Odjuren på lchf
Jag gjorde några test veckor med lchf innan jag åkte på semester till England! Jag älskar maten, dock lite problem då min sambo inte äter rött kött, men äter fisk och fågel och jag är SÅ trött på kyckling!! Och jag är inte jätte duktig på att tillaga fisk heller så de blir de inte mycke av!
Jag behöver hjälp att hålla mig på rätt spår! Dels då jag älskar att baka och äta bulla.. :P
Men jag har lärt mig att min kropp inte klarar av kolhydrater! Dels vaknar min IBS och jag blir sjukt röksugen! Kanske ska tillägga att jag slutat röka i samma veva!
Jag mår extremt bra på denna kost!! Men jag behöver gå ner i vikt men vågen står stilla! Men gissar att de e för att jag "fuskar" ibland! Måste sluta med de! Oftast de händer så är de hos svärisarna eller hos min jobbarkompis! Jag dricker c-vitamin brus hemma och på jobbet men har inte med mig när jag är hos svärisarna eller hos kompisar, ska jag börja ha med mig c-brus??
Tacksam för all hjälp jag kan få!
//Odjuren
www.odjuren.com
Nu är det nära!!! bara 100g kvar till mitt första delmål!!! Jag längtar :D
//Odjuren
www.odjuren.com
Gå och kissa?
(Med andra ord är det inte alltför relevant att mäta i hekton. Vi varierar kilon över en dag.)
Jag kan variera mer än 2 kg under ett dygn under sommarveckorna. Jag har ont av värmen och kroppen sväller enormt om det är varmt ute.. OM du ska väga dig så gör det bara en eller två gånger i månaden.
Istället tycker jag att det är bättre att mäta vissa delar av kroppen: tex överarm, underarm, byst, under byst, midja, rumpa, lår vad. Jag mäter mig 1 gång i månaden ungefär. De siffrorna är ärligare, tycker jag.. och det är kul att se kroppen krympa, både på papper och i kläderna
🙂
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
#1 Härligt! Snart där! Klart att du kan väga dig om du vill, även om vikten varierar. Väg dig varje morgon och lär dig att se dina egna variationer i vikt utan att bli för fixerad vid hg upp och hg ner.
Jag har tagit till vana numer att passera vågen varje morgon även om jag bara skriver upp vikten en gång i veckan. Jag har lärt mig hur kroppen påverkas av hormoncykeln, träning och kost och jag har lärt mig att plötsliga viktuppgångar i mitt fall alltid beror på vätska och att det inte är något att oroa sig för.
Det är otroligt roligt och peppande när man når delmål även om det kanske är så att man nästa dag väger några hg över den. Då vet man ändå att man snart är nere där igen och sedan kan fortsätta vägen framåt.
~God loves you, and I´m trying! ~
När jag väger mig så väger jag mig alltid på morronen efter toabesök!
#3 Jag har oxå problem med värmen, men jag bor mitt i Lapplan (Malmberget) så värmen har inte riktigt kommit ännu!! Jag väger mig oftast en gång i veckan och mäter då även midja, höft och stuss.. När jag har väg-dag så försöker jag oftast fota mig oxå, både med och utan kläder..
#4 Japp, snart är jag äntligen där!! jag har börjat vara mer noga med hur mycke jag äter, jag väger maten så jag vet hur mycke de är jag äter.. :P och mer strikt än vanligt! Nu blir de inget extra alls fören iaf nästa delmål är klart!
//Odjuren
www.odjuren.com
ÄNTLIGEN!!!!! 79,5!!! Nu e de bara 4,5kg kvar till nästa mål!! :D Ska fira dagen till ära med en promenad med älskade vovven nu på morron och en med älskade vovven och älskade gubben ikväll efter jobbet :D
//Odjuren
www.odjuren.com
Trevligt!!! Grattis till uppnått delmål! Alltid roligt att nå framsteg
~God loves you, and I´m trying! ~
Minst sagt!! väldigt skönt!! Blev att fira med grillat kött och tzatsiki till middag och i helgen blir de grillad korv på bilklubben :D
Dock inte mycke promenader i helgen då jag ska ha en knappt 5 månader gammalvalp hemma i helgen
//Odjuren
www.odjuren.com
Nu när det äntligen är sommarvärme även uppe i centrala Lappland så har kortbyxorna åkt fram. Dessa köpte jag förra sommaren för att ha när jag åkte till Kreta, de satt rätt tight då, nu sitter dom löst som attan! Jag väntar med spänning på den dag jag kan ha dom kortbyxorna jag köpte sommaren -09 då jag va som smalast :D jag älskar när kläderna sitter som dom ska eller till och med löst! :D
I morron är de invägning för denna veckan! Och även mätning, de ska bli såååå skoj!! :D
//Odjuren
www.odjuren.com
All lycka till dig!
#10 Tack!
Jag är så stolt över mig själv, på fem dagar åt jag ca 35g kolhydrater och vikten rasar, ca 2kg på 1,5 vecka! Längtar till invägning och inmätning i morron!!
//Odjuren
www.odjuren.com
Kul! Själv så går jag inte ner nåt alls, får se hur många veckor jag håller ut om inte vikten rör sig nedåt snart :)
för mig tog de nästan fem veckor innan de kom igång.. gick ner några Englandskilon ganska snabbt men har sedan jag kom hem från England för 5,5 vecka sedan gått ner från 83,3 till 78,7 och sen förra veckan (söndag tror jag) från 80,3 till 78,7.. :D Hoppas på mer nedgång till i morron… Har iof börjat promenera mera nu än tidigare så jag gissar att de e de som gör de! Hunden måste ju ut o röra på sig så gymmet får vänta till hösten eller nu i sommar när jag bara jobbar 4 timmar…. :P
//Odjuren
www.odjuren.com
Ja alla säger det. Jag får hoppas att näringsfördelningen mellan fett prot och kolisar är bra för mig med, så kroppen snart kommer i gång och bränner fett. Jag har legat något högt på kh, men aldrig mer än 30-35g på 2000kcal. Oftast ca 25g Det borde vara low carb för mig då jag är ganska aktiv, och springer åtminstone 20 km i veckan fördelat på 1-3 pass. Mestadels av suget är borta. Det är skönt! Det som saknas är det där sociala ätandet. Kanske kan man komma på något kompliment.
Skönt att suget är borta :D
Jag promenerade 19km, med hunden, förra veckan och har loggat mat 4 av dagarna o de blev 15,1kh ungefär.. tre dagar har jag glömt att logga maten.. Äter runt 1000cal per dag då jag inte tränar, mer än de jag går på jobbet på jobbet blir de mellan 5 och 7km per dag…
De sociala är jäkligt svårt! Var hos min jobbarkompis förra torsdagen när de va helgdag, och åt blåbärspaj och drack cola.. INTE bra!!! Men nu har jag lyckats hålla mig ifrån allt sånt! även allt fikabröd på jobbet! Och de finns ALLTID kakor o bulla på jobbet!!! Men jag köper grejer till 'barnen' (mina djur) istället… Jag jobbar i en djurbutik :D
//Odjuren
www.odjuren.com
Ibland älskar jag min kropp!! På 5 veckor har jag gått ner från 84,5 till 77,5!!! Bara den senaste veckan har jag gått ner från 80,3 (stått där i nästan tre veckor) till just 77,5!!! Jäklar vad jag är stolt!!
//Odjuren
www.odjuren.com

Ojoj, här går det undan, vad roligt för dig.
Minst sagt!! ska fira med gubben, svärfar och svägerskans son idag!! Har kiosken i grannbyn fått igång sin mjukglass-maskin så blir de kulleglass idag :D De är jag värd :P
//Odjuren
www.odjuren.com
Igår var jag hos dietisten och vägde mig och pratade mat… sedan jag började med lchf för 6 veckor sedan har jag gått ner 6,4 kg! vågen stannade på 76,9kg!! 13kg kvar till mitt stora mål! om jag kommer ner dit ;)
Dietisten tyckte att jag ska kolla efter någon "diet" som funkar i de långa loppet.. jaja tyck de, jag kommer fortsätta med lchf, inget snack om saken! Och jag kommer få träffa en annan dietist till hösten när jag ska dit nästa gång.. får väl se va den tjejen säger… Hoppas att jag är mycke närmare mitt stora mål då :D
//Odjuren
www.odjuren.com
Fick den finaste kommentaren från min älskling igår!
Han sa ungefär: Det hade kunnat vara en mörk vinterkväll i december och ändå va lika ljust som nu för du strålar av lycka och glädje!
De gjorde mig oerhört glad!! Och jag ÄR gladare och känner mig lyckligare och lättare framför allt!! Maten gör mig smidigare och lättare och jag mår MYCKET bättre än jag gjort på många många år!!!
//Odjuren
www.odjuren.com