kokosfett? smaksättare??
Hej hur mycket kcal innehåller cocosfett/olja? Vilket fett ska man ha till den där omtalade.äggmjölken? Finns ett stek cocosfett och det vanliga cocosfettet båda är ekologiska men den ena är mer lämplig till att hetta upp.. Ska jag ta den då? Men asså.. Mjölk innehåller ju kcal.. Blir ju inte så liten lunch iaf? Typ 160kcal och plus det som fettet innehåller om det innehåller några De där pulvren.. Vad är det? Vart kan man köpa dom? Vad är det för märke?
om du kollar livsmedelsverkets sida så finns alla livsmedel där. eller om du kollar på www.dumbbell.se och skriver in 100 gram av något livsmedel så ser du hur mycket energi ett livsmedel innehåller.
kallpressat kokosfett är bäst till matlagning om du ska steka. Om du gör asiatisk gryta kan smaksatt kokosfett vara helt ok att dutta i för att fetta upp innehållet.
Mjölk innehåller kalorier ja men det kan även vara en stor trigger till sötsuget. Jag tillhör dem som går upp i vikt av mejerivaror, så jag har fått fasa bort allt utom smör.
Vilket pulver är du efterfrågar ?
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Pulver o mjölk vet jag inte vad du menar med..?? Kcal..? Tja kokosfett är rent fett så rimligtvis ca 900 kcal/100g. De flesta mixar en blandning av smör kokosfett och ägg. En del tar även i en skvätt grädde eller fet kokosmjölk + ev smaksättning som tex kakao, kaffe, kanel el vanilj. Kcalmängden beror ju på mängderna så klart, men tex 1 litet ägg + 1 msk smör + 1 msk kokosfett blir ca 6-7 g protein och ca 33-35 g fett = ca 300-350 kcal. Det finns kvalitativt kokosfett- ekologiskt varmpressat, ganska bra- varmpressat, sämre- härdat.. De bästa finns naturella, med kokossmak, el deodoriserade- nästan smakfria. När jag säger bättre och sämre så menar jag ur hälsosynpunkt. Alla kokosfetter lämpar sig mycket bra att steka i, dock bör man steka på något lägre värme.
Det är företrädesvis kolhydrater vi håller koll på på LCHF, inte kalorier, kanske du missuppfattat?
Äggmjölk har i princip inget med mjölk att göra, det är en mjölkfri ersättning för mjölk.
Sorry ingen mjölk:) men alla smakpulver folk pratar om vet jag inte va det är? Vart kan man köpa dom?

Jag har sett dem i vanliga butiker.. ofta ihop med mandelsmör, jordnötssmör och liknande.
Cocosfett innehåller cirka 9 Kcal per gram som allt annat rent fett.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Okej:)
Smakpulver? Du menar vaniljpulver och lakritspulver kanske? Det är nog de enda smaksättningspulvren jag kommer på, annars är det saffran, kaffe, kakao och olika kryddor som kardemumma och kanel.
Men vaniljpulver finns vid vaniljsockret, bakgrejor alltså. Och lakritspulver KAN finnas där Kung Markattas produkter finns, ofta på en specialhylla, annars kanske på hälsokosten. Mitt Ica Kvantum har det på en lowcarbhylla.