Har jag förstört rivstarten?
Hej!
Februari 2012 vägde jag cirka 91 kg, började med LCHF och i Maj 2012 var jag nere på 78 kg. Dock, så fort sommaren började och jag reste runt Europa med vännerna så försvann min kosthållning. Under hösten 2012 har jag sedan varit på och av LCHF-kosten, jag började många gånger men jag kom aldrig igång med något långsiktigt. Nu, mars 2013 väger jag 84 kilo och är fast beslutsam om att börja igen, och den här gången för gott. De senaste 2-3 veckorna har jag dock inte tappat ett hekto, jämfört med förra året när jag tappade 5 kilo första veckan. Mitt mål är att tappa så mycket vikt som möjligt under ett år, och ett år är ändå ganska långsiktigt. Hur får jag igång en snabb viktförbränning igen? Jag kan tillägga att jag är en kille på 16 år.
Men du är ju inte lika överviktig nu. Då går det alltid långsammare. Ge inte upp och tänkt på att om du tränar så kan du äta 50-100 gram kolhydrater per dag sen när du gått ner det du vill. Då kanske det är enklare att hålla sig kvar i dieten. Läs gärna http://www.marksdailyapple.com/welcome-to-marks-daily-apple/#axzz2Oj6Cb6UM
Lycka till!
Hur lång är du?
Om du inte är typ 1,70 och bara aningen muskulös så är 84 kg inte mycket att tala om.
Fokusera istället på att äta gott och må bra så kommer din kropp att hitta sin idealvikt så småningom.
Vill du sedan justera den så får du börja mecka, men ta dig dit först.
Hej, tack för svar. Jag är 175 cm lång. Har inte styrketränat seriöst, men har en del muskler, förmodligen inte mycket mer än det jag fått genetiskt.