Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 5343 ggr
Trippelmormor
1

Trx träningsband

Har någon styrketränat med TRX träningsband hemma? Nyfiken på om detta kan vara ngt att satsa på. Resultat? Skaderisker? Goda råd mottages tacksamt! Inne på min fjärde LCHFmånad utan vikt- eller måttminskning men mår superbra av kosten, vill gärna se lite resultat ändå nu. Joggar lite lätt och spinnar emellanåt men på tok för sällan. Kanske skulle hemmayräning passa mig, tänker jag……

patriknn1
0

Dom e grymt bra! Rekommenderas!

Trippelmormor
0

Härligt! Även för en "otränad"?

patriknn1
0

Det är lätt att anpassa motståndet till sin egen nivå. Läs instruktionerna noga först. Styrketräning är det bästa som finns, passar i princip alla eftersom det är så lätt att anpassa det individuellt. Jag ser allt i från vältränade atleter till pensionärer i 70-75-års ålder träna med trx-band. Är du väldigt osäker så bör du kanske de över möjligheten att få en instruktion av någon kunnig. Du bör dessutom ha möjlighet att fästa den på ett säkert sätt. Ett alternativ kan ju annars vara att teckna medlemskap på något gym för att prova på lite olika typer av styrketräning, gärna tillsammans med en instruktör de första gångerna. De flesta moderna gym har flera alternativa styrketräningsmetoder att nyttja, tex maskiner, fria stänger och hantlar, kettlebells, och trx-band.

Trippelmormor
0

@patrik Detta låter väldigt uppmuntrande, kan bli min ingång till styrketräning. Har haft medlemskap på gym till och ifrån i flera år och jag kan säga att det blivit dyra besök 😜På något vis har jag och gym aldrig klickat TROTS köttbesiktnings och engagerade instruktörer. Att jobba hemma istället lockar mig mer , kan inte skylla på bristande tid då. Dessutom blir jag pensionär om några månader så det gäller att se över de fasta uppgifterna mer än någonsin och jag väljer att lägga mer pengar på gräsbetat kött😄. Tack för dina goda råd, tar till mig dem och kollar Blocket!!

Trippelmormor
3

Köttbesiktnings???? Vadå stavningskontroll?? Skrev kunniga så vitt jag vet😄

Suzanne56
0

Vad är trx-band? Alla former av hemträning låter intressant!

Trippelmormor
1

http://m.youtube.com/watch?v=fmhI_8wlm8I @Suzanne: här kan du se en ruskigt vältränad person visa lite elementära övningar, haha! Tänker mig själv att träna hemma eftersom jag aldrig kommer iväg till ett gym och ärligt talat inte blivit "biten". Inser ändå att jag BEHÖVER starkare muskler och tänker testa detta. Kan hitta p Blicket och Tradera för 7-800 kr och det blir ju ett billigare gymkort 😄😄😄

Suzanne56
0

Hmm, verkar intressant, frågan är bara om hyresvärden blir lycklig när man sätter upp den där i taket? 😉Definitivt något att fundera över!

Trippelmormor
0

Behövs inte sättas i taket, kan hängas över en dörr vilket sedan stängs, suveränt!

Trippelmormor
4

Japp, ny har jag skaffat mig ett TRXband på Tradera, kollat videon och valt en lämplig dörr hemma, det blev ytterdörren! Oxo kört mitt först pass, herreduminskapare!!!! Jag klarade 30 sekunder Squats, 30?sekunder Sprinter' Starts och 30 sekunder Hamstrings, SEN DOG JAG! Vilken pärs mina vänner!! Något säger mig att det kommer att ta ett tag innan jag kommer upp i de stora flickornas sällskap, men jag ser faktiskt fram emot träningsvärken och det kan bara bli bättre nu!

Pussgurkan
0

Är det bara på blocket man kan köpa dem?

Trippelmormor
0

Nej nej , såg en länk nånstans ! Det är lite skillnad på nästan 2000:- och 800:- dock 😄

Pussgurkan
0

Ja verkligen.

Mozzarellan
0

Låter spännande 😃

denkal
0

Dessa är riktigt bra hemmagym tycker jag. Har själv sådan och träna minst 1 gång i veckan och träna själv för triathlon. Dessa aktiverar hela kroppen och specifik just coreregionen. Visst man får ju inte direkt muskler av dessa om man inte gör det extremt som sätta fötterna mot väggen eller dylik. Dock får man tonade och uthålligare muskler. Rekommenderas varmt och så enkelt att ta med runt på semestern eller när man är iväg över en helg. Kan inte vara utan den!!! Just TRX och plankan är de två som format min mage som bäst och fått en bättre hållning för kroppen. Så det säger en del ur mitt perspektiv.