Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1116 ggr
KatNyb
0

Viveca Lärn

Läser just hennes härliga och lite svarta bok om Cecilia Ek, 50, försäljare av batteridrivna öronrensare, "Kvinnan som var en fyr". Här finns lite "propaganda" insmuget om GI och på ett ställe står det så här, lite klurigt:

Mina föräldrar gav varandra ofta så ömma blickar över frukostbordet att smöret nästan smalt. Och herrgårdsosten. Vi hade alltid en mycket mild herrgårdsost vid frukostbordet. Min pappa brukade lägga en sked marmelad ovanpå smörgåsen. Apelsinmarmelad. Det var på den tiden man använde hårda fetter. Ingen sa något om att nyttigt bordsfett alltid är mjukt. Ändå var mina föräldrar mycket smala. Det berodde på att de inte hade kunskap om mjukt bordsfett för denna sak va ännu inte helt uppfunnen.

Margareta
0

Jag har läst boken eftersom Viveca Lärn är min favoritförfattare och jag noterade också detta. Tänkte till och med ta kontakt med henne och fråga.

Tack att Du påminde mig, jag skall verkligen göra det… eller Du kanske vill?

Helt underbart skrivet tycker jag.

Numer pensionär i Nynäshamn

Margareta
0

PS: Boken är helt klart läsvärd även bortsett från detta. Helt underbart underfundig upplösning… återkom gärna när Du läst hela… fast vi skall inget avslöja om fler vill läsa…

DaMum
0

O, jag läste nyligen den boken!

Jag älskar Viveca Lärn, och har nyss avverkat "Den blå vänthallen" också.

Överhuvud taget tycker jag att det finns mycket i hennes böcker som pekar på en medvetenhet om olika dieter. I en av Saltö-böckerna t ex, så skriver hon något om hur polisen (tror han heter Christer) inte ska äta så många kolhydrater!

Kram!

KatNyb
0

Margareta, jag tycker du ska göra slag i saken o bjuda in Viveca Lärn till sajten. Hälsa från mig o DaMum.

magma
0

Vore roligt med henne som ny medlem här! Skrattande

maxiq
0

Hon kanske redan är medlem! Räcka ut tungan

Margareta
0

Ok, jag testar…

Anterrabae
0

spännande =)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Mervi
0

Lycka till Margareta!

Gunnilla
0

Men borde bli…..

copia
0

lYSSNADE PÅ HENNES BOK vI SES VID RÖDA STEN FÖR ETT PAR ÅR SEN. JAG KAN LOVA ATT MAN LER MED HELA ANSIKTET NÄR MAN HÖR vIVEKA SJÄLV LÄSA SINA TEXTER, REKOMENDERAS VARMT!!!