Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 2145 ggr
camita
0

vikt och ma battre? hur lang tid

tar det ungefar tills man marker att man tappar i vikt? och nar borjar man kanna av helt allmant att man mar battre av LCHF mat?? (som man verkar gora..:)

Forstar ju att det ar valdigt individuellt,men hur var det for er?

Tack! Kram

Qamilla
0

Hejsan. Ja, nog är det individuellt allt. Själv märkte jag det på drygt en vecka. Första veckan var hemsk. Men så la jag av helt tvärt och det är nog inte att rekommendera för känsliga. Skrattande

korseett
0

det positiva både med viktnedgång och piggare i knoppen märkte jag av redan de första tre dagarna. och det blev bara bättre och bättre. Minns inte att jag kände nån slöhet av att kroppen ställde om sig till fettbränning första gången. Jag halkade av banan här i sommar och nu efter en vecka på rätt kost igen så mår jag bättre men det var jobbigare omställning nu av nån anledning

shintaida
0

Jag TRODDE att jag kaloribantade helt och hållet…men nog fanken (positivt sagt) så äter jag mycket som en LC-människa.

Det jag lagt märke till när jag slutade med LCNF, var att psoriasisen kommit tillbaka mer…migrän hade jag INTE under tiden som jag körde LCNF.. Men nu har jag varit tvungen att ta två sprutor på två dagar.

MEN jag går ner MER i vikt på att kaloribanta + LC-banta samtidigt.

Knasigt, eller hur????

// Shintaida

zeretki
0

För min del gick det fort, jag började gå ner direkt och mådde bättre direkt. Jag har heller inga viktproblem så länge jag inte fuskar med socker, godis eller mjölmat. Med andra ord så kan jag viktmässigt sett unna mig att äta vissa saker som alla här inte kan äta.

MEN för min del handlar det om sockret och hur min kropp hela tiden vill ha mer och mer. Och då kan jag inte äta frukt hur som helst eller sånt. :( Utan jag måste hålla koll på det.

Och jag mår bäst i hjärnan när jag inte äter socker eller spannmål, det är helt klart. :) Också att jag måste äta regelbundet, bra med fett och inte skära ner på matmängden. :)

navarro
0

Jag madde battre redan andra dagen och har helt tappat hungerkanslan, daremot gar jag inte ner i vikt. Men det det kommer nog som ett brev pa posten vilken dag som helst.

Anterrabae
0

hade inga omställningsbesvär och på en gång fick jag förbättringar i diabetesen.. Inom två veckor hade jag massa andra mätbara förbättringar.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

rogerk
0

Började också tvärt en dag utan att ha några större problem förutom lite molande huvudvärk ibland den första veckan, men inget som det inte gick att stå ut med, vikten började också rasa med en gång, kommer inte ihåg riktigt men jag tror det försvann 5-6 kg på 2 veckor.