Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1644 ggr
[Shettisar]
2013-04-15 11:42
0

Dricka

Ny på sajten och med allt som rör LCHF,min familj och jag ska börja leva efter LCHF och har lite funderingar så klart. Min man framförallt är lite "bekymrad" över detta vad man bör och inte bör dricka.Han är en riktig juice fanatiker och kan inte dricka rent vatten.Jag är likadan men kan inte dricka kolsyrat vatten eller med mycket socker i då jag är viktopad. Vad kan man använda som smaksättare?

Wildrat
2013-04-15 11:59
1

Te och kaffe kan man dricka men helst inte med mjölk utan med en liten mängd grädde.

Annars är det vatten som gäller. Antingen "rent" eller så kan man ha i gurka, citron eller några bär för att få smak. Kolsyra är inget man måste men jag tycker det blir godare då, din man kanske också skulle uppskatta det.

Sen finns det smakämnen att köpa som man kan droppa i vatten (med eller utan kolsyra). Det finns några till Sodastreamer osv på vanliga affärer (kolla att de är utan socker) eller så kan man köpa bla här: http://www.lchfbutiken.se/82/bordsaromer-30ml

Att dricka vatten är en vanesak. Har man aldrig gjort det förut och är van att dricka söta saker så tycker man inte om det men efter sockeravgiftning brukar det inte vara några problem.

[Shettisar]
2013-04-15 13:31
0

#1 Tack, ja vi får väl lära oss även detta då 😃