Går ner mest efter alkoholförbrukning?
Hej, jag har ätit LCHF nu i tre månader och gått ner fjorton av de arton kilona jag ville gå ner. Nu har jag bara ett kilo i övervikt och har den senaste månaden bara gått ner två kilo, dock har båda de två kilona försvunnit dagen efter jag haft en liten fylla. Kan det finnas ett samband? jag går inte upp kilot igen. Oavsett om det finnas det tänker jag såklart inte börja dricka mer :p
Har du spytt när du varit full? Isåfall kan det ha med det att göra..
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
nej nej nej, bara en liten lätt fylla som sagt :)

Jösses, ett kilo i veckan.. måste vara en del vatten oxå?
Vilket kan förklara det med alkoholen, den är nämligen vätskedrivande!
Och många överviktiga har mycket vatten i kroppen, det verkar hänga ihop olika hormoner, antagligen ett sätt att hålla blodsockret utspätt/bundet.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Jag har ingen aning faktiskt, haft himla tur som gått ner så fort jag gjort. Men är nog för jag är rätt ung (19) och gick upp pga sjukdom.
Låter ganska logiskt :) Tack för ditt svar!
Godmorgon, har oxå upptäckt att jag antingen inte ökar i vikt, eller har minskat efter dom 2 gånger jag varit onykter sedan jag satte mig själv på lchfkost… Jag har inte tillnärmelsevis gått ner dom kilon jag velat, (som beror på mediciner) har kvar ca 6kg, men har ändå snittat ca 250g/veckan så är rätt nöjd ändå! Härligt att höra att det har gått så bra för dig =)
Jaa och man blir ju så chockad när man seratt det minskar efter att man druckit när alla säger att alkohol är en sån sak man ska hålla sig borta ifrån om man vill gå ner i vikt.
men att det är vätskedrivande låter väldigt troligt, när jag ska sova efter brukar jag vakna av fruktansvärt kramp i vaderna och det beror visst på vätskebrist enligt en kompis så att jag blivit av med mycket värsta låter ytterst troligt.
Jag vet hur det är när man tar mediciner, gick inte ner något när jag gjorde det men förhoppningsvis lossnar det snart för dig :)
Jaaa, jag har inte tänkt ge upp =)
Har ätit cortison i perioder (ganska stor dos) förra året pg a min Spondyl artrit, sen fick jag några andra reuma-mediciner som min kropp slogs helt ut av, men med den jag har idag så ska viktnedgång inte hämmas… viktuppgången 2009 berodde på felaktig medicinering av s.k 'anitdepressiva' tills man insåg att jag i n t e var deprimerad utan möjligen hade någon bokstavskombination istället… men då var det 20kg försent :(
Jag lider med dig!
Jag tog mediciner i två år, året innan hade sjukdomen fått mig att gå upp i vikt, kan dock inte svara på hur mycket, var bara sexton år och då väger man ju lite mindre än vad man ska och sen gick jag upp av medicinerna. trettio kilo gick jag upp på tre år. från att vara underviktig till en kraftig övervikt.
Men tack vare bra läkarvård och sen lchf med uppmuntrande familj och vänner har jag gått ner femton kilo och har nu bara några hekton i övervikt så jag hoppas du får lika bra läkarvård och har lika bra människor i din närhet! Allt går om man vill och har människor i ens närhet som puttar på när man vill ge upp!
Jag ser aldrig så bra och deffad ut som jag gör dagen efter ett stort alkoholintag! Det är som zepp säger vätskedrivande..
haha, senaste gången jag drack visade vågen minus 2kg :-)
SÅ ja det är vätskedrivande :-)
Haha, så min målvikt är tre utekvällar bort kan man säga :p
men två dagar efter då? har du inte gått upp det du gick ned dagen innan?
oj så är det verkligen inte för mig… jag går typ upp något efter alkohol… o Går inte ner... ett tag efter :(
nepp, står still, nu har jag dock stått still sen senast jag drack, men som sagt har ju gått ner det mesta nu så är ju inte konstigt att jag står still.
är ju så "det borde vara" men får nog hålla med goliath, är aldrig så smal som dagen efter :p
Men kanske beror på hur mycket man dricker med? Och jag är så dum så jag glömmer alltid dricka vatten och så så kanske är det som gör det med?