Grok...
…i Umeå? Någon som har köpt dessa här i stan? De där ostknapparna eller vad det är?
Jag hittar dem fasen inte och vill HA!
Någon?
*puff*

Nu har jag provat och jag gillar dom. En påse med Sex st miniförpackinigar i. Det fanns även mer intensivare ost smak, testar dom nästa gång. Har ju aldrig letat efter dom då jag sällan handlar i chips gången. € 2.99 här hos mig i Italien
#0 Jag har aldrig sett dem någonstans i Umeå. Har väl inte direkt sökt efter dem heller i och för sig. Jag tror hellre att du hittar dem på Coop Forum än på Ica Maxi. OM du hittar dem någonstans så kan du väl tipsa här? Jag bor inte i Umeå men är där väldigt ofta.
~God loves you, and I´m trying! ~
Hallå på er!
Först: Tack för svar! :)
Jag tycker mig ha letat på ICA Maxi - men inte på Coop på senaste tiden. Där ska jag kolla (närjag tar mig dit, svårare att ta sig dit tyvärr härifrån där jag bor, men gillar affärn).Kanske Ica Gourmet nere på stan, kom jag precis på? Dessa Groks lär ju räknas som någon form av lite mer "speciell" vara och kanske passar deras sortimen. Bara spånar här.
Jag har aldrig smakat dessa, men vill väldigt gärna hitta något att mumsa på någon gång ibland.
Lilltilda: Jäpp, jag kollar och skriver här om jag hittar! :) Jag brukar för övrig vara in och tjuvkika i din tråd ibland och har listat ut att du är nån stans norrifrån, men visste inte riktigt vars. Kul med fler här i krokarna! :)

På Ica Maxi i Göteborg står dom bland delikatesserna och inte bland snacksen. Kanske samma i Umeå?
Hm… kom just att tänka på en sak. Ica supermarket på Mariehem kan kanske ha. Där har jag hittat andra lchf-saker som Miracle noodles. Skulle heller inte förvåna mig om de kan ta hem om de får en förfrågan.
Hej,
Gå in på www.mondana.se så finns där en lista över butiker som har GROK i sortimentet :-)
#8 Tack! :D
Lilltilda: Ica kvantum längs Vännäsvägen! :D Där ska de (enligt listan) finnas!
Yes!
#9 hoppas listan stämmer! där är jag då och då och handlar i charken, så ska hålla utkik
#10 hör gärna av dig om du har vägarna förbi den närmsta veckan! Jag är lite körkortslös för tillfället så det är lite meckigt att ta sig dit, men borde få tillbaka kära lappen i slutet av den här veckan. Med lite tur. Häh.
#11 Tyvärr åker jag inte till Umeå under de närmaste veckorna. Det är skotersäsong och då åker "snyggingen" upp till mig istället. Hoppas att "lappen" snällt återvänder till dig och att jakten efter Grok lyckas!👍

Finns att skicka efter i LCHF-butiken :)
Har ett recept på hemmagjorda jag kan lägga upp någon dag. Supergoda å busenkelt att göra samt mycket billigare!!!

Jag har kvar av mina grok som jag köpte 2 februari….dom är goda men inte så jag blir sugen. Är mätt av de vanliga måltiderna numera så suget kommer inte. Tror nog hemmagjorda är lika bra om du använder en riktig parmeggiano reggiano ost.
Jag är en stor vän av krispiga goda Groks, men sist jag köpte en påse, fick jag en allergisk reaktion o svällde upp i munnen….Så jag vågar INTE, köpa mer nu….sökte efter recept för att hitta liknande, men det var inte lätt…tillslut fann jag något på you tube som jag skrev av och omvandlade till våra mått här… Vill ni testa, mina är inte klar ännu så jag kan inte ge er min smakupplevelse ännu…..på filmen sa dom att varje snack var 1 carb o det blev 15 snacks där Jag vet inte hur dom räknar där och jag fick ut 26 st. 3 1/2 dl mandelmjöl 1 tsk salt 1tsk bakpulver 1 tsk örtkrydda 1 tsk vitlökskrydda 2 msk olivolja 1 ägg 2 1/2 dl riven fet ost Gör såhär: blanda alla torra ingredienser och sikta det fint o slätt Blanda ner osten o rör om I annan skål vispar man ägget med olivoljan så det blandar sig väl. Slå samman allt och gör en deg av det hela med händerna. Dela degen i 20-30 delar o rulla varje del till en köttbulle…lägg varje del på bakplåtspappers klädd plåt… Och platta till den rejält In i ugnen ca: 175 grader i ca 10-12 min, gyllenbrun…. För mig blev dom inte så krispiga så jag sänkte värmen till ca 50 grader o låter de stå o torka till sig…..värt att prova….nån som tror sig veta kh innehållet? Lycka till !
Mandelmjölet jag har har har 9 gram kh per hundra och 3,5 dl väger ca 175 gram. ( så ca 17 gram där kanske) Ost kan variera. Den rivna jag har hemma står det 2,5 gram / 100 på men vad osten väger per dl vet jag inte riktigt, resten kh är nog försumbart.
Om nån hann läsa detta innan jag ändrade lite så läs om… hade räknat lite fel.
Jämförbart med groks är det väl dock inte för det är ju 100 % ost? Så vad du inte tålde är ju svårt att förstå, om du tål ost 😮
Jag vet kanske vad som orsakade allergin…….groks innehåller 100% parmesanost/ar, och det tål jag tydligen inte så bra..,,om det är tillsatser i osten eller själva osten som utlöser att det kliar och sväller upp kring och i munnen är väl lite osäkert.enda osten jag har problem med …
Så du har problem med parmesan annars med? Det sa du inget om!

Har upplevt grok som starka och goda men att de rivit i gommen…däremot inga som helst problem med parmesanosten färsk. Alltså att det river och svullnar till lite i gommen.