Yr höna....??
Har snurrat in på väldigt många blogg och läst så mycket om hur de lchf:ar. Ju mer jag läser desto mer konfunderad, kanske bättre inte läsa bloggar. Men det är ju intressant hur andra gör och mår. En del har gjort otroliga viktresultat med att "bara" äta och andra som redan verkar "normalviktiga" som boostar sig på lchf o pumpar muskler. Tips på fakir, fettfasta, ketonmätningar i salig blandning. Det är jätte kul och läsa och halva dan rinner iväg, men mitt i läsande kommer frågorna smygande om mig själv och mitt lchf:ande…. Typ gör jag fel , äter jag för mycket protein eller skulle man dra ner till minimalt eller öka. Fettfasta och / eller fakir….. Äter jag för mycket fett om dagen??? Uppe i 80E% minst om dan. Hm, har faktiskt ketonstickor, men det skrivs ju att det egentligen inte säger nåt då det är överflödet som åker ut….men dom är alltid supermörkt lila. Och mitt i allt känner jag mig liksom 'lost'!!!!!! Äter iallafall vidare och mår bra. Imorn 8 veckor strikt (under 15g/dan) och med mejeriprodukter och 3.5 kg ner samt 4cm i midjan. Två dagar helt omedvetet blev det fasta fram till lunch med makrill o majjo och lax med majjo dag två, då kändes det annorlunda i kroppen och lite speedad. Resultat minus på vågen direkt. Åt lika mycket som vanliga dagar, alltså ingen svält. Fem dagar har jag druckit kaffe (kl7.00 )med smör o kokos (20gr) som mättar otroligt fram till 14 tiden. Inga konstigheter med kokosfett hade dock hoppats på att det skulle mjuka upp magen …. IOM man är så nyfiken kommer jag säker plöja igenom en massa mer bloggar….sen bollplankar jag med er här. Ha en bra dag, Känner mig som en yr höna!!!!
Känner igen det där, det gör jag också. Just nu äter jag för att gå ner i vikt och sedan blir det lchf för att må bra och jag tror att det kommer bli lite skillnad då. Jag snurrar till det för mig hela tiden. Vet inte om jag ska vara försiktig med mejerier eller inte. Börjar dock efter snart sju månader lära känna min kropp och hur jag fungerar. När jag går upp, varför och hur mycket. Det känns bra. Det gör att jag har bra kontroll och vet vad som händer på ett ungefär. Vet att jag snart går upp för jag kommer få mens om några dagar. Går ner det några dagar senare. Alla olika varianter gör mig förvirrad och lite vilse men provar att äta sånt jag tycker om och utvärderar sedan. Det är nog lite så man får göra. Läsa, bolla med andra, testa och utvärdera efter ett tag. Kan säga att det tagit mig till nu att hitta en väg som fungerar någorlunda. Jag kommer nog fortsätta experimentera en del. Har gått ner 8,8 kilo och förlorat ca tolv cm i midjan hittills. :-)