Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 7469 ggr
Paukku
5

Börjar om!!

Hei =)

Tror inte att det finns någon här som kommer ihåg mig, det var alldeles för länge sedan!!

Sist lyckades jag jätte bra med lchf och mådde toppen! Gick ner ca 26kg på 5-6månader!! Men av olika anledningar så började jag slarva, sedan blev jag gravid och mådde så illa att jag inte ens kunde tänka på fet mat! levde typ på ananas och började dricka coca cola igen :( och som fd missbrukare av coca cola så trillade jag ju dit ordentligt! Jävulens dryck det där ;)

Nu vid års skiftet så hoppade jag på lchf igen och hoppas innerligen att jag kan hålla mig till det, för det är ju då som jag mår bäst!!

Har ca 30 kg att tappa för att nå normalvikt! Imorgon är det dags att väga mig igen, har bestämt mig för onsdagar och försöker hålla mig till det, man blir ju bara galen av att väga sig varje dag!! men hittils har jag gått ner -3,5kg :)

Allt känns så mycket svårare nu, har ett socker sug som heter duga, och med 2 små barn har man inte tid och förbereda gourme middagar varje dag :D försöker göra storkok och frysa in så att det finns till de dagar man inte hunnit laga!

har ni några tips på hur jag kan lindra sockersuget, eller är det bara att grina och bita ihop :D

Ary
1

Välkommen tillbaka då! :)

Vad gäller sötsug tror jag att om man håller sig ordentligt mätt på fet "godkänd" mat finns det mindre risk att sötsuget vinner. Har man problem med det är det nog en bra idé att hålla kolhydraterna på ett minimum i början. Första gången åt jag lite bär och så och då gav sötsuget inte med sig…..

Trevlig resa.

Paukku
0

sist låg jag mellan 20-30 kolisar per dag! Då funkade det jätte bra, äter ju tok mycket sallad och grönt, eller ja jämfört med vad jag gjorde innan! Det enda jag tillåtit mig att fuska med är egentligen finn crisps! För mig är det inte lchf men tycker så mycket om dom!! Till frukost kan det lätt bli 2 st med olika pålägg och te med kokosolja och en skvätt grädde, men jag har aldrig varit en frukost människa så det funkar ju bättre än inget :P

Till maten försöker jag få med antingen grädde, turkisk meze yoghurt eller kokosgrädde! La in några dagars mat på minmat och hamnade på ett fettintag 75-80% så det låter ju bra men kolisarna var nästan 7 % och kommer då från grönsaker, tomat,rödlök osv… kanske jag kan hitta nåt bra frukost alternativ till mig med, hellst i flytande form :D så om det finns nån som har recept på nån nyttig och mättande smoothia/shake så dela gärna med er!!

OlgaMaria
0

Multivitamintablett kan kväsa sockersug/hunger ganska bra.

Baka något att ta till vid sug. T ex ischocklad är fett och bra. (Använd gärna en fin kokosolja.) Smält försiktigt kokosolja och mörk choklad, häll upp i formar eller på ett bakplåtspapper. Smula ev. i hackade nötter.

Eller dessa:

http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=1462

Nu har jag ätit LCHF i drygt fyra år och jag har märkt att detta med att göra substitut funkar väldigt bra för mig i alla fall. Jag har i flera år längtat efter mackor.. men det senaste året har jag bakat mycket LCHF-bröd och nu är mitt intresse för vanliga mackor totalt borta. Vill verkligen inte stoppa i mig sånt skit, speciellt inte när jag kan äta en god nyttig lchf-macka.

Sen de två tipsen jag gav dig är väldigt feta - bra sätt att få i sig mer fett. En LCHF-macka blir väldigt fet också, om man har mycket fett i degen vilket jag brukar ha, plus att man kan vräka på fett uppepå mackan.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Paukku
0

tack för tipset! ischoklad a la lchf har jag gjort förut så ingen tokig ide Skrattande

multivitamintablett, hur menar du då? nåt man tuggar på eller att sötsuget försvinner om man äter dem regelbundet?

Har inte experimenterat så mycket med lchf bröd, men nuförtiden när det finns mandelmjöl och liknande på ica så kanske man ska ta och prova!!

En bra pizzabotten recept letar jag efter, inte med fiberhusk , gillar inte när det blir sådär gummi aktigt!! så recept på pizza/paj botten och frukost smoothie mottages, snäälllaa Skrattande

OlgaMaria
0

Man blir lätt sötsugen/hungrig om det är nåt man har lite brist på i kroppen. Fixat med multivitamin. Inget jag skulle vilja ta regelbundet, men det har hjälpt t ex när jag haft gravidcravings.

Har inget bra pizzabottenrecept i fickan. =)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

kaisakavat
0

Här kan du kanske hitta pizzabottenrecept?? Har inte provlagat dem då.. så jag vet inte hur det blir.

Välkommen tillbaka hit. Och fortsattt god lycka med LCHF-andet.. Skrattande

Paukku
1

oj oj oj kaisakavat den lät inte dålig!! precis vad jag var ute efter!! till helgen ska det bakas pizza, tusen tack Skrattande

då är det bara frukost drycken kvar då Tungan ute hittade nåt recept med kakao och ägg, men tänkte kanske i banorna lite nyttigare med nåt grönsaker, avocado kanske :)

japp kul att vara tillbaka, och läsa och bli inspirerad och kanske själv inspirera någon!

Lilltilda
0

Hej! Välkommen tillbaka även om jag tror att förra gången du var här var innan jag hittat kif. Kul ändå att du återvänt. Eftersom att du redan ätit lchf så behöver vi ju inte förbereda dig på omställningsbesvär m.m. då du redan känner till det. Önskar dig därför bara lycka till och hoppas att du fixar det minst lika bra denna gång!

Jag kan inte ge några tips på frukostdryck då jag inte äter annan frukost än en kopp kaffe med grädde eller möjligtvis något med ägg.
Någon pizzabotten utan husk har jag heller inte provat men kajsakavat hade ju en bra länk. Måste testa nåt recept där jag med någon gång.

~God loves you, and I´m trying! ~

Paukku
0

Tack lilltilda :) ja sist började jag 2010-08 och det är ju ett tag sedan hihii! hann inte läsa allt för du hade en sån lång tråd men verkligen inspirerande!! min starvikt denna gång var på 118,5kg så ganska nära din! Men jag är ju lite kortare 170! hoppas hoppas och drömmer om att hamna i samma viktklass som du Skrattande

sist kom jag ner till 91-92 så 90 är ett stort mål för mig! att bara hamna under 100 blir stort igen! starvikten innan graviditeten var ju 106!! så 80 skulle ju vara drömmen hihii!!

Lilltilda
0

#9: hehe, ja min tråd blir bara längre och längre…
Ja du verkar grymt målinriktad så jag tror definitivt att du kommer att nå ditt mål! Du vet ju att din kropp svarat bra på lchf förr. Jo jag vet, det är något riktigt magiskt att gå från 3-siffrigt till 2-siffrigt, så ha det som delmål/delseger! Håller tummar och tår och lovar att följa din viktresa!

Paukku
0

Onsdag och vägningsdag, vågen stod still på 115 men det var väntat! En vän kom med Stevia sötat Jaffa och har druckit typ 2 L på 3 dar hahahah då kanske man inte kan förvänta sig viktnedgång!!

Men jag hänger inte läpp över det! Nya tuffare tag då! Fast nu på fredag har jag och gubben skaffat barnvakt och ska ut och äta och festa, ätandet är inte farligt, det är ganska lätt att äta lchf vänligt ute men drickandet!!! Alkohol och framför allt groggvirket! Men det är över 1,5år sedan vi var ute tillsammans så får tillåta mig att ta några glas! Vad brukar ni dricka om ni dricker alkohol?

kaisakavat
1

Jag dricker vodka med lime och krossad is. Alternativt drink blandad på vodka med annan passande och god smaksättning, men utan sötning.

Eller torrt vin.

Du vet väl om att man blir onykter MYCKET fortare när man LCHFar än när man går på kolhydrater?? Så… du blir billig i drift.. det kommer sanolikt inte behövas 'några' glas, utan möjligen ett par.. Glad

Paukku
1

Jo jag vet om det Skrattande men med mina Finska gener så tål jag lite mer så några glas hihii!! Fast sist så visste jag inte att toleransen påverkades och det var ingen vacker syn hahaha!!

Så det får väl bli en typisk finsk drin, kossuvissy = vodka (koskenkorva) med kolsyrat vatten :D och slänga i några lime skivor då för att piffa upp det!

Paukku
0

är det nån som vet om smaksatt vodka innehåller socker?? Typ Citron vodka med mineralvatten och några lime skivor skulle ju kunna funka!!

kaisakavat
0

Kollade på bolaget punkt se Absolut citron går under 'smaksatt sprit'.

Det står innehåller mindre än 3 g socker per liter, och det står samma på den icke smaksatta., rena vodkan.

Så.. drick inte flera liter bara, så är det lugnt.. Cool

mosadiket
0

Jag hänger på här, låter häftigt att kunna gå ner så mycket på så kort tid! Jag år inte ner alls så jag behöver mycket hjälp och tips från alla. Kika gärna i min tråd Fläskfia och kolla om du har något bra tips till mig.Lycka till, jag håller alla tummar jag har för att du skall lyckas.

Paukku
2

flera liter hmmm Skrattande nää ingen risk hihii!! kollade på absoluts sida och där stod det att de inte tillsätter socker och är tillverkat på naturliga ingredienser, bra va hihihii!!

oooh shit spännande, guuuu vad ska jag ha på mig Obestämd hur ska jag ha sminket, håret oo shit blir ju nervös hahahaa!!

tack så mycket mosadiket :) ju fler som håller tummarna desto bättre kommer jag att lyckas!! ska absolut kika in på din tråd! vi kan alla lära oss av varandra så tips kan vara guld eller kg värt :D

PS 3 åringen min åt godis och det luktade gudomligt…men jag föll inte för frestelsen!! slängde i mig en näve nötter istället! och tidigare hade jag lunch träff med andra mammalediga mammor och de åt nån underbar paj med blåbär och gräddfil men höll mig där med, tog en kopp söder te istället! 10 poäng för mig idag då!!

Paukku
0

114,7kg så back on track!!  frukosten bestod av sallad m wasabi ruccola,isbergssallad,paprika,gurka och några körsbärstomater! till det serverades äggröra med grädde och ost MUMS!!

Nu ska ja försöka göra ett städryck inför helgen! trevligare att vara hemma då :)

mitt fredagsmys kommer ju bestå av god mat och alkohol på krogen, vad brukar ni ha till fredagsmyset?

ps trevlig helg på er Kyss

Lilltilda
0

Go go go! Glad
Äggröra är verkligen grymt gott och det tycker jag fortfarande efter ett år med lchf då ägg egentligen borde vara nåt jag tröttnat på, men inte.

Fredagsmys är djävulens (OLWs) påfund Flört, fast helgmys blir det då och då (inte varje vecka, bara om jag verkligen känner för det)
Nån god efterrätt (Pannacotta, Chokladmousse, bär och grädde, chokladtryffel eller nåt annat) eller goda ostar och hemmagjort fröknäcke/kex är exempel på helggott jag kan unna mig ibland. Grönsaksstavar och dipp kan också funka. Ett glas rött vin kan jag ta vid enskilda tillfällen. Jag tål knappt alkohol längre så mer än ett glas vin blir det inte.

kaisakavat
0

Jag tänker haka på idén om LCHF-pizza, till helgmys. Tror det får bli en sats som räcker hela(halva?) helgen.

Som 'extra gott' kan det för min del annars bli en bit särskilt god lyxost, eller nån lyxchark, eller nån riktigt god choklad. Ost och mörk choklad tillsammans, är enligt mina smaklökar nåt riktigt smaskigt. Till kaffe då, för min del. Choklad som det känner jag inte mkt sug efter, faktiskt.

Ha ett riktigt härligt fredagsmys med alla tänkbara bra tillbehör. Och så väntar vi oss rapport sen. Glad

Kiyona
0

Håller tummar och tår för dig!

Har också valt LCHF som kost för att nå mina viktmål. Hoppas på resultat på vågen snart igen! Men resan kommer ta sig sin tid antar jag. Delmål 1 ligger på 80kg delmål 2 ligger på 75 och delmål 3 ligger på 70 och drömmålet ligger på 65kg.Min viktresa finns på kost iFokus, snöfallsviktminskning :) Får gärna lämmna tips :D

Kämpa på! för det tänker jag göra!

Jag dricker denna mixen till frukost och mellanmål. Bra för förbränningen dessutom!

Spenat, brocolli, hallon, mango och kokosmjölk och lite vatten. cirka 1dl av varje förutom kokosmjölken ^^

Den smakar hallon och kokosmjölk.

Sen ett grundrecept på smoothie om du tål mejeriprodukter är 1dl gammaldagsmjölk, 1dl grädde och 1dl osockrad yoghurt typ turkisk eller meze yoghurt. Sen kan man variera med godsaker likt man tycker. Mycket mättande smoothie på det receptet!

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

Ary
0

Här finns recept på en annan pizzadeg som jag tycker är väldigt god, inte samma konsistens som riktig jäst deg men inte hittat någon lchf variant som smakar bättre.

http://www.eat-drink-smile.com/2011/04/cauliflower-crust-pizza.html

Det finns massa andra godsaker också Flört (god lchf mat alltså)(tar tillbaka det, detta var en länk från sidan jag ursprungligen hittade, nu vet jag inte längre vad sidan heter) Jag hittade den.

http://www.ibreatheimhungry.com/recipe-index

Såg in en annan tråd att gubben hade fråga om du skulle vara så där jobbig igen. Är det bara abstinenshumör han tycker är jobbigt eller är det ngn mat han inte får, tycker kanske om sällskap i fredagsmys? Jag menar det kanske är ngt som kan åtgärdas om det är något annat som är jobbigt. Humöret går ju över som tur är. Tungan ute

Paukku
0

#20 ost och choklad där har vi min akilleshäl :D hihii det är så gott, det är faktist först efter jag började med lchf som jag lärt mig att älska mörk choklad !! Hur gick det med din pizza? Min fick jag ha heelt för mig själv sambon tyckte inte om botten, han åkte faktist till pizzerian och köpte en "riktig" pizza Skrattande jag kan verkligen tänka mig att botten är bra till småtuggor typ snittar men en hel plåt….tur att man har en frys för det blev väldigt mäktigt hihii!

#21 tack så mycket för smoothie receptet =), vet inte om jag vågar ha i mango dock! Men annars var det ju bra grejer, och jag som hatar broccoli kanske kan få i mig den i en smoothie, smart Skrattande Jo med grädde och meze yoghurt har jag gjort goda smoothies men det blir ju ganska mycket kolhydrater iaf eftersom man dricker 2-3dl per gång (eller jag iaf) så det är en lyx som jag unnar mig 1-2 gånger i månaden ;) Ska absolut leta upp din viktresa och önskar dig verkligen lycka till! Låter ju inte alls som nån omöjlighet, beach 2013 here we come hihii!!!

#22 Ary tack för tipset ska prova din pizza botten nästa gång!! Och nu denna gång har jag bestämt mig för att våga prova mer olika rätter så det är riktigt kul att titta på olika recept!! Det blir ju lite tråkigt och tradigt eftersom jag inte äter rött kött!! Försöker lära mig att äta salami, men kött och stekarna lämnar jag till sambon och hunden Glad apropå sambon så tycker han att det är jobbigt eftersom jag alltid ska "krångla till det" enligt honom! Fast han är ju nöjd med resultatet!! Men då betyder det ju att han får laga mycket mat till sig själv, eftersom jag inte har nån lust att att laga flera olika rätter VARJE dag Skrattande han är inte så mycket för fredagsmys så där har vi inga problem, det är mest jag ändå!! Fast han respekterar mig och tar inte hem flera kg godis och trycker i sig framför mig! Han skulle heller aldrig ta hem cola för då skulle jag bli jätte ledsen, tillräckligt jobbigt att stå emot ute i stora världen, skulle vi ha det hemma så skulle jag inte kunna motstå!!

De förstod mig inte alls i restaurangen när jag förklarade att jag vill ha ett kort glas med iskross mosat med lime och citron skivor i och så vodka och soda… hur svårt kan det vara!! fick ett highball glas med iskross på toppen och en liten liten limeskiva i… ruttnade efter 2 drinken och beställde vanliga, tänkte att jag tar sockersuget i några dagar, för jag går ju ut så sällan ändå!! kan säga att efter 10!! drinkar var jag inte ens full, lite irriterande då resten av sällskapet började bli salongsberusade hahaa, men jag slapp ju baksmällan också Flört

och nej mitt huvud syfte med att dricka är inte att bli aspackad men lite lagom lullig så man vågar sig ut på dansgolvet hihii!

nu händer det inget på en hel månad, så jag kan koncentrera mig på kosten och kanske börja med lite promenader också!

Ary
0

#23 Ok nu börjar det klarna. Han får inte dricka cola hemma och måste laga egen mat och åka och handla pizza själv!

Nåja han smakade iaf på din pizza somliga skulle inte ens våga det.

Att du inte äter kött gör kanske att det inte finns så många saker som ni har gemensamt vad gäller maträtter. Om du lär dig att äta salami kan man gör en god gryta på det som ursprungligen var en pastasås al lá rabbiata. På tal om det får jag nog göra det själv snart bara för variationens skull. Flört Så finns det ju alltid kycklingfilé, kycklingnuggets, kyckling, tonfiskgryta.

Inte köttfärs heller?

Paukku
0

Nej men kycklingfärs Glad har ibland köpt kalkonkorv alt kalkonsalami men de innehåller oftas så mycket E ämnen och det vill jag undvika!! Men sist kunde jag äta vanlig salami men så fort jag blev gravid så blev jag illamående av bara tanken , såg nog rolig ut på ica med handen för munnen och  grön i ansiktet skyndade jag förbi kött avdelningen Skrattande

Har aldig gillat lax heller men ska försöka mig på det, nu sist köpte jag makrill (inte såndär burk utan i fisk kylen) och det jättegott!! Dock hade jag lite svårt för bena blääh, får bara sitta och pilla bort först!! Men tonfisk, rödspätta, och andra "vita" fiskar brukar gå bra, samt räkor och kräftor! Jätte gott att göra skagenröra och äta med avocado och sallad!!

Jag är ju lite beroende av chips och dipp så jag brukade sist jag åt lchf bre ut tunna salami skivor på en plåt, pensla på lite tacosås (icas ekologiska) och toppa med ost, så in i ugnen för att torka och få färg på osten och VOILA så hade jag chips till min dipp Skrattande

Jo gubben älskar ju kött så han tycker att det är tråkigt att jag inte uppskattar det! Men sist jag åt lchf så gick han ned -12kg under samma period :D fast han åt ris, pasta och potatis, men skippade sockret i nästan allt och drack mineralvatten el typ brämhults. Han lärde sig att göra egna köttbullar, biffar och annat så det var roligt att kunna inspirera honom till matlagning samt så åt han ju MYCKET mer sallad eftersom det alltid fanns färdigt i kylen :D jag brukar ju göra större satser av pizzasallad, coleslaw och variera med vanliga sallader också ;) men att gå ut på restaurang med mig är inte roligt eftersom jag alltid ska hålla på att byta ut allt hahah som nu i fredags tog jag kyckling fajitas men bytte ut tortilla brödet till sallad!

Kiyona
0

25#

Jo en del kolisar men funkar att unna sig utan att skämmas iallafall :D Har nyss tagit emot ett samtal från min fästman som var och handla pch fick hra att han brjat med LCHF idag :O Är as glad måste ju vara SÅ mycket enklare fr mig på hyelgerna nu. Han satt med pizza och läsk i helgen…satt hela kvällen och bara stirra sen vaknade jag mitt i natten poch var så sugen på den där jädrans läsken att jag tog en klunk >< aja det är bara att börja om nu vet jag ju att det inte kommer förekomma någon läsk här hemma längre. Underbart! Tror min fästman kommer gå ner i vikt fint av att börja med LCHF.mmmm sexy :D

Har en känsola av att han kommer gå ner sjukt mycket snabbare än mig då han aldrig tidigare har försökt gå ner i vikt som  jag som har en sönder bantad kropp som gärna håller på fettet men aja med tiden ska jag väl nå mina viktmål och få en sexig fästman på köpet :D

Om det är fruktsockret du oroar dig för i smoothien så är det inbget att oroa sig ör. När man mixar det tillsammans med det gröna så kan kroppen tydligen inte ta upp sockret. Så man kan princip bland vad man vill men mycket grönt då dem ä meningen. Kan ta vad du vill bara det är ordentligt grönt med massa nyttigt klorofyll. Spenat, broccoli, grönkål, mangold, ruccola, maskrosblad, torkade nässlor, färska örter som mynta, basilika, persilja m.m. Typ allt grönt inte så svårt att finna ingredienser. Hallon är bra att ha i då det tar över smaken sen kokosmjölk tar över smak också samt mättar. Så lycka till med dina smoothies :D Bara mixa och svälj om du inte tycker dwet faller dig i smaken. Sen äter du ett gott ägg eller avokado efteråt med mycket protein så har du sig en god frukost :)

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

[Petronella Pip]
0

hm… har du några vetenskapliga belägg för det där att kroppen inte tar upp fruktsockret om man blandar det med grönt!? Första gången jag hör det!

Paukku
0

#26 ooh va roligt att din fästman börjar också! det bli som du säger lättare att laga mat och framför allt billigare Glad det blir ju dyrare ju mer olika grejer man ska ha som pasta,ris, potatis bröd etc etc ! hmmm tror att jag skippar mangon för säkerhets skull ;) men annars var det ett toppen recept!!

idag gjorde jag guacamole för första gången ovh det var nog den godaste jag någonsin ätit :D

ser att det är flera som mäter också, skulle behöva investera i ett måttband :D

Kiyona
0

Investera i ett måttband tycker jag låter som en toppen idé :D Fick jätte roliga resultat med mina mått utan att behöva gå ner ett enda hekto! så måtten måste man ju kolla tycker juag. mn blir förvånad över vad som kan hända :O

I min Lchf bok står det iallafall att frukt som mixas ner tillsammans med andra ingredienser inte skall vara något att oroa sig för. Så tog för givet att kroppen inte kan ta upp sockret eller nått. Jag gör inte mer än att med förbindna ögon lita på det hon säger ^^ Kolla upp det på google och kolla. Kan kolla själv imorgon eller se efter i boken om hon har skrivit ner någon källa på var hon funnit den informationen som hon gjort med massa andra grejer som hon tipas att läsa om efter att ha nämnt metoder opch teorier.

Hittar jag inte något gör jag nog med så att jag skippar mangon^^ Vill inte ta sådana risker :O

**Mvh//Andrea **

[Petronella Pip]
0

Nä jag tycker det åter väldidgt konstigt faktiskt Flört hemsnickrad teori kanske, vilken är det som skrivit?

Paukku
0

för egen del så tänker jag så att mangon är så söt, och jag har ett riktigt jobbigt sockerberoende så vill inte riskera att väcka monstret, hallonen och kokosgrädden blir ju ganska sött ihop så det räcker hihii! Undrar också vem det är som skrivit den boken Tungan ute

Jahapp onsdag och vägning då! 114,5kg (118,5 startvikt) så -4 kg på på 4 veckor är godkänt tycker jag! Jag tycker att för flera så lossnar eller rasar det vikt i början, speciellt när man är i min storlek, men sist var det också så att i snitt -1kg i veckan!!

Ok nu kommer en riktig blondin fråga…vart köper jag måttband Skrattande

Ary
0

En gissning är där de har sytråden på en större Coop el liknande. Jag had ett liggande bland sygrejorna som jag inte ens tänkt på. ;)

Bra jobbat du är på väg!

Paukku
0

Faan jag som precis pratade i telefon med mamma…hon är ju sömmerksa i grund och botten även om hon inte jobbar med det nu, så hon lär ju ha några liggandes hemma :D det är därför som jag inte tänkt på det vi har alltid haft sånt hemma när jag var liten :D Hmm har ingen större coop i närheten men ica maxi iof men känns inte som att man kan hitta det där, annars får jag ju springa in i nån tyg affär!

Och tack så mycket, t om sambon märker skillnad, så cm har minskat eller förflyttat sig även om vågen inte visar några dramatiska förändringar hihii! Tyckte att midjan börjar forma sig *hurraa*

Kiyona
0

Grattis! det går ju jättebra för dig :)

Nja alltså jag dricker 1glas till frukost och ett som mellanmål och det blir nästan en liter :O Så att mixa ner 1dlmango i mixen bir en del mango i slkutändan om man nu ska hålla det strikt med högst en frukt om dagen ^^ Sen är det ju hallon. Redan gjort den utan mango och smakar typ likadant ändå xD

Ullrika Davidsson heter författaren och boken heter "gå ner i vikt med LCHF"

Jätte bra bok faktiskt massa goda recept. Har inte sedan jag flyttat till egen lägenhet ätit så regelbundet och varierat som jag gör nu. Lchf, ensidigt och tråkigt? Ha! Inte på långa vägar :D

Sen har jag LCHF boken med Anna Hallén också men lite mycket mejeriprodukter där men mycket bra bok det med :D

Borde själv köpa nytt måttband mina råttor såg det i byrålådan i sovrummet och trodde det var ett kolasnöre eller någpot annat mumsigt det är precis att det inte är helt avtuggat på xantal ställen xD Tur att dem är söta annars vet i tusn vad jag hade gjort alla gånger dem tuggat sönder och stökat ner xD

**Mvh//Andrea **

[Petronella Pip]
0

Jasså? Det var ju lustigt, jag har Ulrika Davidssons bok LCHF på mitt sätt och i den  på sid. 16 står under rubriken Undvik:

Frukt som vindruvor, banan, mango och ananas samt torkad frukt.

konstigt att hon i nästa bok (eller om den är innan) påstår att det går bra om man blandar det med grönt!

Kiyona
0

Okej kollade i boken nu. Såhär står det:

"att mixa frukt är inte alls som att äta den direkt ur handen för när man mixar den påverkas inte blodsockret och gör frukt helt okej att äta"

Något sådant :D

**Mvh//Andrea **

[Petronella Pip]
0

Det låter ju lika obegripligt det!

Kiyona
0

jo jag tycker med det låter lite skumt. Men en sådan sak vore väl inte svårt att vetenskapligt bevisa genom labbstudier och några frivilliga så borde gå att hitta något om det på nätet. Ska kolla. Men någon saninning bör det ju finnas i det då man inte skriver det i en tryckt bok om det vore ett påhitt ^^

**Mvh//Andrea **

Kiyona
0

Hittade detta:

"Vad höjer GI-värdet?

Ju mognare en frukt är, desto mer enkla sockerarter innehåller den, vilket medför ett högre GI-värde. Dessutom höjer man GI-värden om man mixar mat i en mixer, eller gör juice av den.  En fruktsmoothie som består av mixade frukter ger ett mycket högre GI-värde än om samma frukter skulle ätas i sitt naturliga tillstånd.

Hur sänker man GI-värdet?

Du kan faktiskt sänka GI-värdet på maten genom att blanda frukt med någonting fiberrikt.  Ett bra tips är att äta frukten tillsammans med späda gröna blad, som färsk spenat, romansallat, isbergssallat, etc.  Gröna blad kan med fördel blandas med all frukt förutom meloner utan att medföra problem för matsmältningen."

Så att enbart mixa det gör bara saken värre men att mixa det med gröna blad (vilket står i boken) är tricket att sänka GI värdet. Vilket gör frukten duglig. Undrar lite om hur mycket gi värdet sänks genom att blanda med gröna blad egentligen "/ Sockret försvinner ju liksom inte för att man käkar spenat tillsammans med frukten.

Aja. ett mysterium. Men låter det vaar så och följer recepten som en grund. Grejen är väl mest att man inte skall mixa alldeles för stora mängder frukt så klarar man väl sig. Med måtta går ju det mesta bra :D

**Mvh//Andrea **

Paukku
0

Jag blir så ledsen på mig själv ibland =( det här socker suget är hemskt, man kan inte sitta still, inte röra på sig heller samtidigt som man har tusen myror i byxorna…. bara MÅSTE ha socker nu direkt!! Och vips hällde jag upp en skål med jordgubbs yoghurt och FLINGOR!!! aaaaaarghh att man inte kan stå emot!!! Men äldsta grabben (3år) är hemma och är sjuk så han ville ha det så som den ynkla socker slav som jag är hällde jag upp en talrik till mig med…. suuuuuck!

Nää nu ska jag pallra mig till ica maxi och bara köpa lchf vänlig mat till mig själv så det finns hemma!! Tänkte göra zuzzhini plättar med cf , lök och nåt gott till…. och definitivt ingredienserna till den där smoothien så jag har nån frukost! Har faktist inte orkat äta nåt idag så det är inte så konstigt att jag vräkte mig över yoghurten….

Lilltilda
0

#39 Lägger mig i lite. Fruktsockret i frukt försvinner inte bara för att man blandar det med något fiberrikt, men däremot så bromsas blodsockerstegringen. Istället för en jätteskjuts uppåt så stegras blodsocket sakta, vilket man efterträvar om man äter GI-kost. Att direktöversätta GI-tänket till LCHF går inte även om delar av GI-tänk går att använda i LCHF med.
Detta med att fiberrika matvaror dämpar blodsockerstegring upptäckte förövrigt en väninnan som är diabetiker för många år sedan. Morötter, som har ett mycket lågt GI, kunde dämpa blodsockerrusningar ifall hon åt såna samtidigt som hon fuskade och åt t.ex. vanlig glass.

#40: Attans Rynkar på näsan! INTE roligt, men tänk framåt! Misstaget är ju redan gjort så se framåt istället för att älta.
Att handla hem lchf-vänlig mat är klokt. Se till att ha hemma snabba och lättillgängliga lchf-godkända snacks att ta till istället då suget sätter i.
Första månaderna med lchf så fanns alltid ölkorv, kokade ägg, torkat kött, små ostar och nötter hemma i mina gömmor. Självklart kan de aldrig ersätta socker, men det är i alla fall något att tugga på då suget sätter i och kan hjälpa en att stå emot.

Ary
0

#40 Klart att man åker dit om man inte äter ngt alls på dagen, iaf om inte planen är Intermittent Fasting, typ en måltid om dagen stuk och inte ens då är det säkert att man lyckas.Så här i början skulle jag rekommendera 3 måltider eller 2+1mellamål. Vet att du varit med förr men sade det ändå. Flört

Man får inte lov att fråga vad ditt ungefärliga intag är per dag? Inte för lite va?

Nog en bra idé att om ingen riktig måltid att ta lite lchf godkänt småplock. Lite getost inlindat i en skiva parmaskinka var min grej när jag fortfarande käkade mellanmål. Går att ta med sig ut i en liten påse också men de blir lite platta.

[Petronella Pip]
0

Kiyona Då skrev hon alltså helt tvärtom mot vad det var? För i ditt citat från henne står:

"att mixa frukt är inte alls som att äta den direkt ur handen för när man mixar den påverkas inte blodsockret och gör frukt helt okej att äta"

medan du senare citerar:

Dessutom höjer man GI-värden om man mixar mat i en mixer, eller gör juice av den.  En fruktsmoothie som består av mixade frukter ger ett mycket högre GI-värde än om samma frukter skulle ätas i sitt naturliga tillstånd.

Jag ska nog inte tro ett ord av vad Ulrika Davidsson skriver i fortsättningen Obestämd

EDIT

Fast jag tror att det menas att man INTE ska mixa frukten utan äta den hel tillsammans med gröna blad för att få den där effekten. Så står det ju om man läser ordentligt!

Kiyona
0

Sånt händer alla ibland! Straffa inte dig själv du har redan blivit straffad av att ångra dig och få kolhydrat sug efter måltiden. Eller har jag fel?

Förlåt dig själv, ta dig samman och börja på nytt. Mer än så är det inte du har ju inte förstört något bara uppehllit det en dag. :)

Ha alltid något redo när suget går igång. Förstår att det blir svårt när de andra i familjen äter kolhydrater då hade jag också knäckt mig tillslut ^^ Sen hade du ju inte ätit heller och då blir suget ännu värre för då är du hungrig upptill. Ha nötter, låg kolhydrat bröd att rosta snabbt och lägg på favorit pålägget, smoothie redo i kylen (gröna drinkar är bra mot suget och gör en mättare) en avokado eller stek ett akut ägg :D

Låt zuchini plättarna smaka :D

Ska själv få i mig min mellanmålsdrink och sen ställa mig och träna och sen städa efter min hund som antagligen håller världsrekordet i att dra med sig grus och smuts in i lägenhten ^^

**Mvh//Andrea **

Paukku
0

tack så jätte mycket för ert stöd!!! jo jag ska inte älta och jag har ju bara mig själv att skylla!! jag vet att man måste äta ordentligt för att inte falla dit, men typ allt var slut i kylskåpet och skåpen, och med en liten 4mån att ta hand om och en sjuk 3 åring som vaknat tusen gånger den natten och dessutom legat och sparkat på sina föräldrar var jag helt slut Rynkar på näsan

samtidigt är jag ju på helspänn för 3 åringen kan bli riktigt dålig på kort tid, stackarn har ju förkylnings astma , och nu har han haft feber i 3 dagar och vill bara dricka mjölk, så varannan timme känner jag att nej nu åker jag med honom till sjukan, fast sen piggnar han alltid till lite och jag pustar ut!!

så var på maxi säkert en timme och bara strosade runt för mig själv och synade all mat Skrattande nu är alla skåpen fyllda igen och nötter för akut fall!! hittade de där lchf nudlarna som innehåller 2kolisar per 100g ooooh va jag är helt hypad vill verkligen prova dem!! Funderade på att göra nudlarna med en kyckling/jordnöts sås och sen en thai soppa med nudlar, röd curry, vitlök ,kyckling och kokosmjölk mmmmm hihii kan ju alltid drömma om att få båda barnen att sova en tupplur samtidigt så att jag kan laga mat i lugn och ro Flört

och jag skulle också nog tolka det som att man inte ska mixa frukterna…fast jag undviker frukt iallafall, jag har bestämt mig för att bär är ok ibland :) fast ett äpple då och då i maten har också varit helt ok för mig!! men då måste jag först bli av med detta socker sug hihii!!

Paukku
0

jaa och ayra jag äter inte super strikt eftersom jag äter mycket grönsaker och olika ostar men jag brukar ligga mellan 20-40 kolisar per dag , i snitt 10 per mat tillfälle kan man säga :) uppåt 40 är ju mest på helger när det slinker ned lite mörk choklad också!

jag har ju aldrig varit en frukost människa så det blir oftast brunch hahaa! men nu ska jag försöka med smoothie på morgonen och hoppas på en hit :) jag har ju alla ingredienserna men har inte orkat mixa dem idag…hihii lata jag !!

Paukku
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kiyona jag gjorde din smoothie…BLÄÄÄH :D hahaha vet inte om jag gjorde nåt fel, skulle man kanske ha ångat broccolin först för det bara massa stora klumpar och usch nää inget för mig, tack iaf :D

Komenserade den smoothien med en riktigt kh bomb :D gjorde smoothie på 2 dl grädde, 4dl turkisk meze , vaniljpulver och 125g BLÅBÄR Skrattande en riktiht riktigt god smoothie till frukost, men jag förstår ju att man inte kan dricka sådana varje dag hihii!!

Gjorde även jordnötssåsen med färsk chili, (sokerfri) jordnötssmör, kyckling och kokosmjölk, den där fetare typen! En skvätt grädde där i också!! MMMMMM my my my en riktig lyx fredag!!

Och ps en mamma vet, jag åkte in med 3 åringen som (troligtvis) har mykoplasma infektion, svinkoppor och afte samtidigt, plus jobbigt med astman eftersom han har förkylnings astma, så vi kom hem igår med antibiotika, hostmedicin,och påfyllning av astma medicinen…det gör så ont i mammahjärtat när han är sjuk! Annars är han VÄLDIGT busig och livlig så att se honom så off är hemskt =(

Paukku
0

Fortsätter denna monolog Skrattande

Mamma kom förbi med ett måttband, som jag misstänkte så hade hon "bara" 5 st hemma hihii!! Så nu har jag RIKTIG ångest!!! Nu är det officiellt,jag är KRAFTIGT FET, jag menar jag är inte blind, jag äger en helfigur spegel men jag blir ändå så chockad av siffrorna…

och det tar emot att skriva upp dom nånstans, såhär officiellt, det blir mer på riktigt då på något sätt!! Men även om jag skulle fortsätta denna monolog i hela min viktnedgång själv så måste jag göra det för nånstans tror jag att det kommer motivera mig mer att kämpa!!

So here goes;

Bröst 126cm

Midja (smalaste) 124cm

Mage (vid naveln) 133cm

h/v Lår 67cm

H arm 35

V arm 33

Ary
1

Jo men nu går det ju åt rätt håll och inte upp. Du vinner inget på att straffa dig själv för gamla synder.

Tänk vad vi kommer åstadkomma detta året både hälso och viktmässigt. Glad

Mozzarellan
1

Bra att du skrev dina mått…fick tummen ur o skrev mina med!!! Kom på måttband kan man ta när man besöker Ikea :)

Paukku
0

# Tack =) ja det känns så skönt att veta att det blir bättre och bättre!!

"50 hihii mitt måttband är från ikea :D  fast det som är bar med ikea är iaf här att de har de där pappers måttbanden här och där, som går till 120cm om jag inte minns helt fel, de är bra! Fast mitt är ju inte av papper och mätte upp till hela 2 m!!

Kiyona
0

haha :D Jag tycker det är mums :D men jag får inga klumpar i min ^^ Mixade det dåligt antar jag. Hade du i kokosmjölken? aja :D Alla kan inte gilla de gröna drinkarna :D

Din andra smoothie verkad riktigt mäktig, mättande och smarrig :D Du får hitta något annat att ha till frukost om den gröna drinken inte bev en hit. Väldigt bra sät att få i sig nyttigheter iaf men gillar man den inte funkar det ju heller inte som det ska. Det ska vara gott att äta :)

**Mvh//Andrea **

Paukku
0

Hahaa jaa Kiyona jag är jätte tacksam för att du delade med dig, provar man inte så vet man inte :P jag måste ha gjort nåt fel :D men får prova något annat nästa gång ;)

Hittade några påsar äppelcider vinäger kapslar…är det lchf vänligt eller ska jag bara hiva iväg dom Skrattande

De ska ju ha tt lågt GI värde och hjälpa till med matsmältningen och viktnedgången men hur funkar det i lchf sammanhang hoppas att nån vet??

Kiyona
0

Jag avgudar äppelcider vinäger som dryck. Och det är helt LCHF vänligt och har dessutom dokumenterad effekt på viktminsking. Dem kan inte utpeka vad äppelcidervinägern gör men något i stil med att det hjälper kroppen spjälka fett. Sen är det bra för högt Blodtryck, bra för tarmen att kunna ta upp näring, bra för blodsockret m.m….

Tycker definitivt du kan trycka i dig några äppelvcidervinägers kapslar om dagen :D Jag brukar blanda ½-1msk äppelcidervinäger till en liter vatten. Går typ inte att överdosera heller men med tanke på kolisarna (5g/100g) bör man ju inte överdriva.

Precis :D Hoppas du hittar något annat. Annars kan du ju pröva på färska bladgrönsaker och skippa hårda ting som broccoli. typ. Persiljia, ruccola, mangold, spenat, hallon, kokosmjölk, ingefära och chili. Men ah. Det harb ju fortfarande liknande smak. Men håller me dom att klumpar i inte är en hit xD Mixa ordentligt, med vatten och kokosmjölk så bör den bli slät och gräddig.

**Mvh//Andrea **

Paukku
0

det är inte onsdag men jag var bara tvungen att väga mig Skrattande 113,4 (114,5 i onsdags!)

Nästa vecka kommer nog tant röd på besök så lär inte blir fantastiska resultat då :D

Ska fundera på det där med kapslarna, fundera bara på varför jag slängt in dom i skåpet sist, 3 oöppnade påsar måste ha varit skäl till det hihii!

Tråkiga måndag, älsklingen och bebis fortfarande sjuka men 3 åringen börjar reda sig så han får följa med mamma och handla lite idag! Måste ha mer kokosolja och grädde!! Sitter och planerar lite mat meny inför veckan och fastnar på fina lchf recept och bloggar och önskar att man själv hade en lite bättre kamera att ta fina bilder med hihii!

Om en månad ska jag på kryssning så det gäller att tappa lite kilon nu så att man vågar shakea loss på dansgolvet , jag vet om en månad och jag räknar redan dagarna hahaha jag har inget liv längre Skrattande

Mozzarellan
0

Ojoj, fint resultat. Grattis ja på en månad händer det mycket. Kul med en kryssning. Besök från RödaRorget är aldrig kul…minns uppsvälldhelt, humörssväng och frosserier. Sen min gyn bytte ppiller fick jag en biverkan= den kom inte alls mera. Helt fantastisk o vara jämn hela tiden, har dock slutat tre olika gånger och visst kommer den tillbaka direkt och regelbundet. Fortsätter knapra mina piller då migränen är lugnare och ser ÄR underbart o slippa fast vid 40…nu är jag 48…….minus den binder vatten i kroppen. Kylen full med grädde, måste göra nån sås på den o gorgonzola till köttbitarna ikväll. Mannen äter glatt allt jag lagar och äter allt han brukar till, bröd o frukt osc.han kan äta allt utan att gå upp, han har väl en metabolism som bränner bra. Minns de gånger man var på utflykt en hel dag och vi åt samma medhavda saker den dagen, han hade gått ner i vikt under dagen och jag upp när vi kollade med vågen på kvällen.

Paukku
0

jag klarar inte av p-piller jag får migrän av dom Förvånad men de tar bort den hemska mensvärken…pest eller kolera vad vill du ha, hahahaa! vad skönt det låter med att vara jämn hela månaden för jag går verkligen upp och ner i en bergochdalbana…fast under graviditeterna har jag varit lung och fin Skrattande

ja det blir en stor kryssning, både födelsedags och bröllops sällskp så extra roligt och extra viktigt att vara fin hihii

mmm gorgonzola sås, det vattnas i munnen på mig , min sambo hatar all ost som luktar tyvär!! Så det är inte många gånger om året som jag mumsar i mig sånt!!

Nu är jag proppmätt slängde i mig grillad kyckling me sallad och massa grönsaker och feta ost, lite vitlöks/chili olivolja och massa aioli!!

Kiyona
0

Men vad härligt! grattis det lossnar med tiden! :D

Kryssningar är alltid roliga ska bli kul att se hur du hinner frändras under den tiden :D

MMmm gorgonzola mums! Massa gott att tillaga på lchf, thats for sure :P

**Mvh//Andrea **

Paukku
0

O o o ooonsdag :D hihii vågen stannade på 113,5 (114,4 förra veckan)

hade väl hoppats på liite mer eftersom den redan visade samma i söndags men men är nöjd!

Det är orättvist hur andra kan äta hur mycket som helst och av allt och inte gå upp ett dugg :D medans vi andra svullnar upp bara man sneglar åt fel håll hahaa!

Mmm fick äntligen till det och gjorde zucchini plättorna muuums kan jag säga!! Passade även på att göra en stor kastrull med en där thai kyckling soppan jag längtat efter, och nudlarna passade in perfekt!! Gud va dagarna fullkomlingt flyger iväg, här planeras det inför kryssningenn, bröllopet (inte mitt!), möhippa och dop också!! Hur ska man hinna med allt bara 3 veckor kvar!

Och redan ångest över kläder uuuusch va jobbigt!! Uppfatta mig inte fel jag ääälskar shopping men när man knappt får plats i provrummet så har man ju ingen lust att gå in och prova…och de hemska lamporna då bläääh lyser upp varje cellulit liksom Skrattande

Mozzarellan
0

Usch,,, garderoben…..där finns det typ 2-3 olika storlekar sen år tillbaka. Inte mkt att kombinera i dagsläget eller rättare sagt ingen inspiration alls, mest jeans o cardigan. Grattis till vikten. Idag provade jag lite skogsbär i min Totalyogurt….25 gr, se om det ändrar min ohungrighet till lunch.

Paukku
0

hahahah flera storlekar finns det allt!! Allt från 42-52!!! Så egentligen skulle jag inte behöva köpa nya kläder, och jag ska ju gå mer ner i vikt så vill inte lägga ut för mycket pengar i onödan heller…fast samtidigt vill jag ju vara fin till dopet/bröllopet och kryssningen!!

Planerar redan lite hur jag ska göra med håret, fransförlängning och tänkte fixa gelnaglar också, fast de gör jag ju själv… och jag har massa glitter och allt jag behöver ändå sitter jag här och kollar in nya nagel grejer jag skulle vilja köpa hahahah eeeeh shoppaholic ja? Kanske Skrattande får nog gräva fram nedpackade lådor , jag vet att jag har några fest klänningar ala party mode nedstoppade sen innan jag blev gravid, frågan är ju bara om jag kommer in i dom än…jag menar jag vägde 106 när jag blev gravid och dit är det ju en bit kvar!!

Mozzarellan
0

Haha, ja det verkar som vi inte behöver shoppa mer precis utan leta fram rätt storlek i det vi har redan… Det ända viktiga för mig är att underkläderna sitter som de ska, speciellt bh:n, gör verkligen skillnad på både kropp o känsla.

Paukku
0

Ja absolut man vill ju inte ha extra valkar av att bh:n sitter fel Skrattande

Sen är de dom där bodyshapersen bra! Jag brukar kalla de för "fettklämmar" dräkten hihihii! Allt blir så slätt och fint då ;) man går ju ner minst 1 stl i kläder med en sån!!

MMm min sambo blir galen på att jag alltid ska köpa nya kläder och alltid klagar på att jag inte några har…men det är så mycket roligare med nya hahaha faan va ytlig man kan vara då! Men man blir ju glad av nya saker så det blir ju lätt att man bara köper och köper! Usch skärpning!! För mig är ett par bra skor jätte viktiga! Älskar ecco, de är ju inte direkt sexiga med sååå sköna!! Och dessutom tidlösa och passar till nästan allt!  Och för mig som är 170cm lång så är deras klackar i bra höjd, oftast 6,5cm!! Har inte haft på mig ett par högklackade på flera år så ska bli spännande att se om klackarna böjs av all tyngd Skrattande

Kiyona
1

Grattis till vikten!

Jo samma här hela min garderob plus förrådet är fyllt med kläder i 36-40 xD Har några klädeer som passar i large men det är allt. Gick ner med "smalkläderna" i förrådet för ett tag sedan. Ganska sknt att slippa se på super fina kläder som man ändå inte kan få på sig. Sen innan dess gick jag ner + slängde ytterliggare smalkläder några år tidigare dem i storlek 32 xD jösses hur liten har man varit egentligen :D

Det där med kläder är hopplöst xD Men tänker inte köpa något nytt frst jag gått ner i vikt ytterliggare. Då förtjänar man det :D

**Mvh//Andrea **

Mozzarellan
0

Pojk, inte ta upp skor…..bor ju i Italien så mänga gånger när jag inte hittat nåt i de italienska klädaffärerna, har jag köpt ett par skor istället!!! Eller ett läppstift- truvalla- då jag pratar en hel del….;) Men hur som helst fattade et alltid en sko till outfitten.. Köpte sist ett par ursköna skor från nero giradini som hade uppbyggd innersula.supersköna och super nöjd.hade aldrig testat denna typen av sko då jag tyckte de var nunneskor!!!! Är 176 cm. Sk vanliga skor blir jag svullen i om jag traskar runt länge. Hade mina nya "nunneskor"en heldag i Milano och det var som bomull runt hela dagen. Dom där valkarna kallar jag för julgran….ser ju ut sp bakifrån. Ingen expedit fattat dock svensk humor Har svårt för bodyshaper för jag blir lätt varm och då kännes det bara inpackad. Bomull som gäller.

Paukku
0

Julgran den var bra Skrattande mina valkar på magen heter korvar eller " makkaras" om man blandar finska med svenska Skrattande (makkara=korv)

heheheh jag var helt beroende av lipgloss förut!! Nästan så att jag sov med det hahahah! Men jag har inte lyckats hitta nån med fin glans och parfymfi… eftersom jag blivit överkänslig mot dofter så kan jag inte ha doftande produkter,parfymer eller ens hårprodukter, svårt att börja om på det sättet faktist!

Kanske clinique har…hmmm men förr var de lite för matta för min smak!

Om jag bodde i Italien skulle jag nog behöva ha ett eget rum för väskor och skor Skrattande

Ary
0

#63 Lite som cat woman menar du?  FlörtTungan ute

Vi har en secondhand butik här hemma, där köper jag övergångsbyxor, eller dvs jag köpte dem för små och kan ha dem nästan istf de som nu är nästan för stora. Köpt nya jeans för 40-60kr, lika snygga båda 2. Då är det inte pengar i sjön när man inte kan ha dem några månader senare.  Glad

Lycka till med dina klänningar, man vet aldrig.

Mozzarellan
0

Min mage kallar jag överjäst muffin… Clinique har snygga hallonröda demi läppstift som halvtäckande typ. Är känslig för dofter bara när migränattackerna kommer…..

Paukku
0

hahaha catwoman Skrattande lika smidig och sexig hahahah så en på Lindex med öppning i grenen så man behöver inte ens ta av sig dräkten för att pissa…men alltså jag skrattar så jag pissar på mig snart, ska man ha på sig trosor då ÖVER dräkten eller gå omkring sådär *ASG * gäller ju verkligen att hålla benen tätt tätt heeela kvällen, och inte få för sig att dansa på nån barbord (hoppas att alla förstår att jag inte gör det asg) nu ska ju inte min gubbe med på kryssningen men snacka om att han skulle varit förvånad hahahaha, är det bara jag som kanske är trött Tungan ute och med en såndär öppning så skulle mozzarella kanske inte känna sig så svettig eftersom den andas så bra Skrattande

ok, dags att gå sova middag nu med barnen kanske hihii!!

Usch migrän är inte kul alls, hade det mycket förr men slutade när jag la av med p-piller!! Jag måste ju ha med mig mediciner till båten, för där om nånstans så lär det vara jobbigt med alla parfymer , hårsprayer, bodyloions och rakvatten…det har jag lite ångest för faktist…sist hamande jag hos sjuksyster och fick ligga där i flera timmar och medicineras bläääh!! Tur att det finns allergi hytter iaf så att man kan andas luktritt nånstan!!

Mozzarellan
0

Asg…..gäller att inte prata då- tvärdrag,, ( vet inte hur man gör smilies)

Paukku
0

hihihiiii!! PS i den här rutan som du skriver i så har du en bild på smiley gubbe i högra hörnet klicka där så har du några tt välja på Flört

Paukku
0

Missade att skriva in måtten igår så gör det idag då

har ju precis haft mens så väntade inga super resultat

vågen stod på samma som förra veckan 113,5 och de gamla måtten har jag i parantes, inte mycket men lite börjar det hända iaf;

Bröst      123    (126cm)

Midja (smalaste)  123 (124cm)

Mage (vid naveln)   132 (133cm)

h/v Lår    64  (67cm)

H arm     35 (35)

V arm   32 (33)

2 veckor kvar till kryssningen och jag vet fortfarande inte vad jag ska ha på mig…rotade lite bland kläderna men inget kändes bra! Beställde på H&M eftersom de hade rea så i får se när den kommer, men va lite tråkig och valde en helt svart klänning, tänkte att man kan piffa upp den med strumpbyxor/leggins och färglada accesoarer och en riktig party make up

men skor…vete katten om jag har kanske måste åka och shoppa skor också

Maten går det bra med, förutom i helgen då jag frossade lite väl mycket 70% choklad och drack juice, inget tillsat socker i det men ändå! Och jag valde apelsin/grapefruit för att det inte ska vara alltför sött, sen är det sjukt gott att blanda med kolsyrat vatten och då blir det ännu mindre kh hihii!! Hatar broccoli men vill gärna äta det då det är nyttigt, så jag har börjat rosta det i ungnen med salt, peppar och olivolja smaksatt med chili/vitlök och sen doppa i bea sås

Sitter här hemma och dagdrömmer om en fransförlängnings utbildning och ev öppnande av egen salong…. inte så tokig ide…

Och ps hoppas att alla får en alldeles underbar alla ♥ dag!!!

Kiyona
0

Det händer ju saker för dig med! Kul att det kan hända trots mens! Vågen rättaqr nog till sig efter mensen :D Men måtten har ju rubbat sig riktigt bra! grattis!

svart är fint :D går alltid att piffa upp med acessoarer och smink och en fin hår uppsättning :D

Lite choklad skadar ju inte ;) själv äter jag ingen skulle nog inte klara att stoppa mig själv

2 veckor kvar får se vad som hinner hända tills dess!

**Mvh//Andrea **

Paukku
0

ja 2 veckor utan onödiga vätskeansamlingar och stenkoll på kosten bör göra lite till hihii!! Skulle behöva ut och röra på mig mer, men det är så svårt att ta långpromenader med vagn ,hund och en vild 3 åring speciellt nu med all snö, blir ju bara helt av att klä på alla hahaha!

Jag köpte ju faktis en syskonvagn så att3 åringen kan sätta sig när han inte orkar gå längre men det är bökigt med sö mycet snö här ute i skogen,samtidigt som det är mysigt med snö för då kan man åka pulka och brukar spänna fast hunden i pulkan så att hon får dra, men kan ju inte släppa henne för då rymmer hon och då är et svårt att styra vagnen med bebis i hihii vilka problem!

Apropå snö så ska vi åka på skid semester över påsk, så efter kryssningen har jag ett till skäl att försöka gå ner ännu mer så att jag kommer in i thermo byxorna! Ingen slalom för mig, nöjer mig med pulka backen med barnen hihii! Men väl där så ska vi passa på att bada i Aquanovas äventyrsbad…oj oj hur ska man våga visa sig i BADRÄKT!!!!

Maten ser jag inte som nåt problem varken på båten eller semstern eftersom vi ska äta buffe på båten är det lätt att plocka det som passar, oj oj dreglar redan vid tanken på all OOOOOST

och till skidsemestern har vi tillsammans med en annan familj hyrt hus, så jag kan laga all mat själv, skönt!

Paukku
0

Jag vet att det tar tid att tappa alla denna övervikt och att jag måste bara ha en stark karaktär och härda ut!Känner mig ändå så frustrerad!!

Klänningen jag beställde kom igår…och kan säga att den satt inte bra alls =(( beställde ändå en i stl 50!!!!! Den var jätte bra över bysten och rumpan, eller klänningen är det ju inget fel på utan min kropp 😭 jag har ingen lust att gå omkring och må dåligt på båten…jag såg ju ut att vara minst i 5 månaden med klänningen på, och hur sannolikt är det att jag kan slappna av och stå där med en drink i handen när man får sneglande blickar av folk som tror att jag är gravid och dricker…suck!! 

Jag vet massa drama över inget och jag är fåfäng men det känns skönt att skriva av sig lite!

Mozzarellan
1

Du har en otroligt stark karaktär! Ibland är det solsken o ibland är himlen grå. Kul att klänningen kommit , du tipsade ju mig om bodyshape….ta dubbla??? 😉😉😉😉😉😉😉😉 Det kommer att bli en kanonkryssning med mycket skoj o glamour ska du se. Angående frustrerad så är vi då två…..ställde mig på vågen och upp ett halv kilo på två dagar…… Igår blev det dessutom bara 1500 kalorier inmundigat…kaningryta med tomater , oliver och lök. Dessutom 14 st färska blåbär.massa fett i kaffet…. Tålamod är val ordet för dagen skulle jag kunna tänka mig….

Paukku
0

Tålamod indeed!! När man redan en gång tidigare gjort den här resan så känns den oändligt lång nu !! Men jag har inget annat val, jag vet att jag mår bäst av den här kosten och vill inte ha något snabb fix eller ens tänka på operation!!

Varför kan inte humöret vara lika jämnt som blodsockret 😃 och ja jag har en bodyshaper, hahah inte en sån med öppen gren dock *asg* men vistt slätar den ut men tightar till ordentligt och den formar min mage ännu mer till att se gravid ut 🤔, så vette tusan vad jag ska göra… först är det ju dop, sedan bröllop och efter det åker hela gänget på kryssning så det blir en låååång dag och då vill man ju känna sig bekväm och fin!

Kanske måste ha ombyten mellan varven då , men hade ju varit enklast att ha samma outfit under hela dagen och bara fylla på maken och ändra håret och ev acceoarer/skor!

Och ja det blir säkert roligt men jag kan inte skaka av denna ÅNGEST!! Nästan så att jag får panik!! Hatar att vara såhär stor!!!

Ary
2

Jag är ledsen men du har fel. Det är klänningen som är fel. Den sak framhäva det positiva med din figur inte tvärtom. Kan den inte göra sitt jobb skickar man tillbaka. 😉

Dessutom så duger du alltid, oavsett vikt och figur. Ditt värde är detsamma. Dålig karaktär har vi inte sett prov på här, du anpassar till och med dina drinkar till lchf, vad mer kan man begära. 😃

Du gör ju något åt det du inte är nöjd med. Och kom ihåg att ingen annan tittar på dig med så kritiska ögon som man har själv.

Du jobbar hårt med din kost med att vara mamma. Du förtjänar att ha roligt en kväll. Har du dammat av kläderna i garderoben och provat om det finns något där som sitter bättre?

Paukku
0

annars var det en så perfekt klänning, den lilla perfekta svarta! Men får försöka gå ner 3 kg på 2 veckor och sen prova den där bodyshapern och hoppas att den sitter bättre… låter logiskt ayra men jag tycker fortfarande att det var min kropp som inte passade  hahaha 🙂 klänningen var dessutom på rea så lönar sig inte att skicka tillbaka, kan ju använda den vid ett annat tillfälle senare, skulle jag gå ner sååå mycket att den sitter löst kan mamma fixa det hihii!

Funderade faktist på att prova kokosvatten med pressad lime och vodka, det ni det skulle kunna vara en bra drink!! för ögats skull borde man kunna ha i några frysta hallon också!

Undrar om det finns några bra mag övningar som skulle tighta till efetr graviditetn så man slipper denna påse 😃 (förutom tiden, för med lchf så försvinner den ju tillslut)

Och ja jag förtjänar att ha lite kul, så kul faktist att jag ska med på möhippan nästa helg, kan inte minnas när jag varit ute och roat mig 2 helger i rad!!! Fast nästa helg har mamma lovat ta 3 åringen så gubben min klarar sig ju galant med bebis, och har lovat hämta mig på kvällen/natten så att jag slipper ta bilen!! Och då ska jag passa på att prova den där drinken 😉 men bara lite för jag vill ju inte sabba viktnedgången!! Och vi ska inte ut på krogen utan vi ska skämma bort bruden med behandlingar, klippning och jag har lovat att sminka tjejerna också hihii!!! Blir till att göra provsminkning till bruden så att jag vet vad jag ska använda på självaste dagen 🙂

Tack så mycket tjejer för peppen , vet ni det börjar kännas bättre!! Har en låda kvar att damma av så håll tummarna!

Paukku
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Onsdag igen =) de gamla måtten är i parantes.

Vikt 112 (113,5)

Bröst     121 (123  ) 

Midja (smalaste)  118 (123)

Mage (vid naveln) 130  (132)

h/v Lår  60 ( 64 )

H arm    33  (35)

V arm   32  (32)

Visst händer det grejer roligt! Har på mig ett par leggins jag köpte precis efter bebis föddes och de var nästan små då och idag sitter de perfekt!! oCH IDAG äntligen fick jag på mig förlovningsringen igen!!! som jag har längtat, tror att jag fick ta av mig den i början av sommaren så det har verkligen kännts tomt, men nu är den på plats!!

Mozzarellan
0

Ja det händer verkligen en hel del. Grattis. Har bara mätt mig min första gång för två veckorsen , så jag skall vänta med det lite till. Härligt o komma i ett par leggins och få på sig ringen..

Paukku
0

ja jag missade ju att måtta mig i början och började först efter en månad in på lchf andet ! Har kännt mig så glad och har skurat nästan hela huset :-D en glad paukku= skinande rent hus hihii! Nu ska jag hämta busfröet från dagis så att han kan stöka ner allt igen hahaa! Ikväll när gubben kommit hem ska jag iväg och storhandla igen, tok inspirerad till att prova nya rätter, lax tex!!

Lilltilda
0

Rolig läsning Paukku! Och riktigt kul med förlovningsringen.

Paukku
0

Oj oj oj a laxen blev god!! En 600g färsk lax bit klappade på salt och peppar, klippte över lite dill och pressade en citon-samt lime halva över och in i ugnen!

Såsen gjorde jag på turkisk yoghurt, majonnäs, dijon senap, pressad lime och riven lime skal samt salt och peppar !! Som sallad hade vi ruccola, babyspenat, körsbärstomater och parmesan ost samt en touch av olivolja jag blev helt frälst!!! Brukar inte vara så förtjust i lax annars men har jag bestämt mig för att lära mig äta det 😃

När jag surfar runt här på kolhydrater i fokus och läser trådar så är det mycket snack om proteiner och fett och hyr mycket av vad man ska äta…verkar jobbigt, jag känner mig heeeelt out och fattar ingenting! Hoppas att jag får i mig rätt av allt och fortsätter att tappa i vikt!! Va jobbigt om jag skulle behöva lära mig att räkna om allt huuua! Jag tycker att folk är så duktiga verkligen anpassningsbara!!

Sambon ger mig komplimanger och tycker att jag är så duktig och han märker skillnad! Men för 5 månader sedan när jag var i 9 månaden så vägde jag ju 130 kg …mot mina 112 nu så visst är det stooor skillnad 😃

Mozzarellan
0

Ja vilken skillnad på fem månader 😃 Lax är ju en av mina favoriter. Mättar ju så bra och är supergott med lite cf eller majjo till. Står still , börjar änna bli van nu….😁😁😁 Har börjat frysa….. Snart dags för kryssningen 😃😃😄😄 Jag mätte lite igår, sen såg jag att jag hade två måttband och det skiljde sig på dom.bäst och använda samma varje gång. Hur som haver så visade bara rump o nacke en cm ner, mätte för första gången för tvåmotorig halv veckor sen…nacken…..men hallå fick mig att känna mig som en tjur i två sekunder…..

Paukku
0

Jag har också märkt att jag är mycket mer frusen nu!!

Det är väl vanligt att man får små platåer ibland och står lite still, det lossnar nog snart igen ska du se!!

Hahahaha vilken rolig bild av en tjur jag fick nu *skratt*  kan vara smart att använda samma måttband varje gång ja 🙂 jag försöker hålla koll på att jag mäter på samma ställe har t ex en prick på låret så tar alltid ovanför den så vet jag att det bli exact samma hihii! Men magen, tjaa den flyter ju omkring så kan vara svårt att pricka rätt *asg*

Jaaa jajaja jaa snart är det kryss dags!! Imorgon är det möhippa och äldsta sonen ska sova hos mina föräldrar så gubben min har lovat att hämta mig på natten, sen blir det en låååång vecka innan kryssningen för det är sportlov och måste sysselsätta en 3 åring , bebis är ju så lätt att det inte är sant så han hänger med , men en trotsig 3 åring som lätt tröttnar på allt får man verkligen använda sin fantasi för att underhålla hahahah 😃

Beroende på väder så blir det nog mycket tid utomhus, och det skadar ju inte mig heller att röra på mig lite när jag får springa ikapp han hahahah!!

Hade tänkt vara lite duktig idag och promenera med vagnen och barnen till bvc men dit är det 5km och det är -10 grader så jag tar bilen 😃

Mozzarellan
0

Hej, tomt efter dig. Hoppas allt är bra med dig. Kram

Kiyona
0

Ja vi undrar väl alla vart du tagit vägen :O Hoppas allt är väl med dig iallafall.

**Mvh//Andrea **

Paukku
0

Hei jag har tänkt på er och saknat er också men jag har inte tagit mig tid att logga in…

För det första så var kryssningen JÄTTE lyckad, men det gjorde att jag tappade greppet, buffen på kvällen var inga problem men efter all alkohol under natten så drack jag läsk…COCA COLA på morgonen och har kämpat som en galning sen dess att sluta små äta socker =(

har dessutom varit på donken, burger king och PIZZERIAN!!

Känner mig sååå jävla misslyckad!! Vägde mig idag och vågen visade 114… måtten var

midja (vid naveln) 132

midja (smalaste) 123

brösten 121

Sen så har jag haft tok mycket att göra, vi var ju skidsemester, en resa till Tallinn och så ska jag starta eget företag!! Så har letat info, gått på starta eget dagen, letat lokal, handlat på ikea osv osv TOK mycket att göra! Men jag har tänkt på många av er här men har men har bara försökt att förtränga platsen pga av mitt dåliga samvete….

Idag börjar utbildningen!! Jag ska börja göra fransförlängningar!! Ska bli sååå spännande! Har gjort iordning matlåda med ungnsbakad lax, ruccola sallad och grönsaker, samt sås gjord på citron/lime turkisk yoghurt och massa örter och dijonsenap!! Och så hittade jag lagrad herrgård som jag rev över salladen! Så nu börjar jag igen sten hårt jag bara måste klara detta jag får panik när jag tänker på sommaren bara MÅSTE gå ner!!! Jobbigt bara att gå igenom "detoxeringen" igen och alla dess härligheter men har ju bara mig själv att skylla!!

Döm mig inte för hårt nu bara 😭

Lilltilda
0

Välkommen in igen! Istället för att älta ditt sk misslyckande tycker jag att du ska lyckönska dig själv till beslutet att ta nya tag igen!
Många järn i elden brukar innebära mycket stress och stress gör det svårare att stå emot frestelser, men jag tror ändå att du fixar det. Skriv matplanering och se till att alltid ha tillgång till bra mat så att du inte hamnar i situationen att du är hungrig OCH utsätts för frestelser samtidigt!

Mozzarellan
0

Kul o se dig igen…undrade om det blev en jordenrunt kryssning 🚢 Låter som du haft mycket skoj och en massa järn i elden. Hoppa upp på banan igen och gå vidare. Du vet ju att det funkar. Instämmer med allt Lilltilda skriver. 💐

Kiyona
0

Kul att se dig! Br att du haft det kul på kryssningen iallafall! Men du får kämpa på nu det klarar du. Det gick ju så bra tidigaredu vet att det funkar bara du är målmedveten. Älsta som sagt inte dina misstag sånt händer och det var väl tillfällig? Du var stressad och haft fullt upp d¨blir man svag för fretselser om man inte har riktigt mat till hands. bara att börja om!

Lycka till!

**Mvh//Andrea **

Paukku
0

heh jag vet inte huuuur många gånger sen kryssningen som jag verkligen färsökt att komma upp på banan igen men känns som om det där sockermonstret sitter på axeln och hejar…men nu jääävlar kör vi! Idag har jag inte fuskat och så måste jag gå framåt, en dag i taget…då kanske det bli lättare ju fler "rena" dagar man har haft destå mindre bryr jag mig om sockermonstret 🙂

jotack en jorden runt resa skulle inte skada, bara lata sig i solstolen hihii!!

tack tjejer för att ni orkar vara så stöttande ❤️

Mozzarellan
0

Planera och se till att du har den mat du vet att du behöver, inga frestelser. Bra att du fixat dagen, imorn tar du nästa.. Pianpiano som vi säger här: sakta…. Har köttfärslimpa upp i halsen….efter bara två dagar…vill äta nåt med annankonsistens

Paukku
0

gubben min hade grillat kyckling file så till det hade jag sallad, feta ost, avocado samt chilibearnaise mmmmmm!! blir bra matlåda till utbildningen imorgon också 🙂

längtar lite efter en kopp the med kokosfett och grädde, men har en så sötts sovande bebis i famnen så jag får vänta :)

hur är det mozzarellan har du fått tag på kokosolja? isåfall vad tyckte du 😃

jepp jepp jag har ju ett alldeles speciellt datum och en viss klänning jag måste in i till sommaren 😉  så FAILURE IS NOT AN OPTION !!

Kiyona
1

Bra! kämpa på!

En bra sak leder till fler bra saker och tvärtom så är det för mig. Klarar du socker suget en dag så blir det lättare att hålla sig motiverad andra dagen och dessutom mycket lättare tt fortsätta att traska framåt på den rätta vägen. Då en bra sak leder till en annan. Det enda som blir jobbigt det ä när man råkar backa. Då är det att bryta det så fort man kan innan det steget lett till tusen andra saker som gör det ännu svårare än vad det redan var från första steget bakåt. Titta inte ens bakåt då ser du dem där frestelserna, blicka framåt och kämpa med att ta ett ben i taget i samma riktning, framåt då alltså. Varje millimeter gör skillnad, varje detalj lättare för dig att uppnå nästa och långt där framme, i framtiden står du vid ditt mål :)

**Mvh//Andrea **

Mozzarellan
0

Jodå, hitta en via Apoteket som var neutral. Körde den en vecka och märkte väl varken till eller från. Hade hoppats den reglerade tarmen lite mer. Sen kom en med posten som smakar kokos, dock inte så intensivt. Coconoil heter den. Har haft i några dagar i kaffet med smör. Tyvärr pajja min blender förra veckan. Så det är bara att röra lite lätt med skeden. Mättar gör den iallafall. Tar en matsked i tillsammans med smör. Ganska koncentrerat då jag dricker ur glögg glas. Ja kaffet är riktigt starkt espresso så det räcker men en el två cm kaffe för min del.

Paukku
3

en till dag utan avsteg :) kollade in i kylen och kunde höra sockermonstret viska att ta cider, den innehåller socker!! hahaa men nej det tänker jag inte göra!!

hihihii mozzarellan kokosoljan sätter verkligen fart på min mage, konstigt att det inte funkar för dig! men nyttigt är iaf 😃

har varit 2 intensiva dagar på utbildningen så jag väntar bara på att 3 åringen ska somna så att jag också kan gå lägga mig hihii! Imorgon fortsätter utbildningen!!

Paukku
3

inga fler avsteg!! vägde mig idag och hamnade på 112,5 jeeeei 🙂

så på rätt väg igen! fullt upp efter utbildningen, har varit på min salong och gjort iordningsamt övat lite på vänner! ikväll kommer min moster för att få fina fransar!

bebis är sjuk så blir nästan inget städande för stackarn vill och får ligga i famnen och sova! tråkigt när stackarn har feber och täppt i näsan!

Var hos optikern också behövde ändra på styrkan, kn vara ett skäl till huvudvärken jag haft från och till!!

Paukku
1

111,6 😃 och jag kan lugnt säga att jag är BACK ON TRACK!!! Sjukt mycket att göra bara med kunder på kvällarna, barnen och hemmet på dagarna samt överasknings besök från Finland och en ev resa till Finland om 2 veckor!

Det skulle vara en riktig utmaning att åka själv över med barnen, båtresa samt 60 mils bilresa!! På tillbaka vägen skulle jag ha med mig en kompis som kan hjäpa till med barnen hihii!

Nu om någon skulle kunna komma hit och sparka mig i arslet lite så att jag skulle börja träna lite också!!!

Nu ska super morsan iväg och handla med 7mån bebis plus en trotsig 3 åring…hahahaha önska mig lycka till och skänk lite tålamod åt mitt håll 😉

Lilltilda
0

#100: Yeah! Go go go! härliga resultat! Wow, låter hektiskt men du får leka "Super-woman"

Paukku
2

undrar om jag ska ta lite mått igen på onsdag =)

Idag var jag jätte duktig, nu har den mesta snön smält bort så inga ursäkter längre! Bestämde mig igår för att ta en rask promenad! Så efter att ha lämnat 3 åringen på dagis kom jag hem la bebis i vagnen och hämtade hunden och vi gick en 30min i rask takt hihii! Lite is fortfarande här och var men det gick ganska bra med vagnen ändå! Och när jag värmt upp mig med promenaden så gjorde jag lite övningar med pilates bollen och 2kg vikterna 😃

Om jag nu skulle kunna göra detta till en rutin skulle det vara toppen! Jag bara MÅSTE gå ner i raskare takt nu!!!! Sommaren är snart här och jag får paniiiiiiiiik, måste beställa klänning och har ingen aning om vad för mått jag ska ta??

Beställde lite "träningskläder" från H&M för inspiration :D har bara massa gamla mammabyxor hemma som jag kommer in i och börjar bli trött på dem!! Hahahah normala människor köper kläder EFTER att då mått ett mål men en shoppaholic köper kläder innan för att få lite motivation till motionen….eeeh hihihiii 🤪

Lilltilda
1

#102: kul att du verkar peppad!
Angående att köpa kläder i förväg så vet jag av tidigare erfarenheter att det inte fungerar för mig. Jag kan ha några enstaka "delmålsplagg" eller liknande, men inte många, för de krav jag ställer på mig själv genom att köpa dessa plagg kan vara den droppen som stjälper istället för hjälper mig i viktkamp. Men vi fungerar alla olika. Vet många andra som känner sig mer peppade och målinriktade.
För mig fungerade det bättre med olika belöningar vid uppnådda delmål, ett biobesök, en piercing, en tatuering (vid -25 kg la jag ut en halv förmögenhet och lät tatuera min ena vad), en weekendresa och annat trevligt som jag såg fram emot.

[WickedAlly]
0

Tatueringar är sjukt bra belöningar 😃

Tänker göra klart min sleeve om lite drygt 7 kg :)

Lilltilda
1

#104: Ja visst är de? 😃 Va kul!

Paukku
0

hihihii jag har inte en enda tatuering!! Och har bara 1 piercing kvar! Gått ner från 5 till 1 hahaha!

Jo men jag måste känna mig bekväm i kläderna annars blir jag tokig!! Mina gamla kläder innan graviditetn sitter ju inte alls, valkarna bara väller över 😃 så om jag har på mig nåt som känns bra kan jag slappna av på ett helt annat sätt!!

Motiverad….hahaha jag MÅSTE i juli ska vi säga JA till varandra så jag bara måste skärpa mig !!!

Men belöningar av alla slag är bra så länge de funkar.

Lilltilda
0

#106 Ja bara att börja planera för tatueringar då 😉Klart att du ska ha kläder som passar och sitter bra är och nu, det är peppande! Så har jag också gjort, MEN jag har låtit bli att köpa kläder att krympa in i. Jag har köpt dem då de väl passar.

Paukku
0

Ja nej jag köper inte kläder som motivation för att komma ner i , utan just för att passa bra nu så att man blir mer motiverad till att visa sig bland folk 😃

Nej jag har ju ingen aning om vilken del utab kroppen jag tappar vikt och i vilken takt, så tar också kläderna i den takt jag tappat vikten =)

[WickedAlly]
1

Jag köpte en klänning med tanken att jag skulle kunna ha den när jag nått mitt mål. Men när jag droppat 13 av 27 kg så satt den perfekt, har nog rätt skev uppfattning om min kropp. Det var första och sista gången jag köpte ett plagg "för att ha sen" i alla fall, kändes bara som bortkastade pengar.

Paukku
2

Vågen visar 111,5 men måttbandet visar ganska bra resultat :D de gamla måtten i parantes.

midja (vid naveln) 126!!! (132)

midja (smalaste) 123 samma

brösten  120 (121)

h/v Lår  60 samma

H arm  31  ( 33 )

V arm  29   (32)

Så nu ska jag klä på barnen lämna storebror på dagis och sen ta en till långpromenad! Håller på och tränar upp konditionen så att jag snart kan gå fram och tillbaka till dagis, är 5km åt ett håll och tungt lär det bli med 2 barn i vagnen plus en hund att hålla reda på hihihihii!

Kiyona
0

Grattis till resultaten! Alltid kul när måtten visar att det hänt något också! :P

**Mvh//Andrea **

Mozzarellan
1

Fina nya resultat, här händer det saker när man är borta ett tag😃😃😃😃

Paukku
1

Jag känner mig så duktig idag !! Jag gick till dagiset 5km! Och sedan tog jog bussen en bit hem , så sammanlagt gick jag 7,5km gissa om jag var svettig när jag kom hem hahaha 😃

Experimenterade lite med frukosten , har varit sugen på pankkakor länge men inte riktigt vågat så nu jävlar blev det av hihii!

2dl vispgrädde

3 ägg

1,5dl mandelmjöl

1tsk fiberhusk

1/2 dl riven kokos

en nypa vaniljpulver och en nypa salt

Började med att vispa äggen och sen slängde jag i resten =)

Vår platta går till 10 så 5,5 var perfekt värme och sen serverade jag pankkakorna med vispad grädde med mosade blåbär i (typ 10 blåbär till 0,5dl grädde) och toppade med riven/rostad mandelflarn …. SÅÅÅÅÅ GOTT!!!! Och jävligt mätt blev jag! Det blev hela 5 pannkakor och orkade äta 1,5 hahaha

Paukku
2

dags att uppdatera lite igen då…det går upp och ner, vissa dagar är sååå duktig och andra bara kastar jag mig över allt som har socker i sig!! Oooh my god att det ska vara så svårt för en vuxen person att bara stå emot!!

Har inte gått upp nånting trots allt fuskande men har ju inte gått ner heller =(

Hade ju verkligen trott att jag skulle gått ner mer tills nu!! Men har ju bara mig själv att skylla! Provade ringar idag och då märktes det ju att jag har mycket kvar att droppa för min förlovningsring som nu sitter tiiiight var lite lös när jag vägde 95 så om jag nu beställer min vigselring så lär den ju bli stor när jag äntligen lyckas, för jag SKA gå ner på ett eller annat sätt!!!

Och på fredag är det dags för kryssning IGEN 😃 men denna kryssning har jag ju väntat på i 4 år men med graviditeter och amningar har det aldrig varit bra tajming, men nu händer det ska på BANDIT kryssning 🍸💋❤️

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.