Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 647 ggr
navarro
0

Råd för fakirkost

Behover lite rad for att kunna folja en veckas fakirkost. Ar det ratt att ata 1 agg och 1 aggula med bacon stekt i smor till frukost. Bantarbiffar stekt i smor, med lite kallt smor att ata till bade till lunch och middag. Eftersom jag aven slutat med gradde, blir det bara 2 - 3 koppar kaffe med mycket smor mellan maltiderna.

For ett par veckor sedan drack jag en kopp kaffe med mycket varm mjolk i pa ett café, det fanns inte gradde och jag tankte att det gar sakert bra. Men det kom urtikaria (massor med sma utslag, hundratals) som ett brev pa posten i armvecket, som jag tidigare haft hela livet. Nu med tva dagar fakirkost, bad i saltvatten och 15 minuters intensiv sol pa terassen, har rodnaden forsvunnit och de sma utslagen borjar lakas och det borjar fjalla. Det ar "nastan" skojigt att se hur det funkar i verkligheten och hur kanslig man ar och hur lang tid det tar for kroppen att bygga upp, det man hela tiden forstor genom att ata sant man ar kanslig for.

Mervi
0

Fakirkosten består av kött + fett. Jag tror att man även kan räkna dit ägg.  Så har jag ätit när jag ätit fakir. Kött/kyckling/fisk/ägg/smör och kokosfett .

Anterrabae
0

Jag håller med, räknar oxå in ägg…

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

navarro
0

Tack! Har just atit fläskfärsbiff med baconbitar i, for att battra pa smaken lite.