Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 694 ggr
copia
0

Kantareller..Skogens guld.

Igår var jag ute hos min syster som bor underbart vackert på landet.Min man målade hönshuset och syrran tog med mej till sina kantarellställen!! Förstår ni vilken ynnest?? Inte många som avslöjar sånna. Såå vackert det var , och såå gottdet smakade med smörstekta kantareller till kycklinggrytan när vi kom hem från skogen. Det gjorde inte saken sämre att vi hittade en massa hallon som vi åt till efterrätt med hemgjord glass, som är gjord på ägg från egna höns..mmm, vilken underbar dag. Tack ,allra käraste Syster!!!

Mervi
0

Vilken fest!

Margareta
0

Det låter som en lyckad dag.

Numer pensionär i Nynäshamn

copia
0

ja, det var verkligen en toppendag!!  Att få vara ute i naturen på det sättet är helande för själen. Att sitta och titta på pickande hönor, se kor som kalvar i hagen intill..för att inte tal om deras goa hundar, lilltrollet Ebba som far runt som en liten mopp, och den vackra Ester. Igår kväll kom ett par vänner på besök, så på nattkröken stekte vi kantareller i en massa smör o knaprade i oss, som chips, ungefär..Vilken tur att man är en LCHF-are!!

Tilda-T
0

lyckos dig som hittat kantareller!!, hos oss i södra norrland har dom haft det på tok för torrt

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

lizzzie86
0

*suck*

ovkyhn
0

Ja hörde att du skulle komma i augusti lizzzie då är du välkommen ut på landet.

copia
0

Såja,Liz, du får vara med en annan gång! När vi ränner i Stockholm får vi äta nåt gott.Men du skulle ha varit med..*Ler*

Kramar från lillasyster

zeretki
0

Jag har varit ute i skogen och letat. Finns en del, behövs lite mer sol men det blir toppen detta. :)

Nu ska jag få min tokiga hund att inse att man ska leta reda på dom dära gula sakerna också, då får man godis!! :D