensivt tentaplugg och sen en vecka av "nu är det sommarlov" och allt det innebär. Ca 500 kr har gått åt under två veckor till helt onödig och onyttig mat!

Innan tentan blev det pizza, pingvinstänger och glass. Efter tentan så blev det alkohol i olika former och mer av ovan. Och när jag väl satt igång så gick det inte att stoppa.. Godispåse efter godispåse och chips och ostbågar och pommes och ja.. ni hör ju.. :S

Förstår dock inte varför jag inte har slutat, när det har påverkat min kropp så tydligt! Inte endast blodsockret (diabetiker), men hur jag har mått! Jag har i princip sovit mer än jag varit vaken! Upp emot 12 timmar på en natt och så lite tupplurar här och var under dagen. Jag har tappat ord nå så enormt mycket! Nej usch och fy, nu skippar jag alla kolhydrater och kör på LCHF igen! Blir dock lättare nästa vecka när jag börjar jobba och därmed får in lite rutiner och inte ligger och glor på tv hela dagen och blir godissugen bara för att jag är uttråkad.

Ville bara skriva av mig lite :)

kaisakavat
2

Ja, dags bli lite snäll med dig själv, ovanpå den där pärsen. Vad man gör mot sig själv..

Tror inte alls det är så konstigt att man kör på längre än man vill när man har ramlat i kh-diket. Det ligger liksom i sakens natur. Men sen - då attans är det dags kravla sig upp! Eller skutta upp, raskt, på banan igen.

Pepp och lycka till!🙂

[Caroline92]
0

Tack så mycket! =)

RobinEH
3

Pizza, pingvinstänger, glass, alkohol, godis, chips, ostbågar, pommes frites…

Jag tror knappast att det är specifikt kolhydraterna som ger dig problem. Äter man massa skitmat så lär man må skit av det också.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

nyborjare08
2

Plus stress på det… 🙂 Håller med Kaisakavat, dags att vara lite snäll mot dig själv, varva ner och må bra! Lycka till!

Dicobayo
0

Välkommen tillbaka :)