fundering om äggmjölk
Har nu sökt olika recept på äggmjölk, det ser ut som att 3 ägg + 1 dl vatten + 50g smör + 15g kokosfett är "normalt".
Dricker ni allt det på en gång ni som dricker det?
Är det inte mycket med 3 ägg?
Hur länge håller det sig i kylskåpet?
Kan man värma på/upp det igen efter att det varit kallt i kylskåp?
Är det HELA äggen eller ska jag dela äggvita och gula?
Jag kör bara med äggula annars blir i alla fall jag kraftigt illamående. 2-3 äggulor beroende på hunger, 30-50 gr smör en klick kokosfett, 1,5-2dl vatten och snabbkaffe.
#1 Vad gör du med äggvitorna sen? *nyfiken* 🙂

Mvh Stephanie 

När jag gjorde äggmjölk att ha i kaffet på jobbet istället för grädde så gjorde till hela arbetsveckan på en gång och det höll sig gott och väl den tiden i kylen. Då gjorde jag på ett ägg och två gulor. Hur mycket fett och vätska jag hade minns jag inte, men det räckte som sagt till kaffet på jobbet (2 ggr/dag) hela veckan.
Jag tror att man ev kan värma upp äggmjölken igen, men mycket försiktigt och under omrörning. Jag har inte gjort det själv. Testa 

Kanske går det att värma på spisen men i mikron blir det grynigt för mig om jag värmer upp äggmjölken där.
Agneta
Tror man kan skaka ut grynen, om man har en shaker (undrar var min gamla nutrilettshaker blev av förresten!!? )
1 ägg + 1 äggula tillsammans med ca 20 g vardera av smör och kokosfett + ca 1/2 dl kokosmjölk mixas med ca 2 dl kokhett vatten i ca 30 sek. Sedan späder jag med iskallt vatten till önskad konsistens. Det är min version. Den blir som fet mjölk, och den håller utan problem 4-5 dagar i kylskåp. Värms till dricklagom temperatur, ej för hett då koagulerar äggen.