Mycket motion på fastedagar, är det ok...
På 5:2 fastedagar brukade jag inte planera mer än en timmes lugn promenad. Nu har det dock blivit så att jag ofta gått ett par timmars promenad i skogen på fm och sedan äter middag vid 18-tiden.
Märker att jag blir mer hungrig på dagen. Bör jag dra ner på motionen på fastedagar eller kanske rent av sluta fasta 2 dgr i veckan?
Vill inte ha större muskler men vill ju inte bli av med dem jag har heller…
Lyssna på kroppen. Om du motionerar mera så lockar nog kroppen dig till att äta, eftersom den behöver det.
Promenader skapar inte muskler men skapar kondition och förbränning. Om du även lägger in joggingpass i promenaderna - ja då skapar du nog muskler.
Om du lägger dina promenader til de dagar du inte fastar så kanske fastan funkar bättre- inget kul att gå hungrig, tycker inte jag i alla fall..
🙂
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Tack Mooniq! Lite svårt att planera när promenaderna ska infalla, just nu är det relativt ofta när vädret är bättre. Jag får kanske köra som förut med varannan dag med 1200/1600 kcal (eller mer om kroppen kräver det) igen och fasta 2 dagar i veckan under mindre aktiva perioder. Kroppen verkar som sagt kräva mer mat nu…
Håller med om att det fina vädret även lockar ut mig.
Provade en ny app på mobilen idag. Runkeeper heter den. och den har då en coachröst, som jag aktiverade och skruvade upp volymen. men jösses, den gastade Goood Wooork var 500:e meter och sen rabblade den km, tid, tid/km, och den distans jag gått.. jag skrattade gott de första gångerna, efter 3 km var det inte lika roligt och efter 5 km så stängde jag av coachen..😃
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Hahaha on jag lyckas få in runkeeper i min mobil är det nog bäst för den att hålla tyst - annars! 😂