Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 703 ggr
tusselisa
0

kan inte reda ut det

Hej, jag har ett litet problem,jag äter enligt lchf det blir ofta ägg i olika former med tex bacon eller korv och sen är jag mätt till lunch(inga mellisar:)

Sen blir jag hungrig vid lunch brukar äta ngt kött eller fisk med smör och tex herico vert eller blomkål och sen blir det lite likadant till middag men med lite mera sås tex stekt fläsk med löksås (lchf)och blomkålsmos.                                                                            På kvällen blir det 3% youghurt men lite bara för att få i mig linfrö och vetekli till tarmarna…Men nu till problemet jag mår illa hela tiden bara jag tänker på nästa måltid mår jag illa och så har jag halsbränna, om det inte var för att jag inte är hungrig,sugen och alltid mätt skulle jag ha slutat, vad kan det vara?

EvaC
0

Tusselisa!

Hur länge har du ätit LCHF? Ditt illamående kan nämligen bero på att din kropp inte fattat galoppen ännu.För min del hade jag ont i gallgångarna i nästan ett halvår ! Jag tror att du kan låta bli vetekliet och bara ta 2 msk linfrö i ett glas vatten.Faktum är att jag inte tillsätter några som helst fibrer idag fettet jag äter smörjer tarmarna bra nog för min del. kanske du ska utesluta ett livsmedel i taget för att se vad det är du mår dåligt av. Lycka till !

Margareta
0

Håller med EvaC, vetekli är inte så lyckat eftersom det underhåller mycket av de gamla störningarna i tarmen.

Psylliumfrön är bättre om du vill ha komplement till linfrön. Själv har jag också problem med att lätt få stopp och jag mår utmärkt sen jag började med extra svavel (MSM), då behöver jag varken psyllium eller linfrön och eftersom jag inbillar mig att jag mår bättre utan frön, så är jag glad för det.

Numer pensionär i Nynäshamn

magma
0

Hur länge har du hållit på? Jag mådde så de första veckorna, och även de gånger jag drastiskt ökat på fettkonsumtionen (cocosfett…)

Råder dig att dra ned lite på fettet samtidigt som du äter mer ovanjordsgrönsaker. Ät så tills du känner att du mår bra igen och får matlust/aptit, först kan du sakta börja öka fettmängden igen om du behöver och även dra ned på grönsakerna om du vill.

tusselisa
0

Tack snälla ni man ger upp alldeles för lätt men jag vill inte ge upp denna gång tack för bra tips:)