Varför slutade Kalle med LCHF?
I Aftonbladet idag. Varför fortsatte han inte?
Tolkar jag artikeln rätt är han gissningsvis rädd för att kolesterolvärdena på LCHF i långa loppet ökar och därmed risken för hjärtproblem, det är iaf något jag hör ganska ofta, att "ja, LCHF hjälper dig säkert att tappa vikt, men på längre sikt är det inte bra med mättat fett." Och så lär det väl hålla på tills kvällspressen börjar lyfta fram personer som har perfekta hälsovärden även efter fem eller tio år på kosten.
Han säger han ska ta tag i saken igen. Kanske tänker han köra LCHF då igen.
Men egentligen står ju inte skälen till varför han slutade, så det kan vi inte veta.
Önskar honom stort lycka till iaf.
Han är förmodligen sockerberoende och hade ett återfall. Om han är mycket ute och reser kan det vara svårt att hålla sig till kosten och om det då kryddas med ett beroende så trillar man lätt dit. Fetträdsla gör inte saken bättre. Kostdoktorn borde kanske engagera sig lite, det vore bra marknadsföring…
Jag tolkar inte artikeln som att han skulle vara rädd för LCHF
"Han har sedan tidigare tappat 18 kilo på fyra månader med LCHF-metoden.
Men med åldern kommer skräcken för att vikten ska ge livet en olycklig vändning"
Ovanstående två meningar har inget samband med varandra.
"– Jag har så många polare och vänner som åkt på en hjärtinfarkt eller stroke. Och det har varit ren vällevnadsproblematik i grunden"
"Att inte äta, är något han inte rekommenderar"
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Tyvärr kan det ju vara så att han drabbats av en dietist “av det rätta virket” och som skolats av Livsmedelsverket. Har han det så är det inte konstigt om han blir vankelmodig.

Han skall vara med på TV i kväll!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Han röt ifrån ang BMI iallafall!