Goda pannkakor med kokos!
Jag gjorde en sats med jattegoda pannkakor, som jag hittade recept pa igar här pa sajten. Gjorde lite storre an plattar och la ihop tva och tva med god kramig adelost emellan. Gott, men imorse var mina vrister narmast likt elefantben. Tydligen ar det gradden som gav detta resultat, nu har jag druckit den forsta koppen kaffe med bara smor utan gradde. Det bir en vecka pa bantarbiffar, agg och bacon med smor nu! Vi har valdigt varmt just nu, upp till 40 grader, kan man hoppas pa att det kan vara varmen och for lite vatten som gjort att vristerna svullnat eller är det sa tråkigt att det ar grädden som spökar?
Det kan vara värmen, jag brukar svullna när det är jättevarm. Men det är ju nästan aldrig här.
min läkare sa till mig att kombinationen värme och hormoner inte är att leka med.. jag håller med honom..
Sen är det klart att viss mat och dryck gör saken sämre och/eller bättre.
Jag är toksvullen nu, massa vatten i kroppen, fick akutköpa nya skor igår för jag fick inte mina andra på fötterna.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Stackars er som sväller upp av värme, själv går jag och fryser i fleecejacka och duntofflor, undrar var sommaren tog vägen… (Fast jag fryser ofta när sambon tycker att det är rikigt varmt så jag bor nog på fel breddgrader…)
Lymfadrycken, skulle inte den kunna hjälpa mot när kroppen samlar på sig vätska? Bara en tanke, det är ju rejält lätt att göra och dricka så det kan ju vara värt att testa om ni inte just testat det vill säga…
jo visst den funkar, ett par dagar.. sen måste iaf jag altrenera vätskedrivande…
Just nu använder jag homeopatisk medicin mot ödem.. Hoppas att det kommer komma igång snartl
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Har aldrig anvant vatskedrivande, bara lite åkerfrakente ibland. Det var ett tag sen jag gjorde lymfadrycken nu, bra att bli pamind om dom hjalpmedel vi har. I ovrigt ar det tredje dagen med fakirkost och idag hade jag inga krafter nar vi gick ut pa en promenad med hunden. Ar detta normalt? Fast det ar ju varning for varmeboljan, med varm luft fran Afrika, sa det ar val inte konstigt om man inte orkar sa mycket.