Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsovinster
Läst 3912 ggr
Sindri
0

Hälsokontroll med vettig inriktning?

Är egen företagare och tänkte kosta på mig en ordentlig hälsokontroll. Har kollat runt på en del företag som erbjuder det (i Stockholmsområdet), men de flesta vill göra sånt som BMI och annat och det står mycket på deras sajt om att hålla koll på blodfetter mm, som jag inte tycker ger något. 

Traditionellt gammaldags syn på hälsa alltså. Är det någon här som har erfarenhet av någon lite modernare form av hälsokontroll, med personal som inte är helt fast i principer och prestige och kommer att tjata om statiner och tallriksmodell?

Kajak11
0

Britt Marie Toregaard som bor i Stockholm nämns på A. Dahlqvist sida. kolla sidan.

Sindri
0

Skall genast! Tack!

Tyroidea
0

Internmedicinaren Jan Arlestig på Sibyllekliniken är jättebra och den som förslog mig att äta kolhydratreducerat. Ej fettskrämd!

Sindri
0

Nu skall ju inte den här hälsokontrollen vara tyroidinriktad så Toregard går nog bort, kanske Sibyllekliniken, men BMI ingår ju fortfarande i deras hälsokontroll. Och det skall vara att det är Arlestig man får träffa - men jag kan göra ett försök.

MimLan
0

BMI kan du ju blunda för. De kommer alla att ha med det på en lista över vad som kollas, för det kräver ju ingen insats för dem mer än att du ställs på vågen och där ställs man oavsett.