Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2209 ggr
Stephanie
0

Shapeup-appen

Hejsan, jag sitter och glor på shapeup-appen och funderar på vad diagrammet visar. När jag går in på cirkeldiagrammet för Näringsinformation så står det dels en procent för protein, kolhydrater resp. fett. Men efter varje står det en annan procent inom parentes, vad är det för något?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

majala
0

Det är vad appen tycker att du borde äta för att gå ner. Siffrorna i parentes kan du med andra ord skita i. De vill att man ska äta mest kolhydrater och lite fett. :-P

Stephanie
0

Aha, då vet jag 🙂 Vet du om det går att få fram E%? För jag gissar att det inte är de procenten som jag ser?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

majala
0

Jag vet att man får fram mycket mer info om man blir guldmedlem, men jag har aldrig varit intresserad av att betala för dom siffrorna. Och energiprocent är något jag inte har koll på öht. :-)

jamtlandstjej
3

Utan att vara Guldmedlem så kan du om du går in på "Min profil" och sen skrollar dig ner till "Näringsämnen" ställa in den fördelning du själv vill ha, på protein, fett och kolhydrater. Allt efter hur strikt du vill vara. Jag har valt 20 protein, 5 kolhydrater och 75 fett. Klicka INTE för Nej på "Bokför i gram". Då tänds den skylten till Ja och då kan du äta väldigt lite! 😎

perjoh
0

Jag föredrar att bokföra i gram, 75 g protein, 25 g kolhydrat och 200 g fett och i cirkeldiagrammet ser jag då energifördelningen på dagens intag och inom parantesen är den energifördelning jag önskar uppnå, i mitt fall blir det P 14%, Kh 5% och F 82%

/\/\
>'x'<
 (\ /)~~

Pussgurkan
0

Hur vet man vad för fördelning man "ska" ha för att få bästa resultat på viktnergång?