Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1964 ggr
[AVigortsson]
0

Från sötsug till?

Dag fyra, vaknade och kände mig "normal", varken illamående eller jättetrött (bortsett från sonens tidiga väckning då 😉). Men något skumt var det…var sugen på stekt ägg och bacon till frukost…och det händer typ…aldrig.. Hade varit gott med lite vita bönor i tomatsås till, men inte med så mycket kolhydrater kanske, är nog dumt nu i starten.

Någon mer som upplevt att de känt för mer fet mat även på morgonen? Har inte det akuta behovet av frukost direkt när jag kommer upp heller, känns helskumt men rätt okej ändå. 

Nehe, dags att pilla i sig frukosten innan minstingen vill ha mjölk igen.

[Petronella Pip]
0

Låter som ett lyckat fall av omställning från kolhydrats- till fettdrift! Grattis! 🙂

[AVigortsson]
0

Känns som det är förtidigt att säga, men omställningsbesvär har jag haft i alla fall 😉 Däremot säger huvudet idag att "men vore det inte gott med"…känner efter, nej är inte hungrig så 😛

[Petronella Pip]
0

jo det är en annan sak, besvären kan hålla på ett längre tag.

Zepp
0

Mycket ligger ju i det psykologiska oxå.. dvs ren placebo!

Har man fått för sig att något både är nyttigt och gott så är det inte helt omöjligt att man blir sugen på sådant!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Dicobayo
1

Din kropp blir automatiskt sugen på bra mat om du ger den bra mat.

Helt plötsligt fungerar allt som det skall igen och kroppen efterfrågar då det den behöver för att fungera som bäst…riktig mat.

[AVigortsson]
1

Tacksam oavsett vilket känner jag :) Hade världens frestelse hemma igår: 2 kg lösgodis som folk köpt med sig när de hyrde film. Maken höll frågande fram skålen ett antal gånger men nej, törstig var jag men inte sötsugen (vi hade ätit grillat kött innan så jag var mätt och nöjd), så jag höll mig till mitt vatten ;)

Ni som hållit på ett tag, är det vanligt att man "vaneäter"? Typ frukost/kvällsmat tänker jag väl på i första hand. I nuläget är jag osäker på om jag ska äta när jag börjar känna mig hungrig eller vänta tills jag garanterat är det och då äta ordentligt.

Ägg är en hit helt klart :)

[WickedAlly]
2

I början, innan kroppen fattat galoppen, så är det nog rätt vanligt att man vaneäter. Man har ju fått höra att man ska äta tre mål + två mellanmål om dagen och vanor sitter ju rätt hårt ibland. Jag har behållit min frukost och middag på samma tider men jag äter inte mellan dessa måltider längre vilket jag alltid gjort tidigare. 

Jag brukar börja laga maten när jag känner att hungern kommer krypande för då hinner jag bli lagom hungrig innan jag kan äta. Jag gillar att känna lite hunger, tycker att det är tecken på att kroppen fungerar som den ska igen och det är jag glad över.

Wildrat
1

Äter man ordentligt när man äter kan man dra ner på antalet måltider. Likaså om man har hunger och mättnad som fungerar som den ska.

Är man skadad som jag och inte har nåt emot att gå hungrig så måste man vara lite mer organiserad och ibland tvinga sig att äta. För det är inte bra för varken kropp eller viktnedgång att äta för lite under en längre tid.