Han smygäter!
Min kollega har varit emot mitt LCHF liv. Men alteftersom och i takt med mina kilotapp (8 sedan Nov.) har kritiken tystnat. Så igår och likadant i dag, har han försvunnit in på sitt kontor och stängt dörren om sig vid luchtid. I dag kunde jag höra plinget från micron men jag han inte kolla vad han hade på tallriken innan han försvann och stängde sin dörr. Så kom han ut från sitt rum med ett ovanligt fettrikt leende. Han glänste som om han hade kört huvudet i en spann med olivolja! Jag låtsades som om jag inte noterade glansen i nunan.
Det finns många sätt att få med medmänniskor på den "rätta vägen" och i detta fall var det tydligen min oerhört vackra lekamen som bidrog
Haha bustas - du får oss att le som vanligt!
Numer pensionär i Nynäshamn
Underbart! *skrattar högt*
På mitt jobb är vi ganska många som äter enligt LCHF och på lunchen spanar alla på allas tallrikar. Mina lunchpåsar (fryser in i påsar i stället för lådor) har de senaste veckorna väckt viss avundsjuka - jag är ju en lycklig ägare till Dr Dahlqvists och Airams "LCHF-kokbok"!

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... 

Kul, lyckas du titta bort eller kom det någon klurig kommentar över dina läppar?
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Tilda-T, tro mig, det var svårt men jag lyckades "knipa" för en gångs skull!
Yes! Du har lyckats tämja en tiger.. Smusslet är sånt vi får "ta".. 
Jag har klarat mig helt från frågor…
Ingen klagar över att mina lådor knappt innehåller några grönsaker. Pyttelitet blomkål eller som idag 3 skivor squash till 2 biffar. Intill mig sitter kollegor som har lådor fulla med potatismos och korv och kokta rotfrukter, eller kall sallad mitt i vintern..
Vi får se när någon reagerar.

Icgirl- Det kommer reaktioner då ditt "kroppspråk" har talat! För visst är väl "kroppspråk" synonymt med LCHF retorik? Nu fick jag till det!
Bra jobbat! Är själv i fasen när mina kollegor undrar "ska du som vill gå ner i vikt äta det där?".
Jag ler och säger bara att de ska testa själva. Jag berättar dock gärna om alla "FETA" ingredienser i min matlåda. Kul att se hur de ryser!! 

"Ler" när jag läser om att testa sina arbetskamrater! En riktig värsting tycker mina kära kollegor är när jag skivar ost och brer på fett med bregott och rullar till en rulle och njuter!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Ytterligare iaktagelser! Någon vecka efter starten och då jag märkte alla possitiva effekter, ja då var jag nog jobbig. Det lät nog som om jag försökte sälja något dåligt polermedel på en hushållsmässa! Nu är det så att varan talar för sig själv, dvs, det syns (kroppspråket) att man mår bra. Då, blir folk i ens närhet intresserade och börjar fråga. Nu kan man sakligt förklara pö om pö och ta lite i taget. Gissar att detta är rätt väg att gå om man inte skall bli outhärdlig vare sig det är hemma eller ute!
Det är nog klokt bustas
Numer pensionär i Nynäshamn
Hur gick det med din lchf smygätande kollega? 🤔🙂