Biggest loser igen...
Såg ett avsnitt av den australiensiska serien idag och en åt 980 kcal i frestelsen. När partnern hör detta säger han chockat att det var ju en hel dagsranson kcal.
Är det verkligen möjligt att de tränar en hel arbetsdag på 1000 kcal?
Isf förvånar det mig inte att de bryter ihop totalt med noll ork, eller smygäter som några gör. Nog för att fettet ger en del energi men ändå….. Man skulle ju tro att det är föga bra för kroppen och vad hungriga de måste vara. Äter jag 1200 kcal klarar jag en timme el två promenad och av det blir jag hungrig.
Ja, de äter runt 1000 kcal. Har nämligen också reagerat på det, jag hade smygätit hela tiden.
De äter ju dessutom en hel del tomma kolisar, jag skulle klara mig på 1000 kcal ren lchf men aldrig på 1000 kcal bönor och sallad. Då hade jag tuppat av ganska fort och jag väger ju dessutom 50 kg mindre än vad de gör. 100 kg mindre än vissa till och med.
Tja de äter ju iaf en del protein men fett skys som elden. På det amerikanska svimmade en av tränarna nästan när en liten klick riktig majonnäs användes i ett recept. 😮 De lever nog i den gamla tron att fett skulle göra en fet,,,, Man trodde ju att de skulle hänga med lite om nya rön som är i branchen.
Det förvånar mig att kroppen går med på att gå ner på så snåla ransoner för dem men deras kroppar har väl inget val…
Så äter dem i svenska biggest loser med. Inget fett, bara protein och kolhydrater. Kan tycka att en PT ska veta om det, men den PTn är inte utbildad inom näringslära om jag har förstått det rätt.
Haha, ja. Såg också det avsnittet, sen propsade de på att lightmajjo hade varit att föredra. Tråkigt när de vill stoppa i dem lightgrejer istället för riktig mat.
Det är synd att de inte fattat galoppen än, tror att många där inne hade lyckats mycket bättre om de åt lchf. Visst hade det vart tungt i början men bättre det än att det är tungt hela programmet genom.
Nej, det är konstigt. Skulle tro att de bara förstör sig själv i långa loppet dessutom. Kaloriunderskottet måste vara massivt.
#4 Hehe tror inte ens det var light de ville propsa på dem utan någon fatfree crap smörja. 🤪 Mjo… jag tror inte de kunde tränat de intensiva pass de gör på lchf, det tar ju längre tid att vänja muskler än programmet är långt….. Men lite fett dör de nog inte av. 😉
#3 Man tycker ju att PT´s borde läsa näringslära. Sedan finns det ju flera läror men att noll fett inte är bra borde folk ju snart lära sig… Min hud blev mindre torr med lchf tex.
#5 Häftigt! Har inte riktigt tänkt på det, upplever att mina knän och händer är rätt torra ändå. Jo man kan tycka det. Det kom en riktigt tränare till det svenska biggest loser en vecka och då talade han för en kost utan kolhydrater utan med bara fett och protein. Deltagarna åt på det sättet den veckan, men fick också samma vecka dåliga resultat på vågen.
Allt skylldes på att Ptn va knäpp i huvet som sa till dem att inte äta kolhydrater, för den gamle PTn hade ju tryckt in i skallen på dem att det är bra… Lite 'roligt'.

Det är ett undehållningsprogram.. avdelning Freakshow!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
#6 Häpp det var ju himla otur att siffrorna blev dåliga just den veckan. 😓 Kunde ju varit bra reklam annars…
#7 Näää vet du vad Zepp, biggest loser hör ju till avdelning förnedringstv! 😃😉
#8 De fick de resultaten de fick eftersom deras kroppar var vana vid kolhydrater.. Såatte. Ja.. haha :)